کد خبر: 953240
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
تهمینه میلانی در حالی اقدام به برگزاری نمایشگاه سه‌روزه نقاشی در گالری آریانا کرده که پرونده حاشیه‌های نمایشگاه سال گذشته‌اش در گالری ایوان، همچنان در جامعه تجسمی مفتوح است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش مهر، اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های تهمینه میلانی با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم» شهریور سال گذشته در گالری ایوان برپا شد و به واسطه ابهام در کپی‌برداری او از برخی آثار هنرمندان دیگر، غائله‌ای به پا کرد که هنوز زبانه‌های آن آرام نگرفته و انتقادات نسبت به آن ادامه دارد. او در صفحه اینستاگرام خود که حکم سایت اطلاع‌رسانی فعالیت‌هایش را پیدا کرده، پست‌هایی درباره نمایشگاهش و اینکه این نمایشگاه افتتاحیه خصوصی داشته، منتشر کرده است.
میلانی نوشته است: «نمایشگاه «آن دیگری» دومین نمایشگاه نقاشی من است. اولین نمایشگاه من، هفت ماه پیش، روز دوم قربانی یک توطئه از پیش طراحی شده توسط عده‌ای انسان بی‌اخلاق شد. آن‌ها تلاش کردند تصویری از من بسازند که من نبودم بلکه ضمیر نازیبای خود آن‌ها بود. به جای کینه‌ورزی به پا خاستم و احساسات متلاطم درونم را با رنگ روی بوم کشیدم. من حرف دارم، خیلی هم حرف دارم و از آنجا که فیلمسازی را برای من و بسیاری از همکارانم دشوار کرده‌اند، بر آن شدم تا با هنر نقاشی، حرف‌هایم را بزنم. شغل اصلی من فیلمسازی و معماری است و نقاشی را چند سالی است که به‌صورت خودآموخته آغاز کرده‌ام.»
لیلی گلستان که یکی از اعضای انجمن صنفی گالری‌داران تهران است و به واسطه خانواده‌اش با سینما نیز پیوند دارد، زمان برپایی نمایشگاه اول تهمینه میلانی در مورد این نمایشگاه و خطاب به میلانی نوشت: «اتفاقی که افتاده یعنی نمایشگاه پرحاشیه تهمینه میلانی با آمدن چند دانشجوی هنر در روز افتتاح و اعتراض آن‌ها و افشا شدن کپی‌بودن آثار در نمایشگاه و همه و همه، ماجرایی ناخوشایند در حیطه هنر‌های تجسمی ما بود. به عنوان خواهر بزرگ‌تری که همیشه دوستتان داشته‌ام، می‌گویم که اگر شما هم از مردم معذرت می‌خواستید و می‌گفتید اشتباه کردم، مطمئن باشید که هم کار درستی کرده بودید و هم شأن هنرمند بودن، فعال مدنی‌بودن، فمینیست‌بودن، الگوی زنان معترض و آزاده‌بودن و تمام فعالیت‌های هنری و مدنی‌تان به این اندازه زیر سؤال نمی‌رفت که بدجوری زیر سؤال رفته. واکنش‌هایتان، واکنش‌های یک دختربچه بی‌منطق لجباز بود که بدجوری من را به حیرت انداخت و از این حیرت بسیار متأسف هستم.»
سکوت مسئولان وزارت ارشاد که پیرو حاشیه‌های سال گذشته وعده پیگیری و تجدیدنظر در فرآیند برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست را داده بودند هم در نوع خود قابل توجه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار