کد خبر: 953513
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
هشدار سرلشکر رشید به کشور‌های منطقه
سرلشکر موسوی: امروز باید بازی جنگ را به صورت دائمی تمرین کنیم و از نظر فکری و آمادگی‌های داخل یگانی، خود را به سطح استراتژی شب‌حمله‌ای برسانیم.
سرويس سياسی جوان آنلاين: از روز سه‌شنبه فرماندهان یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش در مقر فرماندهی این نیرو در تهران گرد هم آمدند تا هم‌اندیشی و همدلی‌شان در ظاهر هم بروز یابد؛ فرماندهانی از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور. از لحاظ زمانی نزدیک‌ترین اتفاق به این گردهمایی حضور نیرو‌های ارتش برای کمک به سیل‌زدگان استان‌های مختلف کشور در فروردین ماه بود و از همین رو سخن از فداکاری‌های ارتش در مناطق سیل‌زده از نکات ثابت و پررنگ این گردهمایی بود تا جایی که فرمانده کل ارتش خطاب به فرماندهان مختلف ارتش در روز دوم این گردهمایی گفت که «رشادت و اقدامات شما در خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان در استان‌های درگیر سیل موجب دریافت مدال‌های افتخار آمیز از سوی مقام معظم رهبری شد.» سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) هم در جمع فرماندهان ارتش فرصت را مغتنم شمرد و هشدار‌های شدیداللحن به برخی کشور‌های منطقه داد.

فرمانده ارتش: یگان‌ها خود را به سطح استراتژی شب‌حمله‌ای برسانند

به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در گردهمایی فرماندهان یگان عمده و مستقل نزاجا که در ستاد فرماندهی این نیرو برگزار شد با تشکر از زحمات نیروی زمینی ارتش در امداد‌رسانی به سیل‌زدگان گفت: رشادت و اقدامات شما در خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان در استان‌های درگیر سیل موجب دریافت مدال‌های افتخار‌آمیز از سوی مقام معظم رهبری شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب ارتش را به عنوان یک الگو در امدادرسانی به مردم معرفی کردند و فرمودند: «ارتش در خدمت‌رسانی به مردم صادق‌بودن شعار ارتش فدای ملت را نشان داد و ارتش نمایشگاهی از ارزش‌های اسلامی است.» که این موجب افتخار ما است. فرمانده کل ارتش گفت: یگان‌های مختلف ارتش در سیل اخیر مجاهدت و ایثار بسیاری داشتند و از دل این بحران سربلند بیرون آمدند. باید قدردان این عزتی که خداوند متعال به شما داده باشیم.
وی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های ارتش گفت: در ۴۰ سال گذشته هیچ گاه ارتش در جایگاه و منزلت امروز در نگاه و بیان فرماندهی معظم کل قوا و در بین مردم نبوده است.

سرلشکر موسوی ادامه داد: تهدیدات امروز جدی است، البته این تهدیدات در مرحله نخست، زمینی نخواهد بود، اما نیروی زمینی باید آمادگی خود را حفظ کند و ارتقا ببخشد. امروز باید بازی جنگ را به صورت دائمی تمرین کنیم و از نظر فکری و آمادگی‌های داخل یگانی، خود را به سطح استراتژی شب‌حمله‌ای برسانیم.
فرمانده کل ارتش گفت: امروز نیروی انسانی از مهم‌ترین عوامل پیروزی در عرصه نبرد محسوب می‌شود و توجه به عامل نیروی انسانی در سطوح مختلف باعث پیشرفت نیرو‌های مسلح است. در بحث تعالی معنوی و بصیرتی همه ارتش باید خود را مسئول بدانند و «عقیدتی سیاسی» محور و علمدار این کار است. هرچه سطح بصیرت و معنویت بالاتر می‌رود در برون‌داد‌های عملیات‌ها تاثیر خودش را می‌گذارد. باید جلوی هرکاری را که به بصیرت و معنویت لطمه می‌زند بگیریم.

سرلشکر موسوی ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم به وظایف خودمان در زمینه بهبود وضعیت معیشتی کارکنان ارتش عمل کنیم و انتظار ما از فرماندهان این است که همه کارکنان را عائله خودمان بدانند و از حال و روزشان آگاه باشند. ما باید به آن نقطه برسیم که از نظر عاطفی همه رده‌ها با یکدیگر احساس برادری و پیش‌مرگی کنند در عین حال که کوچک‌ترین خدشه‌ای به سلسله مراتب وارد نشود.

هشدار سرلشکر رشید به کشور‌های منطقه

سرلشکر غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) هم در این گردهمایی طی سخنانی اظهار داشت: ما با کشور‌های همسایه در منطقه منافع مشترک برای ثبات و امنیت و توسعه داریم و انتظار داریم از رفتار همسو با منافع امریکا و اسرائیل غاصب که هدفی جز اختلاف و جنگ در منطقه ندارند، خودداری کنند زیرا هزینه آن برای تمام مردم منطقه است و به زندگی مشترک در این منطقه آسیب خواهد زد. وی افزود: ما به زندگی مسالمت آمیز با همسایگان‌مان باور داریم و برای آن تلاش خواهیم کرد و امیدواریم با درایت، توطئه امریکا و رژیم صهیونیستی برای جنگ در منطقه با شکست همراه شود چراکه در غیر این صورت منطقه در گردابی از حوادث مخاطره آمیز و غیرقابل پیش‌بینی از نظر موضوع و زمان فرو خواهد رفت.
سرلشکر رشید تأکید کرد: ما از تجربه دوران دفاع مقدس آموخته‌ایم اگر قدرت نداشته باشیم مورد تهاجم قرار می‌گیریم، بنابراین ما از موجودیت و منافع مردم‌مان، قدرتمندانه دفاع خواهیم کرد تا تداوم زندگی عزتمندانه برای ملت عزیز ایران فراهم شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه ما در جنگ هزینه و خسارت‌های انسانی و مالی آن را تجربه کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: ما از جنگ در منطقه استقبال نمی‌کنیم چراکه قطعاً به سود امریکا و رژیم صهیونیستی است، اما ما مرد جنگیم و در برابر هر متجاوزی می‌ایستیم و او را با یاری خداوند شکست خواهیم داد و هشدار می‌دهیم که هزینه جنگ تنها برای ملت ما نخواهد بود.

وی عنوان کرد: نیرو‌های مسلح اعم از ارتش، سپاه و بسیج امروز باید بیش از گذشته برای دفاع از منافع و زندگی عزتمندانه ملت شریف ایران آماده و هوشیار باشند.
سرلشکر رشید در پایان تصریح کرد: عزت، موفقیت و قدرت ایران و ملت عزیز در سایه لطف خداوند حکیم، دعای خیر شهدا، تدبیر رهبر معظم انقلاب و ایستادگی دولت و جانفشانی ملت شریف ایران و نیرو‌های مسلح برقرار خواهد بود.

تجهیز یگان‌های نیروی زمینی ارتش برای مقابله با تهدیدات نوین

فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز از دیگر سخنرانان این گردهمایی بود که توضیحاتی در نیروی زمینی ارتش ارائه کرد. وی گفت: به منظور تحقق برنامه‌ها و طرح‌های رفاهی در سال جاری ۳۰هزار واحد مسکن سازمانی در نقاط مختلف کشور احداث و تحویل کارکنان غیور نیروی زمینی ارتش خواهد شد. امیر سرتیپ کیومرث حیدری بابیان اینکه انقلاب به تکامل رسیده است، افزود: انقلاب اسلامی ایران مسیر تکاملی خود را به خوبی طی می‌کند و در ۴۰ سال آغازین انقلاب بدون توقف با پیشرفت‌های مهم در عرصه‌های گوناگون جلو رفتیم. اکنون در جهان اثرگذار هستیم و در مقابل قدرت‌های جهانی می‌ایستیم و حرف حق را می‌زنیم.

فرمانده نیروی زمینی تأکید کرد: نیروی زمینی ارتش در گام دوم انقلاب دستخوش تغییرات ساختاری شد و یگان‌های خود را به یگان‌های واکنش سریع، متحرک هجومی، مخصوص و... تغییر ماهیت داده و توانسته است در حوزه‌های دفاعی، امنیتی، حفظ و ارتقای توان رزمی به جایگاه مطلوبی برسد. وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر در گام دوم انقلاب برای نیروی زمینی ارتش تجهیز یگان‌هایی است که در ساختار جدید تغییر ماهیت دادند و باید با تجهیزات روز در مقابله با تهدیدات نوین ایستادگی کنند. امیر حاتمی خاطرنشان کرد: به منظور تحقق بخشیدن طرح‌های معیشتی و رفاهی در سال جاری ۳۰هزار واحد مسکن سازمانی در نقاط مختلف کشور که یگان‌های این نیرو که در آنجا مستقر هستند احداث و تحویل کارکنان غیور خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار