کد خبر: 946215
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
عضو ارشد جنبش فتح با انتقاد از تلاش دولت ترامپ برای منزوی کردن فلسطینی‌ها گفت، جهان امروز دیگر به امریکا اجازه نمی‌دهد با حق حاکمیت سایر ملت‌ها هرگونه که خواست رفتار کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی و عضو ارشد جنبش فتح، در روزنامه «ها‌آرتص» نوشت مقامات امریکایی تلاش داشتند نشست ورشو را موفقیتی در برنامه‌های‌شان جلوه دهند، اما نتایج نشست از این ادعا فاصله زیادی داشت و فرستادگانش اظهارنظر‌های اغراق‌آمیزی در خصوص این نتایج بیان کردند.
یکی از اهداف امریکا به حاشیه راندن فلسطین در گفت‌وگوی اعراب بود که به بزرگ‌ترین شکست آن‌ها در این نشست بدل شد. به عقیده این مقام فلسطینی، انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس، عادی‌سازی شهرک‌سازی‌ها و سایر اقدامات امریکایی‌ها بیشتر در راستای استعمار فلسطین توسط اسرائیل است نه برقراری صلح. جهان امروز دیگر به امریکا اجازه نمی‌دهد با حق حاکمیت سایر ملت‌ها هرگونه که خواست رفتار کند. او نوشت فارغ از تلاش‌های دولت ترامپ، محوریت فلسطین از جهان عرب برداشته نمی‌شود.
برخی در ورشو این حرف را پیش می‌کشیدند که باید گذشته را فراموش کرد و آینده را در نظر گرفت و از این طریق قصد داشتند جنایات رژیم صهیونیستی را عادی جلوه دهند. اما عواقب یوم‌النکبه تاکنون همراه میلیون‌ها پناهنده فلسطینی باقی مانده است. وی افزود: نه تنها جهان عرب بلکه بخش عمده جامعه جهانی اقدامات ترامپ علیه فلسطین را محکوم می‌کنند. قبول جنایات صهیونیست‌ها می‌تواند فضا را برای قدم برداشتن به سمت صلح بازتر کند. با اینکه فلسطین در نشست ورشو شرکت نکرد، اما جزو محور‌های بحث باقی ماند و تلاش امریکا برای منزوی کردن مردم ستمدیده فلسطین بی‌نتیجه ماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار