کد خبر: 961554
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
علیرضا خمسه عنوان کرد
دولت باید ببیند چه کرده که ۹۰درصد مردم به سینما نمی‌روند، این ۱۰درصدی هم که به سینما می‌روند، جوانانی هستند که تفریح دیگری ندارند و برای نیاز‌های فرهنگی‌شان نیست که به سینما می‌روند.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: علیرضا خمسه بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان این مطلب و با تأکید بر اینکه هزینه‌های زندگی بسیار زیاد است و تنها فعالیت در تئاتر جوابگوی امرار معاش هنرمندان نیست به ایسنا، می‌گوید: وقتی پیشنهاد کار تئاتری می‌شود می‌گویم نمی‌توان با دستمزد سه ماه کار تئاتر یک سال زندگی را چرخاند و شاید به همین دلیل دنبال کار تلویزیونی و سینمایی رفتم. همین اتفاقات به طور کلی باعث می‌شود از تئاتر دور شویم. با این حال هر وقت احساس کرده‌ام که می‌توانم کاری انجام دهم آن را پذیرفته‌ام. کمرنگی هنرمندان در این حوزه از هنر به خاطر رفع ضعف بنیه اقتصاد تئاتر کشور است. اکنون بچه‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند اسپانسر می‌گیرند و بلیت‌هاشان را پیش‌فروش می‌کنند تا به نوعی رونقی به تئاتر گرانقیمت ببخشند. واقعیت این است که هنرمندان تشنه کار هستند، اما گذران زندگی از این طریق جوابگویشان نیست.
وی درباره فعالیت‌هایش ضمن اشاره به اینکه هیچ وقت کار آموزش را رها نکرده‌ام، می‌افزاید: من کلاس‌های آموزشی دارم و حاصل آن آموزش‌های من و همکارانم تعداد زیادی جوان است که به تئاتر وارد شده‌اند. این تعداد هنرپیشه تئاتر داریم، اما بیشترشان بیکار هستند. تئاتری که دغدغه فرهنگ‌سازی دارد به احتمال زیاد مخاطب چندانی ندارد. از سویی دیگر مردم علاقه‌ای به سینما رفتن ندارند. دولت باید ببیند چه کرده که ۹۰درصد مردم به سینما نمی‌روند، این ۱۰درصدی هم که به سینما می‌روند، جوانانی هستند که تفریح دیگری ندارند و برای نیاز‌های فرهنگی‌شان نیست که به سینما می‌روند.
خمسه با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین انگیزه‌ها و دغدغه‌های من از اجرای تئاتر در خارج از ایران گسترش فرهنگ و زبان فارسی است، می‌گوید: مخاطبان ما در کشور‌های خارجی فارسی‌زبان هستند. من تأکیدم همیشه این بوده که تمام اجرا‌ها باید به زبان فارسی باشد. این در حالی است که خیلی از هنرمندان وقتی برای نمایش آثار خود به کشور‌های دیگر می‌آیند با مخاطبانشان به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند ولی من حتی در استندآپ کمدی‌هایی که در خارج از کشور اجرا می‌کنم به دلیل تأکیدم روی همین نکته از زبان فارسی استفاده می‌کنم. تماشای یک نمایش یا یک شو به زبان فارسی به مخاطب یادآوری می‌کند که زبان مادری را هرگز نباید فراموش کرد و این مطلب به نظر من از طرف دولتمردان باید جدی گرفته شده و حتی از آن حمایت شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار