کد خبر: 961243
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
بررسی سرمایه‌های ایران برای حضور فرهنگی در سوریه
دومین نشست «مدافعان فرهنگی حرم» با هدف مدون‌سازی و بررسی چگونگی فعالیت‌های فرهنگی در سوریه با حضور استاد حسن عباسی برگزار می‌شود.
روزبه قمصری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: با گذشت بیش از هفت سال از حضور مستشاری ایران در بحران سوریه و تقدیم بیش از ۲ هزار شهید مدافع حرم در راه دفاع و حفاظت از حریم اسلام و اهل بیت (ع) اکنون دوران اندیشیدن به سوریه پساداعش عملاً آغاز شده است. با نگاهی به همکاری گسترده ایران و سوریه در محور مقاومت و ضرورت تقویت این فرهنگ و همکاری‌های فرهنگی و اجتماعی با سوریه پسابحران و نگاهی به تجربه ناکام در همکاری‌های فرهنگی در بوسنی این نگرانی وجود دارد که دشمنان مقاومت این بار در پوشش دوستان ظاهر شوند تا بتوانند آنچه را که در میدان جنگ از دست دادند از طریق فعالیت‌های فرهنگی در شرایط صلح پیدا کنند. واحد بین‌الملل دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به منظور مدون‌سازی و بررسی ظرفیت‌ها، چالش‌ها و چگونگی فعالیت‌های فرهنگی در سوریه اقدام به برگزاری سلسله جلساتی با عنوان «مدافعان فرهنگی حرم» کرده است.
در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های «مدافعان فرهنگی حرم»، کتاب «چرا سوریه؟» رونمایی شد. در آن نشست، حجت‌الاسلام زائری گفت: ما باید فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگ‌سازی برای سوریه را ۴۰ سال پیش انجام می‌دادیم تا وقتی دشمن وارد این کشور شد بهتر بتوانیم عمل کنیم، اما متأسفانه این کار را نکردیم. امروز این سیر اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی باید یک سیر مطلوب و منطقی باشد. وی افزود: در مورد کتاب «چرا سوریه؟» باید به این نکته اشاره کنم که ایده نگارش و انتشار آن از اینجا شروع شد که من به آقای مرکبی پیشنهاد نوشتن این کتاب را دادم چراکه فکر می‌کردیم آقای نصرالله شایسته‌ترین فرد برای پاسخ به سؤالات و شبهات است. این محقق و پژوهشگر ادامه داد: پیش‌بینی ما این بود که به کتاب «چرا سوریه؟» نیاز داریم، البته بعد از نگارش آن به این نتیجه رسیدیم که پیش‌بینی ما درست بود و این کتاب با توجه به تسلط و اشراف آقای مرکبی و منبع اصیل آن که سخنان آقای نصرالله است، به خوبی می‌تواند پاسخ پرسش مخاطبان امروز و پرسشگر ما که اگر در سوریه نمی‌جنگیدیم و نمی‌ایستادیم وضعیت به چه شکل بود را بدهد. دومین جلسه این نشست، با موضوع بررسی سرمایه‌های ایران برای حضور فرهنگی در سوریه و حلقه‌های وصل اقتصاد فرهنگ ایران در این کشور، امروز از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸ در حسینیه هنر واقع در خیابان انقلاب خیابان ۱۶ آذر نبش خیابان نصرت پلاک ۶۰ برگزار می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار