کد خبر: 949578
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
در پی خبر استقبال یک نمازگزار با عبارت «سلام برادر» از عامل حمله تروریستی نیوزیلند
طرح گرافیکی سلام و خوشامدگویی یکی از قربانیان حمله تروریستی نیوزیلند به عامل این حمله هنگام ورود وی به مسجد النور در بین شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر همچنان دست به دست می‌شود و در صدر توئیت‌های پربازدید این شبکه قرار گرفته است.
مصطفي شاه‌كرمي
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: پس از وقوع جنایت تروریستی نیوزیلند، انتشار یک تصویر با عبارت «سلام برادر» که امضای اکبر بیزول را پای خود دارد به عنوان توئیت ترند و تصویر برتر شبکه‌های مختلف اجتماعی قرار گرفت و کاربران توئیتر هشتگی تحت عنوان «Hello Brother» را در این شبکه اجتماعی راه‌اندازی کردند. عبارت «سلام برادر» عبارتی است که یکی از قربانیان جنایت تروریستی نیوزیلند هنگام ورود فرد جانی به مسجد النور از آن استفاده کرده و به او خوشامد گفته بود، اما قاتل با گلوله جواب سلامش را داده بود. در ویدئویی که از سوی عامل تیراندازی در مسجد النور نیوزیلند منتشر شده، او رانشان می‌دهد که هنگام ورود به مسجد با عبارت «سلام برادر» از سوی یکی از نماگزاران روبه‌رو می‌شود، اما او با گلوله پاسخ خوشامدگویی این نمازگزار را می‌دهد.
در حالی که کاربران شبکه‌های اجتماعی فعالیت زیادی در انتشار هشتگ‌های محکوم کننده این جنایت انجام داده‌اند این اتفاق تروریستی واکنش برخی چهره‌های هنری شناخته شده دنیا را نیز در پی داشته است. پیتر جکسون کارگردان مشهور امریکایی سه‌گانه «ارباب حلقه ها» نسبت به اقدامات تروریستی علیه مسلمانان در نیوزیلند که منجر به کشته شدن ۴۹ نفر شد حمایت خود و همکارانش را از مسلمانان نیوزیلند اعلام کرد و گفت: در برابر این اقدامات متحد هستیم و از برادران و خواهران مسلمان خود به طور کامل پشتیبانی خواهیم کرد. نیوزیلندی‌ها داغ جدی دیدند و قلب‌های ما همراه کسانی خواهد بود که در این اقدام بزدلانه آسیب دیده‌اند و ما هر کاری که از دستمان بربیاید برای کمک و التیام درد‌های آن‌ها انجام خواهیم داد. پیش از این حادثه مردم نیوزیلند با متانت شناخته می‌شدند و توریست‌های بسیاری برای دیدن جاذبه‌های این کشور و دیدن صحنه‌هایی که در فیلم ارباب حلقه‌ها شاهد بودیم به نیوزیلند مهاجرت می‌کردند.
غیر از پیتر جکسون، تایکا وایتیتی که خود نیز اهل نیوزیلند است به این حادثه واکنش نشان داده و معتقد است تعصب این فرد نیوزیلندی چهره اصلی کشور نیست و می‌گوید: بعد از اینکه فهمیدم چنین اتفاق نفرت انگیزی در کشورم اتفاق افتاده دوست داشتم بمیرم و تمام عشق من به سوی قربانی‌های خانواده‌ها و جامعه مسلمانان و تمام کسانی که نیوزیلند را به عنوان خانه خود انتخاب کرده‌اند، خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار