کد خبر: 960665
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴
شکست آرژانتین در سوپرکلاسیکو و ناکامی دوباره لئو
سلسائو با تحمیل شکست به آلبی‌سلسته اولین فینالیست کوپا‌آمه‌ریکا ۲۰۱۹ لقب گرفت. نبرد برزیل – آرژانتین موسوم به سوپرکلاسیکو با برتری ۲ بر صفر زردپوشان به پایان رسید تا میزبان در یک قدمی کسب جام قرار بگیرد و راه‌راه‌پوشان هم یک‌بار دیگر در حضور لیونل مسی حسرت قهرمانی به دلشان بماند.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  این بازی حساس با قضاوت بحث‌برانگیز داور اکوادوری همراه بود و در پایان بازی، آرژانتینی‌ها از اینکه داور دو پنالتی مسلم آن‌ها را نگرفته بود، گلایه داشتند.

تمجید از مسی
سرمربی برزیل مهار لیونل مسی را رمز برتری تیمش خواند. گابریلی ژسوس و روبرتو فیرمینو دو گل پیروزی‌بخش قناری‌ها را زدند تا تیته بعد از برد تیمش و صعود به فینال به تغییر شیوه بازی شاگردانش اشاره کند: «برای مهار و خنثی کردن بازیکنی مثل مسی ما مجبور بودیم ساختار تیم‌مان را تغییر دهیم. برای همین فیرمینو را کمی عقب آوردیم تا میانه میدان را بیشتر ببندیم و در نتیجه این تغییرات نسبت به سایر بازی‌ها مالکیت توپ کمتری داشتیم. لیونل مسی یک فوتبالیست فرازمینی و استثنایی است، چه زمانی که توپ را در دست دارد و چه در دیگر دقایق مسابقه. مسی اینقدر فوق‌العاده است که جا دارد از او نام ببرم. برزیل یک بازی عالی و کم‌فراز و نشیب انجام داد.» بازی در ماراکانا به‌عنوان سرمربی فینالیست افتخاری بزرگ برای تیته است: «بعد از حضور در فینال است که به معنای واقعی کلمه سرمربی تیم ملی برزیل می‌شوم. همانطور که می‌گویند اگر در ماراکانا بازی نکرده باشید فوتبالیست نیستید. اگر هم در ماراکانا هدایت یک تیم را بر عهده نگرفته باشید، مربی واقعی نیستید.»

انتقاد از داوری
سرمربی آلبی‌سلسته باخت را حق تیمش نمی‌داند. لیونل اسکالونی که شاهد حذف آرژانتین از کوپا‌آمه‌ریکا بود از عملکرد بازیکنانش انتقادی نکرد: «بدون تردید نشان دادیم که این گروه از بازیکن‌ها اهمیت به تن کردن این پیراهن را بهتر از هر کس دیگری درک می‌کنند. ما تصویری از آینده این تیم را نشان دادیم، تصویری از این بازیکنان و راهی که در آن قدم برداشته‌اند. بازی در این شرایط و برتر بودن نسبت به حریف اتفاق ساده‌ای نیست. البته این‌ها دیگر مهم نیست، چون حریف ما به فینال صعود کرده است. آنچه ما از این بازی می‌بینیم تماماً مثبت است. این شکست واقعاً غیرمنصفانه است چراکه هیچ‌کس به اندازه ما روی دروازه برزیل موقعیت گلزنی ایجاد نکرد.» دفاع از بازی لیونل مسی نکته دیگری بود که اسکالونی در کنفرانس خبری تأکید زیادی روی آن داشت: «در این شکی نیست که مسی پرچمدار ماست. برزیل دائماً سعی می‌کرد جلوی رسیدن پاس‌ها به او را بگیرد و ما هم به دنبال راهی بودیم تا توپ را به مسی برسانیم. تماشای بازی این بازیکن واقعاً لذت‌بخش بود. اوضاع بر وفق مراد ما پیش نرفت، ولی مسی و تیم ما در بازی بعدی دو تیم این نتیجه را جبران خواهند کرد.»

پنالتی‌های سوخته
داور بازی برزیل – آرژانتین کلاً اعتقادی به VAR و بازبینی صحنه‌های بحث‌برانگیز نداشت. در حالی در بازی‌های قبلی کوپا، کمک‌داور ویدئویی تأثیر زیادی روی نتایج بازی‌ها داشت که در سوپرکلاسیکو قاضی میدان به گونه‌ای دیگر عمل کرد. سرنگونی آگوئرو در محوطه جریمه برزیل توسط آلوس و ضربه محکمی که آرتور با آرنج به اوتامندی زد، هیچ کدام داور را متقاعد نکرد که ضربه پنالتی به سود آرژانتین اعلام کند.
به همین خاطر بود که کاپیتان مسی در پایان بازی با عصبانیت از داور انتقاد کرد: «آن‌ها از ما بهتر نبودند. برزیلی‌ها خیلی زود به گل رسیدند و گل دومشان هم بعد از آن زده شد که پنالتی را که روی آگوئرو مرتکب شده بودند به نفع ما نگرفتند. داور مسابقه تا قبل از آن خیلی بد داوری کرده بود و تا جایی که می‌توانست به همه کارت زرد داد، ولی در آن صحنه حتی به خودشان زحمت بررسی VAR را ندادند. واقعاً خیلی جالب است، این شکل داوری کردن در طول مسابقه بار‌ها و بار‌ها تکرار شد. به محض اینکه برخوردی اتفاق می‌افتاد به سود برزیل سوت زده می‌شد و این داوری مزخرف باعث شد حواس ما از بازی پرت شود.» لئو، اما بهانه‌ای برای باخت و ناکامی آرژانتین نداشت: «ما هیچ بهانه‌ای برای شکست نداریم، ولی باید این بازی بررسی و تحلیل شود. امیدوارم کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی (کانمبول) در این باره کاری انجام دهد. به نظر من ما خیلی خوب بازی کردیم و تلاش زیادی به خرج دادیم. فکر می‌کنم برزیلی‌ها نسبت به ما برتری نداشتند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار