کد خبر: 957022
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۰
پیکر پیرمرد صدا مخملی دوبله تشییع شد
مراسم تشییع پیکر «پرویز بهرام» در حالی با حضور همکاران و دوستداران وی برگزار شد که هنرمندانِ دوبله او را مرد استثنایی این عرصه دانستند و علی نصیریان از او به عنوان گوینده‌ای حرفه‌ای و بازیگری توانمند یاد کرد.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: علی نصیریان بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در مراسم تشییع پیکر زنده‌یاد پرویز بهرام که صبح دیروز از مقابل تالار وحدت آغاز شد با اشاره به اینکه همه فکر می‌کنند آقای بهرام فقط گویندگی و دوبله می‌کرد، گفت: او بازیگر توانمندی بود و من از دهه ۳۰ در تئاتر سعدی با او آشنا شدم. آقای بهرام یکی از کسانی بود که در دکلمه اشعار حماسی بسیار کاربلد بود. بعد از کلاس تئاتر سعدی آقای پرویز بهرام را در گروه خانه سرکیسیان دیدم و نمایشنامه‌های بسیاری را در این کارگاه کار کردیم. همکاری با آقای بهرام یکی از بهترین دوران کاری من بود. پرویز بهرام صدایی استثنایی داشت و بسیار خوب از پس متن و نقش‌ها برمی‌آمد.
در ادامه این مراسم حمیدرضا آشتیانی‌پور رئیس انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار نیز گفت: در اینکه مرحوم بهرام تمام توانایی خود را در عرصه هنر متجلی کرد، شکی نیست. یکی از ویژگی‌های پرویز بهرام این بود که ناتوانی جسمی و فیزیکی خودش را به توانایی تبدیل کرد. منوچهر اسماعیلی دوبلور پیشکسوت رسانه ملی هم اظهار کرد: پرویز بهرام عزیزی است که ۶۲ سال با او کار کردیم. فراموش نمی‌کنیم به ما آموخت و ادب و هنر را یاد داد. من آنچه را آموخته‌ام مدیون استاد پرویز بهرام هستم؛ مردی که لحن و گفتار را به من یاد داد. آموزش بدون طلب و بدون چشمداشت نشان از زندگی شرافتمندانه است.
محمود قنبری دوبلور پیشکسوت رسانه ملی هم متنی را در وصف پرویز بهرام قرائت کرد و افزود: در بهار سال ۹۸ یکی دیگر از هنرمندان دوبله را از دست دادیم. پر کشیدن استاد پرویز بهرام را ابتدای امر به خانواده و دوستان هنر دوبله تسلیت می‌گویم. او صدایی فاخر، جذاب و گیرا داشت و به جای بسیاری از بازیگران ما در فیلم‌ها و سریال‌ها صحبت کرده است. استاد بهرام جدای از بازیگری و گویندگی دستی بر وکالت هم داشت.
در پایان این مراسم منوچهر والی‌زاده هم ضمن عرض تسلیت به حضار گفت: چه زود دوستان ما مثل صدرالدین شجره، محمد عبادی، صادق عبداللهی و حسین عرفانی از بین ما رفتند. من هرچه از صدا و نجابت پرویز بهرام بگویم کم گفتم. پرویز بهرام مرد بزرگی بود که از او چیز‌های زیادی یاد گرفتم. امروز اینجا جمع شدیم تا پیکر بی‌جان مردی را به خانه ابدی همراهی کنیم که اگرچه درس وکالت خوانده بود، اما عاشقانه در هنر دوبله ماند و کار کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
0
0
علی نصیریان رو قبول ندارم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار