کد خبر: 961465
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲
استاندار تهران گفت: متأسفانه قاچاق کودک از کابل و عراق به تهران برنامه‌ریزی شده است که باید جلوی این اقدام گرفته شود.
سرویس جامعه جوان آ‌نلاین: انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران اظهار داشت: در هیچ مقطعی پس از پیروزی انقلاب اسلامی اینقدر تحت فشار و تبلیغات گسترده علیه نظام نبودیم و اینطور در فروش نفت محدودیت نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت کشور در تأمین منابع مالی با مشکلاتی مواجه است، گفت: سازمان برنامه و بودجه ۲۷ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی را دراختیار دستگاه‌ها قرار داده است.

وی با بیان اینکه با این توطئه‌ها یأس و ناامیدی را شاهد نخواهیم بود، گفت: بنده دوازده سال مجلس بودم و در یک کمیسیون تخصصی فعالیت می‌کردم و فکر نمی‌کردم که استان تهران در حوزه سلامت اینقدر محدودیت داشته باشد. تهران پایتخت است و بیشترین دانشگاه‌ها و هتل‌ها را دارد، ولی از یک عقب‌ماندگی رنج می‌برد.

وی گفت: در حوزه آموزشی هم اعلام کردند بعد از سیستان و بلوچستان، کمترین سرانه آموزشی را داریم. در حال حاضر ۵۵۰ هزار نفر اتباع خارجی مجاز در تهران وجود دارد که دو برابر آن هم غیرمجاز داریم.

وی افزود: در ۲۲ خردادماه با پذیرش و اصل مراقبت از حقوق کودکان نسبت به جمع‌آوری کودکان کار اقدام کردیم که از ۲۴۹ هزار کودک کار جمع‌آوری شده، ۱۸۹ هزار نفر از آن‌ها اتباع خارجی بودند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: متأسفانه قاچاق کودک از کابل و عراق به تهران برنامه‌ریزی شده است که باید جلوی این اقدام گرفته شود.

وی یادآور شد: ما در سال ۹۷ روز‌های هوای پاک نسبت به سال‌های گذشته بیشتر داشتیم و در حال حاضر نیز مسیر را برای کاهش آلودگی هوای تهران مشخص کرده ایم و شهرداری موظف شده است کارگروه مدیریت پسماند و آلودگی هوا را مدیریت کند.

وی گفت:‌ما در حفظ اشتغال موجود و فعال کردن کارگاه‌های تولیدی، شرایطی را مهیا کرده‌ایم تا مشکلات بنگاه‌های اقتصادی نیز برطرف شود.

بندپی بیان داشت: در حوزه آی‌تی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، به عنوان مثال؛ در سیل اپلی‌کیشینی را راه‌اندازی کردیم تا به افرادی که در مناطق سیل زندگی می‌کنند، در صورت بروز حادثه به گوشی موبایل آن‌ها آلارمی ارسال شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: سند آمایش استان تهران را آماده کردیم، سند آسیب‌های اجتماعی تدوین شده و سند توسعه استان با ظرفیت‌هایی مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار هکتار ظرفیت گلخانه‌ای کل کشور است که ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار آن در تهران است و ۵۰۰ تن برداشت محصولات از این ظرفیت گلخانه‌ای برداشت می‌شود.

بندپی گفت: در استان تهران سیاستگذاری در مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی می‌تواند برای سایر استان‌ها نیز الگو باشد، به عنوان مثال؛ امسال بنده زیر بار کاهش ساعت کاری ادارات نرفتم و ۲۰ استانی که نسبت به کاهش ساعت اداری اقدام کرده بودند نیز به حالت قبل برگشتند به غیر از چهار استان و این نشان می‌دهد که استانداری تهران می‌تواند الگوی خوبی برای سایر استان‌ها باشد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار