کد خبر: 952759
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
اسامی برندگان سیمرغ‌های سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد
سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی با معرفی برگزیدگانش پایان یافت که سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مدعی شد نظارتی جسته و گریخته بر روند برگزاری جشنواره دارد.
سید مرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به انتقادات مطرح شده از سوی اهالی سینما ضمن قول مساعد جهت بررسی گزارشات ارسالی به کمیسیون گفت: ما در‌خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر همه ساله جلسات منظمی با مسئولان سازمان سینمایی داریم و بنده به شما اطمینان می‌دهم که کمیسیون فرهنگی جسته و گریخته نظارت خود را بر روند برگزاری جشنواره فیلم فجر دارد.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: در مورد بعضی از بحث‌های مرتبط با جشنواره فیلم فجر به صورت جدی ورود پیدا کرده‌ایم و نتایج خوبی هم گرفته‌ایم. به عنوان مثال مسئله داوران دو تابعیتی یا صرف هزینه‌های سرسام‌آور برای برگزاری جشنواره فجر از جمله مسائلی بود که ما به طور جدی به آن‌ها ورود پیدا کردیم و اتفاقات خوبی هم حاصل شد. مثلاً مسئولان سازمان سینمایی قول دادند که هزینه‌های جشنواره را به نصف برسانند و فرش قرمز را حذف کنند.
اما در مراسم اختتامیه جشنواره جهانی فجر اولین جایزه‌ای که اهدا شد به بخش نت‌پک اختصاص داشت و مستند «خط باریک قرمز» به کارگردانی فرزاد خوشدست از ایران جایزه اول این بخش را از آن خود کرد.
دیپلم افتخار بخش بین الادیان به فیلم «شکستن همزمان بیست‌استخوان» به‌کارگردانی جمشید محمودی از افغانستان، بهترین فیلم بلند بخش جلوه‌گاه شرق از دیدگاه منتقدان به فیلم «اعلان» از کشور‌های ترکیه و بلغارستان، دیپلم افتخار بخش صلح به «امینه» از کشور سوریه، جایزه بخش «محمد امین (ص)» به فیلم «حمید» به‌کارگردانی اعجاز‌خان از هند و جایزه بهترین فیلم جشنواره هم به فیلم «جوان روسی» به‌کارگردانی الکساندر زولوتوخین از کشور روسیه رسید.
همچنین فیلم «قربانی» ساخته مهدی محمدی‌نژادیان از ایران بهترین فیلم کوتاه آسیایی شناخته شد و تندیس بهترین فیلم بلند آسیایی به «جای خالی دوست» به‌کارگردانی محمدعلی طالبی از کشور ایران تعلق گرفت. در ادامه نوبت به اهدای جایزه بهترین بازیگر مرد رسید و دیپلم افتخار و تندیس این بخش به علی مصفا برای فیلم «جهان با من برقص» رسید. در پایان این مراسم تندیس بهترین کارگردانی این دوره از جشنواره به سروش صحت برای کارگردانی فیلم سینمایی «جهان با من برقص» از ایران اهدا شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار