کد خبر: 954129
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۸
عصبانیت پر از گاف رسانه ضدایرانی از فروش گسترده «سرباز کوچک امام»
«رادیو زمانه» در گزارشی نتوانست خشم خود را از فروش انبوه خاطرات مهدی طحانیان در کتاب فرزند کوچک امام پنهان کند؛ کتابی که هر خواننده‌ای را از حجم روحیه و رشادت یک نوجوان ۱۳ساله در اسارت و پیش از آن در جبهه جنگ متأثر می‌کند.
جواد محرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حمله رسانه‌های ضدانقلاب به قهرمانان جنگ تازگی ندارد. سال گذشته بی‌بی‌سی فارسی وابسته به شبکه سلطنتی انگلستان در سالگرد شهادت حسین فهمیده کوشید شهادت اسطوره‌وار او را از اساس منکر شود و حالا رادیو زمانه به فرزند کوچک امام حمله می‌کند.

از حسین فهمیده تا فرزند کوچک امام
روز گذشته در قالب یک گزارش درباره رشد استقبال مردم از کتاب‌های مربوط به ایثار و شهادت نوشتیم و به این اشاره کردیم که دقیقاً چه کتاب‌هایی با این مضامین در نمایشگاه کتاب جزو پرفروش‌ترین‌های این رویداد بوده‌اند.
جالب است که به فاصله‌ای خیلی اندک یکی از رسانه‌های ضدانقلاب درباره یکی از همین پرفروش‌های حوزه ایثار و شهادت عقده‌گشایی کرد و نتوانست عصبانیت خود را از رشد علاقه مردم به اینگونه از کتاب‌ها پنهان کند. ادبیات پایداری طی سال‌های اخیر توانسته با عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب و همت برخی فعالان دلسوز و ظرفیت‌شناس این حوزه بالندگی محسوسی داشته باشد. طبیعی است که رشد فرهنگ ایثار و شهادت دقیقاً همان چیزی است که منجر به انسداد سبک زندگی غربی در ایران می‌شود و توسعه آن دشمنان انقلاب اسلامی را عصبانی می‌کند.

وارونه‌نمایی رسانه ضدانقلاب
رادیو زمانه یکی از رسانه‌های حامی منافقین، طی گزارشی خشم خود را از استقبال گسترده مردم از کتاب «سرباز کوچک امام» ابراز نموده است.
این رسانه که با حمایت مالی دولت هلند فعالیت می‌کند و سابقه حمایت‌های بسیار از گروه‌های ضدایرانی، تروریست‌ها و اپوزیسیون خارج‌نشین را در کارنامه دارد، در متنی سراسر خشم و عصبانیت و البته پر از خطا و گاف‌های خبری، درباره فروش انبوه کتاب فرزند کوچک امام نوشته فاطمه دوستکامی که روایتگر سرگذشت مهدی طحانیان از رزمندگان دفاع مقدس است، ادعا‌های خنده‌داری کرده است که نشان می‌دهد درک درستی از فضای فرهنگی جامعه ایران ندارد یا اگر هم دارد به طور عادی ترجیح می‌دهد برای مخاطبانش وارونه‌نمایی کند، مثلاً تیراژ کتاب را نیم‌میلیونی خوانده و مدعی شده این کتاب مثل نان و خرما خیرات می‌شود ولی دریافت‌کنندگان کتاب آن را در آشغال‌دانی می‌اندازند! اما در همین متن به خوانندگان این کتاب لقب جاهل و نادان می‌دهد!
نویسنده این متن که گویا دشمنی زیادی با رزمندگان و بسیجیان هشت سال دفاع مقدس دارد، توهین‌هایی نیز به اسرا و آزادگان جنگ تحمیلی و همچنین مهدی طحانیان، راوی کتاب کرده است و تا جایی پیش می‌رود که به جانبداری از صدام در برابر امام خمینی (ره) می‌پردازد!
به نظر می‌رسد دلیل اصلی عصبانیت و توهین‌های این رسانه به یک کتاب و راوی آن، موفقیت این کتاب در جلب نظر مخاطبان عمومی در سطح جامعه است، البته میزان این عصبانیت آن‌قدر زیاد است که این گزارش را از قواعد حرفه‌ای دور کرده و نگارنده را به جای تحقیق، به دام توهمات انداخته و در پایان، این کتاب را به چماق تشبیه کرده است!
پس از انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «سرباز کوچک امام» و تحسین آن در میان کارشناسان و منتقدان، بسیاری از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی از این اثر استقبال چشمگیری کردند. همچنین پویش «کتاب قهرمان» که با محوریت این کتاب برگزار شد نیز با استقبال گسترده مخاطبان رو‌به‌رو شد، به گونه‌ای که در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، جشن ۱۰۰ هزارنسخه‌ای‌شدن این کتاب برگزار شد.
«سرباز کوچک امام» نوشته فاطمه دوستکامی، خاطرات مهدی طحانیان، آزاده سرافراز دفاع مقدس را روایت می‌کند و انتشارات پیام آزادگان، آن را چاپ و منتشر شده است.
پویش «کتاب قهرمان» که از آذر سال گذشته در حال برگزاری است، به علت استقبال مخاطبان و درخواست‌های فراوان شرکت‌کنندگان تا پایان فروردین ۹۸ تمدید شد.
کتاب «سرباز کوچک امام» که پیش از آغاز پویش «کتاب قهرمان» طی پنج سال به چاپ سی‌ویکم و تیراژ ۴۷ هزارو ۵۰۰ نسخه رسیده بود با آغاز این پویش در طول سه ماه با ۵۵ نوبت تجدید چاپ از مرز ۱۰۰ هزار نسخه عبور کرد و به چاپ هشتادودوم رسید.

تقریظ رهبر انقلاب
در تقریظی که دو سال پیس رهبری معظم انقلاب اسلامی بر این کتاب نوشتند، آمده است: «سرگذشت این نوجوان شجاع و با هوش و صبور در اردوگاه‌های اسارت، یکی از شگفتی‌های دفاع مقدس است؛ ماجرا‌های پسربچّه سیزده چهارده ساله‌ای که نخست میدان جنگ و سپس میدان مقاومت در برابر مأموران درنده‌خوی بعثی را با رفتار و روحیه‌ای اعجاب انگیز، آزموده و از هر دو سربلند بیرون آمده است. دل بر مظلومیت او می‌سوزد ولی از قدرت و تحمل و صبر او پرمی‌کشد؛ این نیز بخشی از معجزه بزرگ انقلاب اسلامی است. در این کتاب، نشانه‌های خباثت و لئامتِ مأموران بعثی آشکارتر از کتاب‌های مشابهی است که خوانده‌ام. به هر حال این یک سند باارزش از دفاع مقدس و انقلاب است، باید قدر دانسته شود.
خوب است سست‌پیمان‌های مغلوب‌دنیاشده، نگاهی به امثال این نوشته صادقانه و معصومانه بیندازند، شاید رحمت خدا شامل آنان شود.»

سلاح ما در جبهه روحیه ما بود
مهدی طحانیان که کتاب سرباز کوچک امام روایت سرگذشت اوست نیز در آیین معرفی کتاب اینگونه اظهار نظر کرده است: دنیا نمی‌تواند در مقابل ملتی با روحیه ایثار و شهادت‌طلبی بایستد. نباید تهدید دشمن ترسی در ما ایجاد کند یا بخواهیم در اصول و باور‌های خود تغییری دهیم.
هر چه داریم از این اصول و آرمان‌هاست و بدون آن‌ها به کالبدی خالی تبدیل خواهیم کرد. بزرگ‌ترین دغدغه امروز ما این است که بتوانیم درصد کمی از آن طعم زیبا و شیرین و آن روحیه شهادت‌طلبی را که خداوند در زمان دفاع مقدس به ما چشانید در جامعه جاری و ساری کنیم.
به گفته این آزاده دفاع مقدس، با وجود جاری شدن این روحیات در جامعه می‌توان صاحب برکاتی شد و بر بسیاری از مشکلات غلبه کرد.
طحانیان با بیان اتحاد رزمندگان در اسارت در مقابل نیرو‌های بعثی به این نکته اشاره کرده که هر وقت در اسارت با عراقی‌ها درگیر می‌شدیم همه رزمندگان و ایرانی‌ها از هر مذهب و قومی یکدست می‌شدند و ایستادگی می‌کردند. فضای معنوی دوران دفاع مقدس چنان شجاعت و دلیری به رزمندگان داده بود که هیچ چیز جلودار آن‌ها نبود.
مهدی طحانیان ۱۳ساله بود که در جنگ ایران و عراق اسیر شد و به عنوان جوان‌ترین اسیر به شدت مورد توجه بعثی‌ها بود. نقطه اوج این اتفاقات ماجرای امتناع او از مصاحبه با نصیرا شارما، خبرنگار بی‌حجاب هندی است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار