کد خبر: 945851
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۷
مردم اصفهان دیروز با شهدای عملیات تروریستی زاهدان وداع باشکوه و به یادماندنی کردند. یک تشییع تاریخی برای مردانی که در محور خاش- زاهدان مورد حمله انتحاری تروریسم تکفیری قرار گرفتند. این خط وحدت ماست؛ شهروند اصفهانی برای دفاع از سیستان و بلوچستان جان می‌دهد؛ چه آنکه امنیت هر نقطه از این سرزمین امنیت همه ماست. اینگونه حیات و ممات ما، خون ما، زندگی ما درهم آمیخته است. دفاع از مرز مشترک ما با پاکستان، مرز خطرناک تکفیر و اسلام، بر عهده همه مردم ایران است و یگان‌های مختلف سپاه از استان‌های مختلف ایران اعزام می‌شوند. قرعه این بار به نام مردان مردستان لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام درآمد و قرعه‌شان قرعه شهادت شد. فرمانده کل سپاه نیز در این مراسم تشییع از شورای عالی امنیت ملی خواست دست سپاه را برای انتقام از عربستان و امارات باز بگذارد.
زینب شریعتی
سرویس سیاست جوان آنلاین: لشکر به لشکر در ایران، جوانان ایستادگی را از پدران خویش به ارث می‌برند. دیروز پدر مقابل تجاوز بعثی‌ها ایستاده و شهید شده و امروز کودک یتیم دیروزش، جوان برومند سرافرازی شده که برای دفاع از تمامیت ارضی کشور جان را مقابل تروریسم سعودی و تکفیری به بازی می‌گیرد. نسل به نسل، ایران انقلابی ما برای استقلال و امنیت مقاومت کرده است و در استان اصفهان این روز‌ها لشکر ۱۴ امام حسین علیه السلام، نمود بارز میراث مقدسی است که از یاران حسین خرازی در وجود جوانانی که دهه‌های ۶۰ و ۷۰ تازه تاریخ تولد آنان بود، به یادگار مانده است. نسلی که آموخته مقابل تجاوز و تکفیر و تروریسم به یک رسم باید عمل کرد: ایستاد و ایستاد و ایستاد، حتی تا پای جان!
نسلی که آموخته مقابل تجاوز و تکفیر و تروریسم به یک رسم باید عمل کرد: ایستاد و ایستاد و ایستاد، حتی تا پای جان!

رد تروریست‌ها
به نام دفاع از مردم بلوچ است، اما پولش از عربستان می‌رسد و جان جوانانی را می‌گیرد که جز دفاع از ایران اسلامی گناهی ندارند. به نام دین است، اما گویا آیات قرآن را ندیده‌اند که «مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَیْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسادٍ فِی الْأَرْضِ فَکَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَمِیعاً... هر کس انسانى را جز به قصاص یا به کیفر فساد در زمین بکشد پس چنان است که گویى همه مردم را کشته است...»، به نام ایران است، اما انعکاس رسانه‌ای عملیات تروریستی‌شان را باید در العربیه و بی‌بی‌سی و الشرق الاوسط دید. همه در کنار هم ایستاده‌اند تا ایران نتواند بایستد... ما، اما نمی‌میریم؛ هر قطره خون جوانان این سرزمین در رگ‌های نسلی می‌جوشد و ایستادگی و فداکاری را تکثیر می‌کند. دیروز ما را به خیال خویش کشتند و امروز از نسل شهدای دیروز ما نسلی ایستاده قد کشیده و فردا از خون این شهدای امروز نسل‌هایی به نام وطن خواهند ایستاد؛ دیروزمان را تاریخ گواهی داده و فردای‌مان را جهان خواهد دید؛ ما قربانیان مظلوم، اما سرافراز تجاوز و تکفیر و تروریسم.

رئیس جمهور دست ما را برای انتقام باز بگذارد
روزی که تروریست‌ها به مجلس حمله کردند، روزی که خاک‌های کردستان را ناامن کردند، روزی که اسرائیل قنیطره را زد، روزی که رژه اهواز را به خاک و خون کشیدند، همه را پاسداران انقلاب اسلامی وعده انتقام دادند و به وعده خود مردانه عمل کردند. دیروز هم فرمانده کل سپاه در تشییع شهدای عملیات تروریستی زاهدان وعده انتقام داد، اما با یک تفاوت؛ او درخواستی داشت که نشان می‌داد ممکن است انتقام گرفتن از تروریست‌های جیش العدل به مشکل بخورد. او در سخنرانی تشییع شهدا از رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی درخواست کرد دست سپاه را به دنبال وعده انتقامی که خود رئیس جمهور داده است، بیش از گذشته برای انجام عملیات باز بگذارند. چه آنکه خود رئیس جمهور وعده داد که انتقام خون این شهیدان گرفته می‌شود. سرلشکر محمدعلی جعفری در سخنرانی مراسم تشییع شهدا در اصفهان با درود بر همه شهدا گفت: اصفهان در شهیدپروری از هیچ کوششی دریغ نکرده و از جان و مال خود برای ارتقای سطح معنوی و توسعه امنیت در کشور گذشته است.
او با اشاره به اینکه دشمنان کشور، حق و اسلام یکی دو تا نیستند، ادامه داد: دشمنان بسیج شده‌اند تا در کشور ناامنی ایجاد کنند و نیرو‌های مسلح مدام در حال مبارزه با آن‌ها هستند. مرز‌های سیستان و بلوچستان از ۹ سال پیش تاکنون توسط نیرو‌های سپاه برقراری امنیت می‌شود که لشکر ۱۴ امام حسین (ع) یکی از نیرو‌های تأمین امنیت آن منطقه است. جعفری ادامه داد: عربستان و امارات به دنبال ناامنی و ورود به کشور از بخش‌های شرقی و جنوب شرقی کشور بوده‌اند. اما نیرو‌های امنیتی نگذاشتند که مشکلی ایجاد شود و اکثر پاسگاه‌های آن منطقه همچون دژ مستحکمی در برابر آن‌ها ایستاده است. آن‌ها به دنبال انجام عملیات انتحاری در داخل استان به‌خصوص در خاک زاهدان بودند که کیلومتر‌ها با مرز فاصله دارد و می‌خواستند از این راه ضربه بزنند. چندین بار تلاش کردند، اما ناموفق بودند تا در این عملیات آخر توانستند به نتیجه برسند. آنچه ملت ما باید بداند این است که نیرو‌های امنیتی سپاه و بسیج در مرز‌ها به دنبال عمق‌بخشی هستند و انتقام این شهدا را خواهند گرفت. فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امریکا و اسرائیل کودک‌کش در ایجاد ناامنی و ترور در کشور فعال هستند، گفت: اطلاعات موثق وجود دارد که نیرو‌های اطلاعاتی عربستان در بلوچستان ایران و پاکستان فعالیت‌هایی را در زمینه ایجاد ناامنی انجام می‌دهند. آنچه مسئولان و مقامات مختلف اشاره کرده‌اند از جمله رئیس‌جمهوری و رئیس شورای امنیت ملی این است که جمهوری اسلامی دیگر ملاحظات قبلی را انجام نمی‌دهد و برای انتقام خون این عزیزان مستقیم وارد عمل می‌شود.
او تأکید کرد: انتظاری که از کشور همسایه و مسلمان خود یعنی پاکستان داریم این است که همکاری کند. چرا ارتش و سازمان اطلاعات امنیت پاکستان این گروه را پناه می‌دهد؟ این پناه را نوعی حمایت می‌دانیم. سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان محل اختفای این گروه را می‌داند، اما سکوت پیشه کرده است.
فرمانده کل سپاه ادامه داد: دولت‌های خائن عربستان و امارات بدانند صبر جمهوری اسلامی به سر آمده و حمایت از گروه‌های تکفیری را تحمل نخواهد کرد. ما انتقام خون شهیدان را از دولت‌های عربستان و امارات خواهیم گرفت و از رئیس‌جمهور و رئیس شورای امنیت ملی می‌خواهیم که دست ما را باز بگذارند و دولت پاکستان باید بداند من‌بعد باید هزینه حمایت سازمان ISI (سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان) را بپردازد و این هزینه، هزینه سنگینی خواهد بود.
جعفری تأکید کرد: دشمنان باید بدانند به‌خصوص امریکا و اسرائیل متوجه باشند آنچه خون شهید در مسیر رشد انقلاب نیاز داریم خواهیم داد و امروز تمامی پاسداران و بسیجیان مصمم‌تر از گذشته و با عزمی راسخ آماده برقراری امنیت ایران اسلامی هستند. از ارواح طیبه همه شهیدان می‌خواهیم که ما را در این راستا کمک کنند چرا که تاکنون به دعای مردم و هدایت‌های شهدا مقاومت جدی داشته‌ایم.

هشدار به پاکستان
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین در حاشیه مراسم وداع با پیکر‌های شهدای جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در برابر توطئه‌ها و حمایت‌هایی که دولت‌های مرتجع منطقه با دستور امریکا و صهیونیست‌ها دارند، به طور قطع اقدامات جبرانی انجام خواهیم داد، اظهار داشت: از آنجا که دولت پاکستان از محل این عناصر خطرناک برای اسلام آگاه است و باید نسبت به جنایاتی که انجام داده‌اند پاسخگو باشد، انتظار است با جدیت به مسئولیت‌های خود در قبال تأمین امنیت مرز‌های مشترک پرداخته و اجازه ندهند تروریست‌ها مناطق مرزی این کشور با ایران را، جولانگاه خود برای ارتکاب اقدامات ضد امنیتی علیه ملت ایران قرار دهند.
فرمانده کل سپاه در پایان با بیان اینکه همانگونه که رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی عنوان کردند شرایط با گذشته متفاوت بوده و دولت پاکستان باید نحوه برخوردش با این عناصر ضد انقلاب را تغییر دهد، تأکید کرد: در صورتی که پاکستان در این زمینه به مسئولیت‌های خود عمل نکند جمهوری اسلامی ایران بر اساس قوانین و مقررات بین‌المللی حق مقابله با تهدیدات پیرامونی در مرز‌های کشور مجاور را برای خود محفوظ دانسته و با اعمال اقدامات جبرانی به مجازات تروریست‌های مزدور سازمان‌های جاسوسی کشور‌های منطقه و فرامنطقه خواهد پرداخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار