کد خبر: 961452
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
وزیر امور اجتماعی و کار سوریه گفت: خودروی ایرانی در سوریه به نام تجاری «شام» تولید می‌شود.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: یادداشت تفاهم همکاری بین وزیران کار و امور اجتماعی ایران و سوریه امروز در محل سالن تلاش وزارت کار در تهران به امضای محمد شریعتمداری و ریمه قادری رسید.

در حاشیه این مراسم، ریمه قادری وزیر امور اجتماعی و کار سوریه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس که آیا بعد از پایان جنگ در سوریه، خودروی «شام» توسط ایرانی‌ها در آن کشور هنوز تولید می‌شود، گفت: گرچه کارخانه‌های خودروسازی در سوریه بر اثر جنگ خساراتی متحمل شدند، اما بعد از جنگ سعی کردیم آن‌ها را به مدار تولید برگردانیم و تلاش ما این است که خودروسازی در کشور سوریه ادامه داشته باشد. در حال حاضر خط تولید خودروی ایران «شام» در سوریه مشغول کار و تولید است.

وی گفت: امیدواریم پیروزی نهایی نصیب ملت سوریه شود و کار و تولید در این کشور به حالت عادی برگردد.

همچنین در این مراسم محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه که امشب به امضا رسید، همکاری پنج ساله بین دو کشور ایران و سوریه در عرصه‌های مختلف بهزیستی، آموزش فنی و حرفه‌ای دنبال می‌شود. همچنین بررسی مطالعات جامع بازار کار آینده، تبادل نیروی کار و مشارکت در بازسازی کشور سوریه تا برقراری آرامش و صلح ادامه پیدا می‌کند.

وی گفت: امشب سندی به امضا رسید که سوریه می‌تواند از نیرو‌های متخصص ایرانی برای بازسازی کشورش استفاده کند.

شریعتمداری همچنین سند امضا شده را ارزشمند دانست و گفت: همکاری‌های بین ایران و سوریه در زمینه نیروی کار و اقتصاد در آینده به حداکثر می‌رسد.

وی خطاب به همتای سوری خود گفت: بزرگترین کارخانه‌های خودروسازی و قطعه‌سازی در تهران هستند که البته طبق سیاست تمرکززدایی می‌خواهیم آن‌ها را از تهران دور کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خط عمومی سیاست ما برگشت نشاط و جوانگرایی به وزارت تعاون و کار است.

در این مراسم ریمه قادری وزیر امور اجتماعی و کار سوریه نیز خطاب به شریعتمداری گفت: کشور شما بسیار زیبا و دوست و بردار است و طی دو روز گذشته برنامه‌های فشرده‌ای از جمله بازدید میدانی از مراکز آموزش نیروی انسانی داشتیم و اعتقاد داریم که آموزش نیروی متخصص باید عمق پیدا کند.

وی افزود: به عنوان وزیر کار و امور اجتماعی سوریه از توجه شما به حوزه انسان و خدمات انسانی تشکر می‌کنم و وضعیت کنونی ایران نتیجه حکمتی است که در ایران دنبال می‌شود و ما یک نقشه راه کامل برای همکاری مشترک بین دو کشور تهیه می‌کنیم و اقدام عملی برای تقویت روابط ایران و سوریه انجام می‌دهیم.

وزیر سوریه با اشاره به اینکه نقطه مشترک ما و شما از حیث تحریم‌ها بسیار به هم شباهت دارد، گفت: هر دو کشور ایران و سوریه با تدابیری به کار گیریم که اثر تحریم‌ها را به حداقل برسانیم و در این زمینه تعامل و نیروی مشترک بین نیروی کار داشته باشیم، ما ثروت مهمی به نام نیروی کار داریم که می‌تواند یاریگر اقتصاد ملی باشد.

به گفته قادری اولین گام آموزش مربیان فنی و حرفه‌ای و پذیرش مربیان سوری برای آموزش تکمیلی در زمینه بازسازی سوریه است و اطمینان داریم با همکاری مشترک می‌توانیم منافع دو کشور را دنبال کنیم.

وی تأکید کرد: ایران در حمایت و پشتیبانی از سوریه دریغ نخواهد کرد.

شریعتمداری نیز در این دیدار گفت: ما هم در مسیر مقاومت در کنار برادران مسلمان سوریه بودیم و هم برای تحصیل کار شایسته نیازمند همکاری و مشارکت هستیم. همکاری مشترک دو کشور سالیان متمادی وجود دارد و به یاری خداوند و با تلاش مردم سوریه این کشور از فاز نظامی خارج شده و در مسیر آبادانی قرار گرفته است و ما باز هم در کنار ملت سوریه خواهیم بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با این برنامه پنج ساله مدون دو کشور در جهت تقویت روابط قدم‌های مؤثری برمی‌دارند.

وی همچنین در این مراسم از خبرنگاران حاضر که به صورت سرپایی به پوشش اخبار می‌پرداختند، عذرخواهی کرد و گفت: ما به خاطر همین موضوع، شغل خبرنگاری را در زمره کار‌های سخت و زیان‌آور دانسته‌ایم.

در این مراسم معاونان تعاون، کار، رئیس سازمان بهزیستی، معاون فرهنگی نیز حضور داشتند و همچنین خطاب به وزیر کار سوریه اعلام شد که یک بانوی ایرانی مدال طلای جودوی کارگران جهان را از آن خود کرده است.

همچنین در زمینه ورزش کارگری در حوزه آسیا و اقیانوسیه در حال رایزنی هستیم که ریاست این بخش به ایران واگذار شود.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
0
2
مگر ایران هم خودرو دارد؟ یک بیکان بود که انهم 20 درصدش خارجی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
1
3
ایران آباد کردید حالا نوبت سوریه است؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار