کد خبر: 949304
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۶
سردار غیب‌پرور در اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره ملی «رهاورد سرزمین نور»:
رئیس سازمان بسیج در مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره ملی «رهاورد سرزمین نور» با تأکید بر اینکه در راهیان نور خبری از هتل‌های چند ستاره نیست، گفت:، اما قطعه قطعه این سرزمین میقات عشق است و ما باید گنج‌های هشت سال دفاع مقدس را استخراج کنیم.
سیدمرتضی ذاکر
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در سالن شهید جهان آرای مجتمع اردوگاه شهید باکری شهر خرمشهر سخنرانی می‌کرد، افزود: این جشنواره بهانه‌ای است برای مرور آنچه در هشت سال دفاع مقدس رخ داد، البته آنچه در دفاع مقدس رخ داد و بزرگی کار رزمندگان اسلام در این قالب قابل بیان نیست. دفاع مقدس هشت ساله همانطور که گفته شده حقیقتاً کربلا بود، در کربلا امام حسین (ع) از امکانات دنیوی چیزی در اختیارش نبود، تنها خودش بود و اهل بیت بزرگوارش بر سر اجرای تکلیف خود محاسبه دنیوی نکردند و حضرت نیز به اسارت اهل بیت فکر نکرده بود.
سردار غیب‌پرور کربلای ایران را مینیاتوری از کربلای امام حسین (ع) دانست و گفت: ملت ما در دفاع مقدس محاسبات دنیوی نکرد، مردم ما به نبود تجهیزات و اینکه همه دشمنان از شرق تا غرب دست در دست هم مقابل ما ایستاده‌اند، فکر نکرد و می‌گفت: نمی‌خواهد توسری‌خور و ظلم‌پذیر باشد. امام حسین (ع) را یاران ناب همراهی کردند و عیار ولایتمداری این یاران آنقدر معتبر بود که امام خود را در تاریکی شب رها نکردند. در دفاع مقدس، از آذربایجان تا خراسانات، از خطه غیرتمند شمال تا فارس و کرمان و یزد و ایلام و هرمزگان و کرمانشاه و بوشهر، همه و همه آمدند تا بگویند ما نسبت به اسلام، تکلیف داریم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه صحنه دفاع مقدس حقیقتاً کوچک‌شده کربلای سال ۶۱ هجری است، گفت: آنچه در محرم سال ۶۱ رخ داد اعم از دلدادگی، ایثار، از خودگذشتگی، توکل، صبر و وفا در دفاع مقدس نیز رخ داد. معدل سن شهدای ما در دفاع مقدس حدود ۵/۲۲ سال بود و دنیا باید ببیند که در دفاع از عقیده و انقلاب، جوانان ما کمر همت را محکم می‌بندند و سختی‌ها را تحمل می‌کنند.
وی افزود: امروز کسانی که احساس می‌کنند گذشته خوبی نداشته‌اند، اما خواهان یک انقلاب درونی هستند، زندگینامه شهید شاهرخ ضرغام را بخوانند و ببینند که خداوند عالم چگونه او را نورانی کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه گنج‌های هشت سال دفاع مقدس را باید استخراج کرد، گفت: راه نجات و فلاح و رستگاری امروز ما تنها از رهگذر باور کردن جوانان می‌گذرد. از سال‌های گذشته به ویژه در سال ۹۷ با مشاهده سلسله‌بیانات نورانی رهبر معظم انقلاب، توجه ویژه ایشان را به قشر جوان درمی‌یابیم. این توجه ویژه، نه از سر تعارف بلکه از روی حکمت است.
وی در پایان با بیان اینکه جوانان امروز کسانی هستند که آینده انقلاب بیمه‌شده فعالیت آنهاست، به شرطی که ما آن‌ها را باور کنیم، گفت: در راهیان نور خبری از هتل‌های چند ستاره نیست، اما قطعه قطعه این سرزمین میقات عشق است.
در بخشی دیگر از این مراسم سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج نیز با اشاره به اینکه جشنواره ملی رهاورد سرزمین نور در نوع خود یکی از مردمی‌ترین جشنواره‌ها در کشور محسوب می‌شود که در عرصه فرهنگ و هنر در جهت تعالی و تحقق برنامه‌های راهیان نور فعالیت می‌کند و امسال شانزدهمین سال حضورش را پشت سر می‌گذارد، افزود: نسل‌های بعد باید از این گنج تمام‌نشدنی استفاده و امید پیدا کنند و خودشان را بشناسند و عرصه‌های دفاع مقدس را نباید فراموش کرد. راهیان نور یکی از بستر‌هایی است که می‌توان به‌واسطه آن حماسه‌ها، ایثارگری‌ها و فداکاری‌ها را به نسل امروزی انتقال داد. امام خامنه‌ای تأکید ویژه‌ای داشته‌اند که نباید گذاشت که گنجینه دفاع مقدس دچار تحریف شود و ما در راهیان نور تلاش می‌کنیم که واقعیت‌های دفاع مقدس را به نسل امروزی معرفی کنیم. فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با بیان اینکه راهیان نور در تداوم دفاع مقدس قرار دارد، تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های مهم سفر‌های راهیان نور مردمی بودن آن است. جشنواره رهاورد سرزمین نور بستری برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و مستند کردن و تبیین کردن آثار هنری است که باید به آن اهتمام و توجه داشته باشیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار