کد خبر: 953691
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
قائم مقام نمایشگاه کتاب در نشست خبری عنوان کرد
قائم مقام نمایشگاه کتاب از فروش ۹۹میلیارد تومانی کتاب و درآمد بیش از ۸میلیارد تومانی این نمایشگاه خبر داد.
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: قادر آشنا قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پیش از ظهر دیروز در نشست خبری که در محل نمایشگاه کتاب برگزار شد، با اشاره به اینکه گستردگی نمایشگاه کتاب تهران باعث شده این رویداد نقاط قوت و ضعف زیادی داشته باشد و با اذعان به اینکه این رویداد نسبت به دوره‌های قبلی بهتر برگزار شد، گفت: امسال فضای خوبی را در برگزاری نمایشگاه شاهد بودیم به طوری که ۳۶۰ برنامه متنوع فرهنگی در نمایشگاه انجام شد. در حوزه بین‌المللی نیز اتفاقات ارزنده‌ای رخ داد، از جمله اینکه با دو کشور عراق و یونان تفاهمنامه تبادل غرفه رایگان برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب امضا کردیم و با مسئولان نمایشگاه کتاب فرانکفورت نیز با حضور رایزن فرهنگی آلمان در ایران درباره تسهیل شرایط صدور ویزا و حضور ناشران ایرانی در این رویداد مذاکره و قول همکاری خوب در این زمینه به ما داده شد. آشنا افزود: همچنین سیاست‌های حضور ایران در عرصه نشر بین‌الملل از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب به ایشان توضیح داده شد. بر این مبنا ما سه رویکرد در حوزه بین‌الملل در دستور کار خواهیم داشت که شامل توجه به حوزه تمدنی و کشور‌های اطراف خودمان است و حتی سعی خواهیم کرد در نمایشگاه‌های کتاب استانی نیز باب حضور آن‌ها را باز کنیم. مسئله بعدی توجه به کشور‌های حوزه مقاومت و ترویج ادبیات پایداری است که سرلوحه فعالیت‌های بین‌المللی ما قرار خواهد گرفت و مسئله سوم توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در حضور‌های بین‌المللی ما در نمایشگاه‌های مختلف است.
قائم مقام نمایشگاه کتاب همچنین با اشاره به گزارش‌های موجود از میزان فروش کتاب در نمایشگاه عنوان کرد: تا روز گذشته ما ۳۷درصد افزایش خرید کتاب نسبت به سال قبل را داشته‌ایم و از منظر تراکنش‌های بانکی نیز ۶درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌ایم. تا روز گذشته بنا بر اعلام بانک عامل ۹۹میلیارد تومان تبادل مالی بانکی برای خرید کتاب در نمایشگاه به ثبت رسیده است.
وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به آغاز ماه رمضان سال آینده از پنجم اردیبهشت ماه یا باید نمایشگاه کتاب قبل از آن برگزار شود یا به کل به بعد از ماه رمضان برسد یا اینکه تاریخ و ماه دیگری را برای آن انتخاب کنیم. برای برگزاری نمایشگاه نیز جز مصلی و شهر آفتاب گزینه‌های دیگری نداریم، البته نظر ناشران در این زمینه برای ما اهمیت زیادی دارد و می‌دانیم برخی نهاد‌ها و دستگاه‌ها نظراتی دارند. اولویت فعلی ما برای برگزاری نمایشگاه مصلی است و شهر آفتاب بسته به میزان آمادگی‌اش از این رویداد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار