کد خبر: 953686
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
تهیه‌کننده سریال حضرت موسی (ع) می‌گوید، درباره ترور بیولوژیک و فرضیه‌های مطرح شده نمی‌توان اظهار نظر قاطع کرد و باید در این باره نظر کارشناسی انجام شود.
جواد محرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: این روز‌ها بستری شدن جمال شورجه به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان سبب شده تا بار دیگر موضوع ترور بیولوژیک استراتژیک ساز‌های سینمای ایران مطرح شود؛ مسئله‌ای که برخی از اساس آن را رد می‌کنند و قائلان به آن را متوهم قلمداد می‌کنند، اما از سویی دیگر عده‌ای هم هستند که همواره این موضوع را به دلیل سابقه تاریخی صهیونیست‌ها در ترور‌های مختلف از اساس رد نمی‌کنند، به‌خصوص اینکه این بار موضوع حضرت موسی (ع) مطرح است و قاعدتاً خیلی‌ها دوست ندارند قرائتی ایرانی از این پیامبر بزرگ روایت شود و باز قائلان به ترور بیولوژیک تجربه محبوبیت سریال یوسف پیامبر (ع) در منطقه اسلامی را پیش می‌کشند و اینکه یوسف (ع) از پیامبران بنی اسرائیل بود و ساخته‌شدن سریال یوسف (ع) به نوعی برای صهیونیست‌ها وارد‌شدن به حریم آن‌ها تلقی می‌شد و نکته اصلی و مهم دیگر هم که سبب می‌شود ذهن برخی به سمت مسئله ترور بیولوژیک روانه شود این است که مرحوم سلحشور، کارگردان یوسف پیامبر که قصد ساخت سریال موسی (ع) را داشت به دلیل عارضه سرطان دارفانی را وداع گفت و کار او روی زمین ماند.

حال شورجه رو به بهبود است
احمد میرعلایی تهیه‌کننده سریال حضرت موسی (ع) درباره فرضیه‌های مطرح شده درباره ترور بیولوژیک کارگردانان این سریال و آخرین وضعیت جمال شورجه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خدا را شکر طبق آخرین اظهارنظر پزشکان حال ایشان رو به بهبود است و در حال حاضر هم از لحاظ روحی و هم از لحاظ وضع ظاهری شرایط مساعدی دارند. وی با اشاره به اینکه خداوند حافظ جان حضرت موسی (ع) و همه پیامبران الهی بوده است، عنوان کرد: خواست پروردگار بر نیرنگ و فریب اهل ستم پیروز است و به امید خدا سریال حضرت موسی (ع) هم ساخته خواهد شد.

ضیاء‌الدین دری و «کیف انگلیسی».
اما موضوع مبهم ترور‌های بیولوژیک در عالم هنر به همین دو موردی که به آن اشاره کردیم خلاصه نمی‌شود. مرحوم ضیاء‌الدین دری کارگردان سریال کیف انگلیسی و سریال کلاه پهلوی سال پیش در سن ۶۵ سالگی به دلیل مشکل کبدی از دنیا رفت، درباره این فیلمساز مسئله ترور بیولوژیک به آن اندازه‌ای که درباره موارد دیگر از جمله مرحوم سلحشور جنجالی شد سخن به میان نیامد، اما خیلی‌ها از مرگ زودهنگام این کارگردان کاربلد سینما تعجب کردند. در واقع کسی انتظار نداشت دری در ۶۵ سالگی از دنیا برود. او جزو معدود کارگردان‌هایی بود که نگاهی به شدت ضداستعماری داشت و جزو فیلمسازان وطن‌پرستی محسوب می‌شد که نگاهی دقیق به مسائل تاریخی به خصوص تاریخ معاصر ایران داشت. «کیف انگلیسی» از این کارگردان هنوز هم جزو پربیننده‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی سیمای جمهوری اسلامی محسوب می‌شود و او طرح چند فیلمنامه جدی را نیز نوشته بود و در تدارک ساخت یکی از آن‌ها بود که از دنیا رفت.

سیف‌الله داد و «بازمانده»
نکته‌ای که وجود دارد این است که ظاهراً هنوز کارشناسان درباره موضوع ترور بیولوژیک نمی‌توانند به طور قطعی نظر بدهند و همواره این نوع اظهار نظرات در حد گمانه زنی بوده است ولی وقتی موضوع سرطان و برخی بیماری‌های صعب‌العلاج به جان برخی نخبه‌های فیلمسازی ایران می‌افتد به طور عادی ممکن است پای حرف‌هایی از این دست هم به میان بیاید. نمونه دیگر از این دست مرحوم سیف‌الله داد بود که در اوج فعالیت هنری خود در سینمای ایران به عارضه سرطان دچار شد و به سرعت از دنیا رفت. او سازنده مهم‌ترین فیلم افشاگرانه تاریخ سینمای جهان درباره اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌هاست؛ فیلمی که به لحاظ رعایت استاندارد‌های سینمایی از قوت بالایی برخوردار است. تولید «بازمانده» بازتاب زیادی در کشور‌های عربی و مسلمان داشت. سینمای استراتژیک ایران سیف‌الله داد را در سن ۵۴ سالگی از دست داد.

علی حاتمی و «پیامبر اسلام (ص)»
به این لیست البته می‌توان اسامی دیگری را نیز افزود و مرگ علی حاتمی را نیز مشکوک قلمداد کرد. کارگردان مؤلفی که با سبک منحصر به فرد خود تاثیر غیرقابل اجتنابی در سینمای ملی ایران داشت. او در میانه‌های ساخت فیلم جهان پهلوان تختی دچار سرطان شد و از دنیا رفت. در آثار مرحوم حاتمی نیز رگه‌های زیادی از وطن‌پرستی و روحیه ضد استعماری دیده می‌شود، به ویژه اینکه چند سال پیش کاشف به عمل آمد که او در سر تولید پروژه‌ای عظیم درباره پیامبر مکرم اسلام (ص) را می‌پرورانده است. زنده‌یاد علی حاتمی همیشه در آرزوی ساخت فیلمی درباره حضرت محمد (ص) بود و در آخرین روز‌های عمرش در این باره گفته بود: «من یک آرزوی بسیار مهم دارم و آن این است اگر عمر ناقابلم یاری کند و اگر مهر خداوند شامل زندگی هنری‌ام شود، یک بار به ساخت یک شخصیت بدون نقطه ضعف بپردازم و آن ساخت فیلم عظیمی از زندگی حضرت رسول خدا (ص) است. من از روزی که فیلم محمد (ص) یا «الرساله» آثار مصطفی عقاد را دیدم، همواره این آرزو را داشته و دارم و از خداوند می‌خواهم که قبل از مرگم این توفیق نصیبم شود.

نادر طالب‌زاده و «بشارت منجی»
نادر طالب‌زاده با آنکه در سینمای استراتژیک ایران به عنوان فیلمساز تنها یک فیلم تولید کرده است، اما همان یک فیلم تنها روایت قرآنی و دقیق درباره حضرت مسیح (ع) است، در میان صد‌ها فیلم و سریالی که در تاریخ سینمای جهان از آن حضرت ساخته شده است. طالب‌زاده جزو فعالان بسیار مهم ضدصهیونیسم در ایران است. موضوع ترور بیولوژیک طالب‌زاده زمانی مطرح شد که چندسال پیش به دلیل دچار شدن وی به یک بیماری مشکوک عنوان شد که در زمان حضور وی در کشور عراق توسط عده‌ای دستگیر و سپس آزاد شده است، اما این موضوع نیز کاملاً جنبه‌های مبهم و رازآلود خود را حفظ کرده است. او «بشارت منجی» را بر اساس زمینه‌های مشترک بین اسلام و مسیحیت ساخته است.

داوود میرباقری و «سلمان فارسی»
در این میان باید یادی هم از نخبه دیگری در عرصه کارگردانی سینما و تلویزیون ایران یعنی داوود میرباقری کنیم که به قول امرالله احمدجو دوست دیرینش بیش از ۲۰ سال پیش موضوع نوشتن فیلمنامه سریال سلمان فارسی را با او در میان گذاشته است. سینمای استراتژیک ایران باید برای حفظ او تا پایان ساخت سریال سلمان دست به دعا بردارد. «سلمان فارسی» به طور قطع پروژه بزرگی در تاریخ سریال‌سازی ایران قلمداد می‌شود؛ یک ایرانی مسلمان که صحابه حضرت رسول اکرم (ص) بوده و مقامات معنوی بالایی داشته است. میرباقری یکی دو سال پیش و در جریان سرعت گرفتن روند تولید سریال سلمان چندباری به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شد و همین بستری شدن‌ها موجب شد عنوان شود ساخت سریال استراتژیک «سلمان» خوشایند برخی جریان‌های ضد‌ملی در ایران نیست.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حق جو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۲
1
7
دقیقا از دست باید به بسیاری از کارگردانان دفاع مقدس هم اشاره شود که در سنین چهل و پنجاه سال در اثر سرطان یا تصادف!!!!! از دنیا رفته اند.
مرحوم ناصر مهدیپور از جمله این عزیزان است که قظعا اجرشان نزد خدا محفوظ و راهشان ادامه دار است.
ولی نکته عجیب اینجاست که
چرا این کارگردانان عظیم و حرفه‌ای، هم توسط سینماگران ایران، و هم توسط تامین برنامه صداوسیما، به فراموشی سپرده شده اند. در این بین قطعا درصدی از خیانت وجود دارد. چند درصد هست؟ الله اعلم!!!
تسنیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
1
3
از این صهیونیست های کثیف هرچی بگی برمیاد....اونا پیروشیطانن...سینمای ایران ترویج فساد میکنه....فیلمهای کمدی که همش شوخی های جنسی توشه...موضوع فیلماشونم همون فیلمهای ماهواره ایه تنها بازیگرانش یه روسری سرشونه همش خیانت وترویج فساد...ردپای صهیونیست بوضوح تو سینما وتلویزیون دیده میشه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
1
2
واز جمله کارگردان انقلابی رسول ملاقلی پور که فیلمهای فاخری با موضوع دفاع مقدس در کارنامه خود داشتند
توفیق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۲
1
3
جوانان امروز کتاب نمی‌خوانند وهرچه در تلویزیون و شبکه مجازی ببینند برایشان حکم تاریخ واصل دارد بیخود نیست غرب ارزش مووی را میداند و هزینه میکند تا فرهنگ نداشته خود را بر فرهنگ اصیل ما پیروز گرداند بدون شک ترور شده‌اند
مهدی محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
0
2
با سلام
شک نکنید فوت این عزیزان غیور و گرانقدر ، کار اسرائیل هست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار