کد خبر: 945971
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات در زمان مقرر شده نشانگر قدرت ملت و دولت سوریه است به طرح های تجزیه طلبانه ای که به سوریه محدود نمی ماند، اشاره کرد.
 

به گزارش جوان آنلاین، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در  سخنانی در جمع روسای شوراهای محلی استانهای سوریه گفت: برگزاری انتخابات در زمان مقرر شده نشانگر قدرت ملت و دولت است. برگزاری انتخابات یکی از موارد مهم و مورد توجه دولت است و موفقیت ما در مبارزه با تروریسم و توطئه ها را نشان می دهد. صدور قانون شماره 107 گام مهمی در افزایش فعالیت شوراهای محلی محسوب می شود. برگزاری انتخابات شوراهای محلی شکست آنچه دشمنان به آن دلبسته اند مبنی بر تبدیل سوریه به کشوری شکست خورده و ناتوان در برگزاری انجام امور، ثابت کرد. واحدهای محلی هم اکنون توان خود برای انجام ماموریت ها بدون اعتماد به مرکز را ثابت کرده اند.

رئیس جمهور سوریه افزود: پس از بهبود اوضاع میدانی ما در برابر فرصت واقعی برای بهبود و سر و سامان دادن به اداره اوضاع کشور هستیم. اداره امور کشور و تحقق توسعه با شیوه های معمول در دهه های گذشته ممکن نیست. همچنین اداره امور و تحقق توسعه به شیوه مرکزی که قبلا متداول بود، امکان ندارد. طرح های توسعه داخلی با طرح های راهبردی کامل خواهد شد.

بشار اسد تاکید کرد:  نهادها در موضوع توسعه نقش نظارتی ایفا خواهند کرد. راه حل باید از راس باشد و باید پایه و اساسی وجود داشته باشد که قادر به حل مشکلات به ویژه در شرایط کنونی باشد.

وی بیان کرد: طرح تجزیه موضوع جدیدی نیست و در مرزهای کشور سوریه متوقف نخواهد شد بلکه کل منطقه را شامل می شود. اراده ملت ما همه طرح های هیمنه آمریکا و غرب بر سوریه را به شکست کشانده است.

بشار اسد تاکید کرد: در حال حاضر تروریسم از منطقه ای به منطقه دیگر در سوریه شکست می خورد و با هر وجب آزاد شده دشمن و مزدور و خائن وجود دارد که نابود می شوند زیرا حامیانشان آنها را خوار کردند. برخی خود فروخته اند و خریده شده اند و با وجود آن نتوانستند به ماموریت هایی که حامیانشان از آنها خواسته بودند، عمل کنند.

رئیس جمهور سوریه افزود: تنها راه بازگشت از گمراهی پیوستن به تلاش های آشتی و تحویل سلاح به دولت است. سیاست برخی کشورها در قبال سوریه بر حمایت از تروریسم و بازارگرمی برای مرکزیت زدایی فراگیر برای تضعیف دولت استوار است.

وی خاطرنشان کرد: طرح هیمنه به رهبری آمریکا بر دنیا تغییر نکرده است و این همینه ادامه دارد. مقاومت مردم ما زیاد شده است. کشور کالا نیست و مقدس است. پس از سالها مزدوران درک نکرده اند که جز وابستگی واقعی چیزی به انسان ارزش نمی دهد.

بشار اسد تاکید کرد: به برکت نیروهای مسلح خود و حمایت نیروهای هم ردیف و متحدان و دوستان و برادران موفق به نابودی تروریسم شدیم. اگر اراده واحد ملت و حضور همه طیفها  و اقشار ملت سوریه نبود حمایت کشور ممکن نبود. ملت سوریه ملتی ریشه دار در تاریخ است و با تروریسم مقابله کرد. ما با یکدیگر پیروز شدیم و نه اینکه برخی بر دیگری پیروز شوند. نداشتن تعلق خاطر به کشور عاملی است که دشمنان کشورمان را با آن هدف قرار می دهند.

رئیس جمهور سوریه افزود:دولت سوریه در راستای بازگردانیدن همه آوارگان به منازلشان حرکت می کند زیرا بازگشت آنها تنها راه پایان رنجهایشان است. کشورهای دخیل در موضوع آوارگان مانع از بازگشت آوارگان می شوند. موضوع آوارگان عامل فسادی است که مسئولان برخی کشورهای حامی تروریسم از آن بهره برداری کردند و بازگشت آوارگان مانع سودهای سیاسی و مادی آنها خواهد شد. پرونده آوارگان در خارج تلاشی از سوی کشورهای حامی تروریسم برای محکوم کردن دولت سوریه است. ما به حامیان تروریسم اجازه نمی دهیم که پرونده آوارگان سوری را به اهرم فشار سیاسی برای تحقق منافعشان تبدیل کنند. ما از همه کسانی که کشور را ترک کرده اند می خواهیم که بازگردند تا در بازسازی سهیم باشند زیرا کشور متعلق به همه است. آگاهی ملی ما طرحهای مسموم دشمنانمان که پایانی ندارد را به شکست کشانده است. برخی از ما هنوز در دام طرح های تجزیه ای که دشمنان ما پهن کرده اند گرفتار می شوند.

بشار اسد تاکید کرد: گفتگو ضروری است اما میان طرح های گفتگوآفرین و فتنه افکن تفاوت وجود دارد و باید بر موارد مشترک تمرکز شود. گفتگو باید مفید و بر پایه حقایق باشد و نه انفعالات. نقد و انتقاد هنگامی که قصوری وجود داشته باشد، ضروری است. گفتگو مبتنی بر حقایق میان فرصت طلبان و کسانی که مشکل واقعی دارند، تمایز ایجاد می کند.

وی افزود: شبکه های اجتماعی در وخامت اوضاع در کشور نقش داشتند و آن صرف ادوات هستند. همه ما می دانیم که در تحریم قرار داریم و باید با آن به شکل مثبت رفتار کنیم. ما نباید فکر کنیم که جنگ تمام شده است و این را به شهروندان و مسئولان می گوییم. ما قوانین داریم اما فاقد معیارها و سازوکار هستیم و اگر هم باشد خیلی ضعیف است. بدون معیار ما نمی توانیم که هیچ مشکلی را حل کنیم از این رو باید در گفتگوهایمان عملگرا باشیم.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار