کد خبر: 957589
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰
مدیر انتشارات صهبا از ترجمه حلقه دوم «انسان ۲۵۰ ساله» به زبان‌های جدید خبر داد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، حلقه دوم «انسان ۲۵۰ ساله» شامل سخنرانی‌ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ. مبارزاتی ائمه (ع)، از پیش از انقلاب تا سال ۱۳۸۹ است.
عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه (ع) است. علت این نامگذاری روی زندگی ائمه (ع)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است.
این کتاب شامل ۱۷ فصل است که نحوه چینش عناوین فصل‌ها، به صورت ترتیب تاریخی زندگی ائمه (ع)، از دوران پیامبر اعظم (ص) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام حسن عسکری (ع) است که بیانات مقام معظم رهبری درباره این سه امام بزرگوار در یک فصل ارائه شده است. محتوای این کتاب به دنبال انتقال مفهومی متعالی از مسیر و مقصد زندگی مجاهدانه ائمه (ع) است، از این‌رو بیش از آنکه یک کتاب تاریخی صرف باشد، یک فراتحلیل تاریخی است.
حسن ادیب‌زاده، مدیر مؤسسه ایمان جهادی (صهبا)، از ترجمه این اثر به زبان‌های جدید خبر داد و گفت: این اثر تاکنون به زبان‌های عربی، اردو، ترکی استانبولی، فرانسوی، مالایی و هوسایی ترجمه شده است. ترجمه این اثر به این زبان‌ها از سوی گروه‌های خودجوش و علاقه‌مند صورت گرفته است. ما حتی گاه بعد از ترجمه مطلع شده‌ایم که این اثر ترجمه و منتشر شده است.
او پیش از این از ترجمه حلقه سوم این اثر به زبان عربی خبر داده بود. به گفته ادیب‌زاده، گروه‌های علاقه‌مند در لبنان و عراق پیشنهاد ترجمه این اثر را ارائه کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار