کد خبر: 945618
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با واگذاری پنج هزار هکتار از اراضی تحت مدیریت محیط زیست خلخال به اشخاص ، وسعت مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت این استان کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، محمد خداپرست در بازدید از مناطق حفاظت شده این شهرستان خلخال اظهار کرد: با اجرای طرح بازنگری اراضی تحت مدیریت حفاظت محیط زیست این شهرستان در سطح 93 هزار هکتار پنج هزار هکتار از زمین های تحت مدیریت این اداره حذف و به مجموع مستثنیات و اراضی کشاورزی و مناطق مسکونی تحت اختیار اشخاص اضافه شد.

وی از اجرای طرح مدیریت منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال خبرداد و گفت: این طرح در 20 روستای بخش شاهرود این شهرستان اجرا شده و در 27 روستای واقع در داخل محدوده منطقه حفاظت شده آق داغ اجرا خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل به آغاز مرحله اجرایی طرح جامع مدیریت منطقه حفاظت شده آق داغ اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح احیای مناطق تحت مدیریت ، پیشگیری از چرای بی رویه دام در مناطق حفاظت شده ، احیای صنعت طبیعت گردی و اکو توریسم ، حفاظت از گونه های نادر گیاهی و جانوری منطقه ، ارائه اطلاعات اولیه به گردشگران با تهیه و تدوین بانک اطلاعاتی ، نصب علایم راهنمای طبیعت گردان در مسیرهای منتهی به مناطق ، ایجاد کمپ و پناهگاه های کوهنوردی با استفاده از مصالح بومی و پرهیز از لطمه زدن به طبیعت بکر منطقه و بازنگری و اصلاح مرز منطقه در راستای اجرای برنامه ششم توسعه کشور است.

خداپرست اظهار داشت: در طرح جامع مدیریت منطقه حفاظت شده آق داغ علاوه بر گشایش ردیف اعتباری ملی همکاری بین بخشی دستگاه های اجرایی و جوامع بومی و محلی لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه زیستگاه های حیوانات وحشی نادر از جمله پلنگ ، خرس ، کفتار و سیاه گوش در بسیاری از مناطق استان اردبیل تخریب شده، گفت: منطقه آق داغ تنها منطقه دارای زیستگاه باقی مانده این حیوانات وحشی است که تعداد قابل توجهی از جمعیت کل و بز وحشی را در خود جای داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار داشت: احداث و راه اندازی سه پاسگاه جدید محیط بانی ، احداث تیمارگاه حیوانات وحشی در پنج منطقه ، انبار علوفه ذخیره برای وحوش ، نصب تابلوهای هشدار دهنده و راهنمایی گردشگران از جمله اقدامات پیش بینی شده برای طرح مدیریت این منطقه است.

خداپرست با بیان اینکه اداره کل محافظت محیط زیست استان از هرگونه سرمایه گذاری منجر به اشتغال و تولید در مناطق مختلف این استان حمایت و در هیچ شرایطی مانع از اجرای طرح های اقتصادی در منطقه نیست، گفت: موافقت این اداره کل برای احداث شهرک صنعتی شماره 2 خلخال به وسعت 30 هکتار در منطقه گزاز و همچنین واگذاری 10 هکتار از راضی ملی به اجرای طرح استخراج ماده معدنی پرسیلیکس در خلخال اعلام می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر