کد خبر: 947486
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
با حضور دانشجویان خارجی از یادمان شهدای هویزه بازدید و بازخوانی دلاورهای شهید علم الهدی صورت گرفت.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از خبرگزاری بسیج؛ صبح امروز کاروان راهیان نور دانشجویی خارجی از یادمان شهدای هویزه بازدید و با شهدا تجدید پیمان کردند.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین محسن محمدی راوی یادمان شهدای هویزه ضمن خیرمقدم به دانشجویان ۹ کشور خارجی حاضر در منطقه؛ مطالبی در مورد خصوصیات اخلاقی شهید حسین علم الهدی بیان کرد و گفت: شهید علم الهدی بسیار اهل مطالعه بود و در دبیرستان با تشکیل انجمن اسلامی و سخنرانی فعالیت‌های خود را آغاز نمود.
حجت الاسلام محمدی در همین خصوص افزود: وی در سال 1356 در رشته تاریخ دانشگاه فردوسی مشهد تحصیل خود را ادامه داد و علاوه بر تحصیل، در رشته تاریخ دانشگاه مشهد به تدریس نهج‌البلاغه، عقاید و تاریخ اسلام می‌پرداخت.
راوی منطقه عملیاتی هویزه با اشاره به مبارزات شهید علم الهدی در دوران ستم‌شاهی گفت: شهید در سنین ۱۴ تا ۲۱ سالگی در شهرهای مشهد، کرمان و اهواز فعالیت سیاسی انجام می‌دادو چندین بار زندانی و شکنجه شد.
حجت الاسلام محمدی در همین رابطه افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عضو اولین شورای تشکیل دهنده سپاه پاسداران خوزستان شد و در اوایل جنگ در اهواز مستقر و سازماندهی بسیجیان اعزامی از سراسر کشور به جبهه‌های نبرد را به عهده داشت.
راوی مراسم در پایان با اشاره به نحوه شهادت شهید علم الهدی گفت:شهید و جمعی از دانشجویان پیرو خط امام در حماسه هویزه ( دی ماه 1359) توسط تانک‌های دشمن که آنها را محاصره کرده بودند مظلومانه به شهادت رسیدند.
"روحشان شاد و یادشان گرامی باد"

شایان ذکر است کاروان راهیان نور دانشجویی خارجی که متشکل از ۹ کشور ایتالیا.آرژانتین.ساحل عاج.ترکیه.افغانستان.پاکستان.نیجریه.لبنان و سنگال به مدت ۴ روز (۸ الی ۱۱ اسفندماه) از مناطق عملیاتی جنوب بازید خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار