کد خبر: 945928
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
رئیس فدراسیون شطرنج:سرمربی نظر نهایی را می‌دهد
ترکیب تیم ملی شطرنج در حالی برای حضور در مسابقات تیمی قهرمانی جهان را اعلام شد که بر خلاف انتظار آرین غلامی نفر سوم مسابقات قهرمانی کشور در ترکیب تیم ملی قرار نگرفته و بجایش احسان قائم مقامی نفر نهم مسابقات قهرمانی کشور عازم مسابقات جهانی می‌کنند. مشخص نیست ملاک و معیار انتخاب تیم ملی چیست؟
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: محمد غلامی پدر آرین درگفت وگو با "جوان آنلاین"درباره کنار گذاشتنش پسرش از تیم ملی شطرنج برای مسابقات جهانی گفت: واقعا نمی‌دانم چه باید بگویم. متاسفانه این اتفاق برای چندمین بار است که رخ می‌دهد و بدون هیچ دلیلی با وجود اینکه آرین در کشور مقام می‌آورد، اما نمی‌گذارند به مسابقات جهانی اعزام شود. می‌گویند شورای فنی چننی تصمیمی را گرفته، اما بنا به چه اصولی نفر سوم اعزام نمی‌شود، اما نفر نهم باید به مسابقات جهانی برود. این فقط لابی گری است که متاسفانه چند نفر در فدراسیون باندبازی می‌کنند و نفرات تیم ملی را می‌چینند.
پدر آرین غلامی: با لابی کردن حق پسرم را در تیم ملی خوردندوی در ادامه افزود:پسرم من در حال حاضر از شرایط روحی خوبی برخوردار نیست و انگیزه‌ای برای ادامه شطرنج ندارد. سه سال پیش هم با وجود این که در کشور نایب قهرمان شده بود، اما بازهم از تیم ملی کنار کذاشته شد. نمی‌دانم چکار باید کنم. متاسفانه مدیریت ضعیف فدراسیون شطرنج کاری می‌کند که پسر من هم مثل خیلی دیگر از استادبزرگ‌ها که به امریکا مهاجرت کرده‌اند، مهاجرت کنند، اما تا زمانی که من هستم چنین اجازه‌ای را نخواهم داد. من تا زمانی که در این فدراسیون حقی را پایمال کنند اعتراض می‌کنم و می‌دانم که این خط زدن‌ها هم بخشی اش مربوط به اعتراض‌های من علیه فدراسیون است. آن‌ها توان انتقادپذیری ندارندو متاسفانه این بی عدالتی‌ها را می‌کنند، اما من جلی این بی عدالتی‌ها می‌ایستم.
غلامی درباهر اینکه گفته می‌شود ملاک ورود به تیم ملی، مسابقات انتخابی نیست اظهار داشت: اسم مسابقات انتخابی تیم ملی است. چطور می‌گویند ملاک نبوده، واقعا اگر ملاک نبوده پس برای چی مسابقات را برگزار می‌کنند. این‌ها باید کارهایشان فقط نخبه کشی می‌کنند و باعث فراری دادن نخبه‌ها از کشور می‌شوند. واقعا متاسفم برای رئیس فدراسیون. این آقا دو سال پیش در مسابقات المپیاد‌ها در باکو زمانی که قرا بود آرین برابر حریف انگلستان مسابقه دهد چند ساعت قبلش کسی دیگر را جایگزین او کرد و اجازه نداد مسابقه دهد در صورتی که آرین بیش از ۵۰ مدال بین المللی در کارنامه حرفه ایش دارد و در حال حاضر در لیگ عراق سالیان سال است که مسابقه می‌دهد. چند سال هم برای ترکیه مسابقه داد. چطور می‌شود کشور‌های دیگر به آرین اعتماد و توجهی خاص دارند، اما متاسفانه مسئولان ما از این امر غافلند. اگر این قرضورزی نیست پس چیه. چرا باید انگیزه یک جوان نخبه را بین ببرند.
وی با اشاره به اینکه نظر سرمربی اعزام آرین به مسابقات جهانی است خاطر نشان کرد:چند روز پیش سرمربی تیم به کاپیتان تیم پویا ایدنی ایمیل می‌زند و اعلام می‌کند که آرین برای مسابقات اعزام شود، اما با این وجود فدراسیون توپ را به زمین کمیته فنی می‌اندازد و می‌گوید که کسی دیگر باید به مسابقات اعزام شود. آقایان فکر اتاق فکر درست کرده‌اند که برای خودشان لابی کنند. آرین دی ماه در مسابقات سوئد در بخش بلیتز ۶ پیروزی مهم را با برد به پایان رساند. در این مسابقات در دو بخش سریع و فکری حضور داشت که بخش فکری نرم استاد بزرگی را کسب کرد. در بخش سریع پس از ۶ برد به نماینده رژیم صهیونیستی خورد که به خاطر مردم فلسطین حاضر به انجام این کار نشد چطر می‌شود حالا کمیته فنی کسی دیگر را ارجح‌تر از او می‌داند.
صحبت‌های پدر آرین غلامی در حالی مطرح می‌شود که پهلوان زاده ربیس فدراسیون شطرنج در گفت وگو با ایسنا در این باره می‌گوید: از ابتدا هم در آئین نامه مسابقات قهرمانی کشور اعلام نشده بود که این مسابقات ملاک انتخابی تیم ملی شطرنج خواهد بود. بازیکنان هم این موضوع را می‌دانستند و گفته شده بود که کمیته فنی تیم ملی را انتخاب خواهد کرد. اولین دوره حضور ما در مسابقات تیمی قهرمانی جهان است و بازی‌های سختی در پیش داریم. تعداد بازی‌ها هم ۹ تا است. نظر سرمربی و حتی بازیکنان این بود که، چون اختلاف سطح وجود دارد اگر بازیکنان سالم باشند و مشکلی پیش نیاید اصلاً به نفر ذخیره بازی داده نشود. نظر سوکولف هم این بود که حتی مساوی در این مسابقات نتیجه مطلوبی برای تیم ما است. به همین دلیل معتقد بود که قائم مقامی محکم‌تر است و گزینه بهتری است. چون بیشتر امکان مساوی برایش پیش می‌آید. با همین دید کمیته فنی هم به اتفاق آرا احسان را انتخاب کردند. غلامی کمی خود را درگیر کرده و این خوب نیست که درگیر حاشیه باشد. آن دفعه هم از یکی از مسابقات جامانده بود. او مسابقاتی را که فدراسیون در اختیارش قرار می‌دهد تا بازی کند به روی خود نمی‌آورد. همین‌ها باعث می‌شود که ضعیف شود و این خوب نیست.
غلامی یکی از گزینه‌های ما بود نه اینکه نباشد. می‌خواستیم ببینیم در آن زمان در دسترس است و فرصت حضور دارد. البته این مسابقه (تیمی قهرمانی جهان) خیلی هم برای نفر پنجم مهم نیست. آرین باید در مسابقه‌ای شرکت کند که نورم استاد بزرگی بگیرد. برای همین حداقل در مسابقات تیمی جهان باید در ۷ بازی و در سایر مسابقات در ۹ بازی شرکت کند تا به این نورم برسد. در تیمی جهان با توجه به جدول امکان این موضوع برای غلامی وجود ندارد. کمیته فنی و سرمربی این تصمیم را گرفتند و قائم مقامی انتخاب شد. این مسابقه برای آرین مهم نیست و خود او هم در آن زمان درگیر مسابقات باشگاه‌های عرب است و تا دو روز قبل مسابقات تیمی جهان در تونس در این مسابقات بازی خواهد کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار