کد خبر: 961505
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۷
نگاهی به کتاب «آسان‌ترین روش ترک سیگار»
کتاب «آسان‌ترین روش ترک سیگار» نوشته «آلن کار» بار‌ها از سوی افراد مختلف ترجمه و به همت ناشران مختلف داخلی منتشر شده است. این کتاب همچنین در سراسر دنیا میلیون‌ها خواننده داشته و البته نه همه خوانندگان کتاب، بلکه شمار زیادی از آن‌ها موفق به ترک سیگار شده‌اند.
سیمین جم
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین: کتاب «آسان‌ترین روش ترک سیگار» نوشته «آلن کار» بار‌ها از سوی افراد مختلف ترجمه و به همت ناشران مختلف داخلی منتشر شده است. این کتاب همچنین در سراسر دنیا میلیون‌ها خواننده داشته و البته نه همه خوانندگان کتاب، بلکه شمار زیادی از آن‌ها موفق به ترک سیگار شده‌اند. در بخش‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:

«روش آسان چگونه عمل می‌کند؟ اکثر معتادان انتظار دارند که ما برای رسیدن به هدف خود، برایشان از مضرات و خطر‌های احتمالی سیگار سخن بگوییم: اینکه مصرف دخانیات عادت کثیف و زشتی است که ثروت آدمی را به باد می‌دهد و اینکه سیگاری‌ها چقدر بی‌فکر و اندیشه‌اند که ترک نمی‌کنند. نه، ما با گفتن چیز‌هایی که سیگاری‌ها خودشان از قبل می‌دانند به آنان کمکی نخواهیم کرد. انگیزه سیگار کشیدن ربطی به دلایلی که نباید آن را مصرف کنیم، ندارد. برای ترک سیگار آنچه ضرورت دارد از بین بردن انگیزه‌های سیگار کشیدن است. روش آسان دقیقاً به این مشکل می‌پردازد و هوس سیگار کشیدن را در فرد از میان می‌برد. به محض از بین رفتن هوس سیگار کشیدن، فرد سیگاری برای سیگار نکشیدن دیگر احتیاجی به استفاده از قدرت اراده ندارد.

تمام افراد سیگاری فکر می‌کنند برای ترک سیگار به اراده‌ای پولادین نیاز دارند. آن‌ها بعد از ترک سیگار، روز‌ها و ماه‌های زیادی را به کمک نیروی اراده دوام می‌آورند. افسردگی‌های ناشی از ترک به کمک نیروی اراده را تحمل می‌کنند، اما همواره حسرت کشیدن یک نخ سیگار را در خودشان زنده نگه می‌دارند. درست است که تعدادی از سیگاری‌ها توانسته‌اند به کمک نیروی اراده برای مدتی سیگار را کنار بگذارند، اما مطمئناً آن‌ها در حال تحمل یک شرایط سخت و دشوار ذهنی هستند.» آلن کار در کتاب خود تأکید می‌کند که شما هیچ نیازی به اراده‌ای پولادین برای ترک سیگار ندارید و به تنها چیزی که نیاز دارید یک انگیزه قوی برای پایان دادن به این مراسم مسخره است. در واقع بر اساس نگرش و شیوه نویسنده، این انگیزه مبتنی بر تغییر نگرش است که منجر به ترک آگاهانه و رضایتمندانه سیگار می‌شود و نه یک شرایط سخت تحمیلی.

آلن کار حتی در ابتدای کتاب اعلام می‌کند برای ترک سیگار اصلاً نیازی ندارید بلافاصله سیگارتان را کم یا مصرف آن را قطع کنید بلکه به شما اجازه می‌دهد در طول مطالعه کتاب به سیگار کشیدن خودتان ادامه دهید. اینکه آلن کار این اجازه را صادر می‌کند نشانگر این مطلب است که در روش ترک سیگار آلن کار شما نیاز به هیچ جایگزینی ندارید و بهتر است همان سیگارتان را بکشید، اما در طول دوره ترک خودتان هم متوجه می‌شوید که سیگار کشیدن یک کار کاملاً بیهوده است.

مطالعه این کتاب را به تمامی کسانی که واقعاً و قلباً تمایل به ترک سیگار دارند پیشنهاد می‌کنیم، اما فراموش نکنیم ترک سیگار ابتدا به خواسته فرد بستگی دارد و در حین مطالعه کتاب این خواسته و انگیزه برای ترک سیگار باید در شما وجود داشته باشد. در واقع اگر خودتان نخواهید هیچ کس و هیچ چیز نمی‌تواند موجب ترک اعتیاد شما به سیگار شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار