کد خبر: 945846
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
نعیمه اسلاملو در آیین تجلیل از نویسنده برتر حوزه حجاب و خانواده:
نعیمه اسلاملو، نویسنده برتر حوزه حجاب و خانواده که در قالب طرح «چهل قلم» از وی تجلیل به عمل آمد، گفت: نگاه متعالی اسلام به جایگاه زن مظلوم واقع شده است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: نعیمه اسلاملو در مراسم تجلیل از نویسنده برتر حوزه حجاب و خانواده، در قالب طرح چهل قلم با بیان اینکه علاقه چندانی به رشته‌های علوم انسانی نداشت، اما دغدغه‌های فرهنگی‌اش هدایت کننده وی در این مسیر بود، گفت: نگاه متعالی اسلام به جایگاه زن مظلوم واقع شده است چراکه اسلام زیباترین و متعالی‌ترین دیدگاه‌ها را نسبت به زن دارد، اما به این امر حتی در داخل کشورمان هم چندان پرداخته نشده است. وی تأکید کرد: انقلاب دستاورد‌های بسیاری در حوزه زنان دارد و باید این دستاورد‌ها برای زنان جامعه اسلامی بیان شود تا توطئه‌های دشمن ناکام بماند. اسلاملو کتاب «فرشته‌ها هم عاشق می‌شوند» را پرمخاطب‌ترین و پرفروش‌ترین تألیف خود دانست و بیان کرد: این کتاب با بهره‌گیری از قالبی عاشقانه تلاش می‌کند تا جایگاه زن در اندیشه اسلامی و تعارض آن با اندیشه غربی را تبیین کند. وی با بیان اینکه زن‌ها تاریخ را می‌سازند، گفت: باید ریشه‌های مبانی زندگی را زنان پاکدامن بسازند.
نویسنده برتر حوزه حجاب و خانواده کشور با بیان اینکه دغدغه اصلی‌اش برای حضور در عرصه کتاب روشنگری برای بانوان بود، اظهار کرد: با مشاهده تلاش ضدانقلاب برای تخریب وجهه زن در کشور، انگیزه‌ام برای کتاب نوشتن بیشتر شد.
وی با بیان اینکه هر کتابی را برای هر قشری نمی‌نویسیم، گفت: برخی از کتاب‌های ما مخصوص خانواده‌ها و متولیان فرهنگی است و برخی دیگر از کتاب‌ها مخصوص نوجوانان و جوانان است. نویسنده برتر حوزه حجاب و خانواده کشور با اشاره به اینکه زندگینامه برخی از شهدا به شکل روایت در برخی از کتاب‌هایش موجود است، تصریح کرد: آثار من در شبکه‌های اجتماعی نیز موجود است و مخاطبان می‌توانند استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه جایگاه زن ایرانی در دنیا بسیار بالاست، بیان کرد: دنیا باید بداند که اسلام هیچ محدودیتی برای زنان ندارد و غرب در حال دروغ‌پراکنی در دنیاست. در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان از حجاب به‌عنوان پاسداشت و بهداشت معنوی جامعه در نظام اسلامی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی به زن ارزش داده و جایگاه او را در جامعه تبیین کرده است. پریسا کرمی هدف از برگزاری طرح ملی «چهل قلم» را معرفی ۴۰نویسنده از میان نویسندگان متعهد کشور دانست و افزود: اسلاملو با قلم خود سعی در الگوسازی و ایجاد راهکار‌های نوین در امر کتابخوانی با محوریت عفاف و حجاب داشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار