کد خبر: 945512
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
مسابقات جهانی تیراندازی هند
ملی‌پوشان تفنگ و تپانچه ایران برای حضور در مسابقات جهانی شنبه راهی هند می‌شوند. این مسابقات با توجه به اینکه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو به شمار می‌رود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: امین صانعی سخنگوی فدراسیون تیراندازی در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره مسابقات هند گفت: مسابقات هند یکی از بزرگتریم و با اهمیت‌ترین تورنمنت‌های تیمراندازی بشمار می‌رود. ا.. ین مسابقات با توجه به اینکه کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو به شمار می‌رود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
وی افزود: در این مسابقات ۴۹۵ ورزشکار از ۵۸ کشور حضور دارند. تمام قدرت‌های دنیا برای انجام مسابقات راهی هند می‌شوند تا در این مسابقات شرکت کنند. قرار است ملی پوشان ما به صورت دو گروه عازم این مسابقات شوند. گروه اول ۲۷ بهمن عاز هند می‌شوند و طبق برنامه ریزی گروه دوم هم اول اسفند برای شرکت در مسابقات به هند سفر می‌کنند.
صانعی با اشاره به اینکه ملی پوشان کمی زودتر به مسابقات اعزام می‌شود خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی فدراسیون بعد از اینکه اردوی هانوفر لغو شد کادر فنی با هماهنگی فدراسیون در نظر گرفت تا تیراندازان چند روز زودتر از آغاز مسابقات راهی هند شوند تا بتوانند در این کشور تمرینات‌شان را ادامه دهند، نکته اینجاست که مشخص نیست فشنگی که در این کشور در اختیار ملی‌پوشان قرار می‌گیرد چقدر می‌تواند به ورزشکاران کمک کند.
سخنگوی فدراسیون تیراندازی درباره کمبود امکانات از جمله فشنگ اظهار داشت: ببیند ما همواره به خاطر تحریم با این مشکل روبرو بوده‌ایم و چیز جدیدی نیست. ما در حال حاضر هزینه خرید فشنگ را داریم، اما متاسفانه نمی‌توانیم فشنگ مورد نیاز را خریدار کنیم. برای همین در نظر گرفتیم باری این مسابقات که سهیمه المپیک را دارد چند روز زودتر به هند برویم تا انجا فشنگ مورد نیاز بچه‌ها را خریدار و تمرینات به طور کامل صورت گیرد. متاسفانه ملی پوشان ما به خاطر تحریم و نبود فشنگ نمی‌توانند تمرین کنند. اما با وجود تمام تحریم‌ها به کسب سهیمه المپیک خوشبینیم.
وی درباره اینکه چرا در ایران این فشنگ‌ها ساخته نمی‌شود اظهار داشت:ببینید قبلا با تعاملی که با وزارتدفاع داشتیم قرار شد این فشنگ‌ها تولیو شود، اما متاسفانه هنوز نتوانسته‌اند آن‌ها را بسازندو در اختیاز ما قرار دهند. فشنگ‌های ورزشی با لحاظ ساختاری و شکل وشمایل فرق زیادی با هم دارند برای همین هنوز ما درگیر تهیه این نوع فشنگ‌ها هستیم. البته ما در بخش تیر ساچمه‌ای و تفنگ بادی مشکلی نداریم و بچه‌ها تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند و خود را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌کنند.
صانعی در ادامه خاطر نشان کرد:خوشبختانه ما در بخش ۵۰ متر الهه احمدی را داریم. در بخش ۱۰ متر در سه وضعیت الهه احمدی را داریم که برای اولین بار توانست مدال کسب کند. البته امیرنکنونام هم مدتی پیش در مسابقات کره جنوبی توانست مدال کسب کند که در این مسابقات یکی از امید‌ها کسب مدال به شمار می‌رود.
صانعی با اشاره به اینکه در بخش تپانچه هفت ملی پوش و بخش تفنگ هشت نفر را برای مسابقات اعازام می‌کنیم اظهارداشت: اسامی ورزشکاران اعزامی به مسابقات در بخش تپانچه شامل جواد فروغی، امیر جوهری خو، مصطفی نصیری، وحید گلخندان، گلنوش سبقت اللهی، هانیه رستمیان و مینا قربانی است ودر بخش تفنگ هم آرمینا صادقیان، نجمه خدمتی، الهه احمدی، حسنا توتونچی، امیر محمد نکونام، مهیار صداقت، پوریا نوروزیان و حسین باقری برای کشورمان مسابقه خواهند داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار