کد خبر: 946355
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
رئیس‌جمهور امریکا نظامیان ونزوئلا را تهدید کرد که با ادامه حمایت از نیکولاس مادورو آینده خود را به خطر می‌اندازند. ترامپ از ارتش ونزوئلا خواسته به حمایت از نیکولاس مادورو پایان دهد و از خوان گوایدو، رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور حمایت کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: به گزارش اسپوتنیک، ترامپ که دو شنبه در میان گروهی از مهاجران ونزوئلایی در میامی سخنرانی می‌کرد، در جریان سخنرانی‌اش با محکوم کردن سیاست‌های مادورو و دولتش گفت: افسران ارتش ونزوئلا که از نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا حمایت می‌کنند، زندگی و آینده خود را به «خطر» می‌اندازند!
وی ادامه داد: تعدادی از اعضای ارتش ونزوئلا هنوز هم از این «دیکتاتوری شکست خورده» حمایت می‌کنند. آن‌ها زندگی و آینده خود را به «خطر» می‌اندازند. او خطاب به نظامیان ونزوئلا ادامه داد: «اگر شما این راه را در حمایت از مادورو انتخاب کنید، هیچ محل امن، خروج آسان و راهی به بیرون نخواهید داشت. شما همه چیز را از دست می‌دهید.» رئیس‌جمهور امریکا حکومت نیکولاس مادورو را یک دیکتاتوری شکست خورده و مترسکی در دستان کوبا عنوان کرد و از شکست سوسیالیسم در ونزوئلا، نیکاراگوا و کوبا خبر داد. دونالد ترامپ در سخنانش اطرافیان نیکولاس مادورو را به سرقت ثروت ونزوئلا متهم کرد و گفت: «می‌دانیم آن‌ها چه کسانی هستند و می‌دانیم میلیارد‌ها دلار دزدیده شده را کجا نگهداری می‌کنند.» به گفته ترامپ ارتش ونزوئلا در انتقال قدرت در این کشور نقش محوری خواهد داشت و بهتر است فرماندهان ارتش با پذیرش عفو اعلام شده از سوی آقای گوایدو از او حمایت کنند.
همزمان، خوان گوایدو، رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا از ثبت نام بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب برای توزیع کمک‌های غذایی بین‌المللی خبر داده است.
امریکا در روز‌های گذشته مقداری کمک غذایی برای توزیع میان مردم ونزوئلا به مرز این کشور با کلمبیا فرستاده است. تحلیلگران معتقدند اصرار امریکا برای تحویل این محموله‌ها به رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا تلاش برای مشروعیت بخشی به او و تحت فشار قرار دادن نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور قانونی است که زیر بار تحریم‌ها و کارشکنی امریکایی‌ها در شرایط سخت اقتصادی گرفتار شده است.
 
اروپایی‌ها هم تهدید کردند
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هشدار داد: هر لحظه ممکن است تحریم‌های جدیدی علیه ونزوئلا اعمال شود.
به گزارش خبرگزاری آناتولی، فدریکا موگرینی، در کنفرانسی خبری پس از نشست شورای امور خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت: اتحادیه اروپا هر لحظه ممکن است تصمیمی را درخصوص اعمال تحریم‌های جدید علیه ونزوئلا اتخاذ کند.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که ونزوئلا مانع ورود شش تن از اعضای پارلمان اروپا به کاراکاس برای دیدار با خوان گوایدو، رئیس‌جمهور موقت خودخوانده این کشور شد.
موگرینی گفت: ما واقعاً متأسفیم که ونزوئلا اجازه ورود به این اعضای پارلمان اروپا را نداد.
در همین حال به گزارش اسپوتنیک، NDTV هند گزارش داد: در ماه فوریه این کشور روزانه ۶۲۰ هزار بشکه نفت از ونزوئلا وارد کرده است که نسبت به ماه ژانویه ۶۶ درصد افزایش داشته است. پس از تحریم نفت ونزوئلا از سوی امریکا، صادرات این کشور ۲/ ۹ درصد نسبت به ماه ژانویه کاهش یافته و به ۱/ ۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. امریکا همچنین ۷ میلیارد دلار از دارایی‌های شرکت PDVSA ونزوئلا را نیز مسدود کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار