کد خبر: 958697
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۶
ایران امروز در چهلمین روز کاهش تعهدات برجامی، یکسری اقدامات را با حضور ۷۰ خبرنگار و نماینده رسانه‌های جمعی اعلام و عملیاتی می‌کند؛ اقدامی که هلگا اشمید، معاون موگرینی هم در جریان آن قرار گرفته است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: امروز چهلمین روزی است که ایران آغاز تعدیل تعهداتش را در برجام مطابق بند‌های ۳۶ و ۲۶ برجام اعلام کرد. سازمان انرژی اتمی برای امروز برنامه‌های خاصی در نظر گرفته و حدود ۷۰ نفر از خبرنگاران و نماینده‌های رسانه‌های جمعی را در مجتمع آب سنگین خنداب اراک دعوت کرده تا عملیاتی شدن این گام و آخرین اقدامات انجام شده را در اختیار آن‌ها قرار دهد. عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران، فرصت حضور خانم هلگا اشمید را در تهران غنیمت شمرده تا با یادآوری مصمم بودن ایران برای شروع گام به گام تعدیل تعهدات برجامی، طرف اروپایی را در جریان این گام قرار دهد. عراقچی در ملاقات با اشمید گفته که ایران اقدامات بعدی یا همان گام دوم را اجرایی می‌کند. ظاهراً قرار است سازمان انرژی اتمی کشور هم اطلاعات بسیار مهمی را در زمینه افزایش بدون محدودیت ذخایر اورانیوم غنی‌شده و همچنین اقداماتی که برای ورود به گام دوم کاهش تعهدات برجامی انجام شده در اختیار رسانه‌های گروهی کشور قرار دهد از جمله آخرین اقدامات انجام‌شده در زمینه بازطراحی رآکتور تحقیقاتی و همچنین روند افزایش تولید آب سنگین در مجتمع اراک که با حضور ۷۰ خبرنگار انجام می‌شود. خبرنگار «جوان» نیز به این مراسم دعوت شده است. عباس عراقچی روز یک شنبه در ملاقات با هلگا اشمید، معاون فدریکا موگرینی هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتقاد از ناکارآمدی وعده‌های اتحادیه اروپا برای مقابله با تحریم‌ها گفت که مهلت ۶۰ روزه به هیچ عنوان تمدید نمی‌شود و ایران اقدامات بعدی یا همان گام دوم را اجرایی می‌کند، مگر اینکه آن‌ها خواسته‌های ما را تأمین کنند. حسن روحانی، رئیس‌جمهور نیز در حاشیه نشست بیشکک گفته بود که ایران به صورت یک‌طرفه نمی‌تواند تنها طرف متعهد به برجام باقی بماند و سایر کشور‌ها نیز لازم است سهم خود را برای حفظ این توافق مهم بپردازند. همچنین بهروز کمالوندی در همین چارچوب گفته که با توجه ابلاغیه اخیر شورای عالی امنیت ملی و ریاست جمهوری مبنی بر عدم رعایت سقف ۳۰۰ کیلویی UF۶ در کشور و دستور رئیس سازمان انرژی اتمی برای ایجاد زمینه‌های لازم، ظرفیت تولید محصول غنی‌سازی کشور بدون اضافه کردن سانتریفیوژ و زنجیره، به حدود چهار برابر افزایش یافت و اطلاعات طراحی در این خصوص به آژانس بین‌المللی ارائه شده است. به گفته کمالوندی ظرفیت چهار برابری پیامی برای طرف مقابل است که قابلیت افزایش بیشتر وجود دارد و دیری نخواهد بود که از سقف ۳۰۰ کیلو عبور خواهیم کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
0
1
آمریکا ازبرجام خارج شد این 3کوتوله اروپائی(انگلیس فرانسه وآلمان) بودن بودن ونبودنشان هیچ تفاوتی نمیکند بلکه زیلنبار هم هست.....مرگ بر انگلیس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار