کد خبر: 944661
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
اعلام اسامی اولیه محبوب‌ترین فیلم‌های جشنواره از نظر تماشاگران
فهـرسـت اولیـه ۱۰ فیلـم بـرتـر در آرای مـردمـی جشنـواره فیـلم فجـر اعلام شـد.
محمدصادق عابدينی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: با گذشت سه روز از برگزاری جشنواره فجر، روابط عمومی این جشنواره، فهرست اولیه بهترین فیلم‌ها از نظر تماشاگران را منتشر کرد. اهمیت این فهرست در این است که به احتمال زیاد، بهترین فیلم‌های جشنواره از میان همین لیست انتخاب خواهند شد و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران هم به فیلمی می‌رسد که تا روز پایانی در این فهرست باقی بماند.
در این فهرست که بدون اولویت منتشر شده است، اسامی فیلم‌های «قسم»، «غلامرضا تختی»، «قصر‌شیرین»، «متری شش و نیم»، «سرخپوست»، «ماجرای نیمروز ۲»، «بنفشه آفریقایی»، «شبی که ماه کامل شد»، «جان دار» و «بیست‌و‌سه نفر» دیده می‌شود.
از نکات جالب این فهرست، حضور آثاری است که با حمایت نهاد‌ها ساخته شده‌اند.
اگرچه در طول روز‌های باقی مانده از جشنواره امکان دارد فیلمی به این فهرست اضافه شود، ولی این فهرست چهره تقریبا کاملی از بهترین‌های جشنواره را در خود دارد. از نکات جالب توجه در این فهرست، حضور فیلم‌ها از ژانر‌های مختلف است. این تکثر نشانه‌ای از سلیقه‌های متفاوت در میان تماشاگران فیلم‌های جشنواره فجر است. ژانر‌های مختلف از «بیوگرافی» گرفته تا «اجتماعی»، «دفاع مقدس»، «حادثه‌ای» و «سیاسی» به نحوی در این فهرست حضور دارند، اما از فیلم‌های «کمدی» خبری نیست!
«قسم» همکاری مشترک محسن تنابنده و الهام غفوری است که در سریال «پایتخت» سال‌هاست در کنار یکدیگر فعالیت می‌کنند. ابتدا عنوان شده بود که سیروس مقدم ضلع سوم تولید «پایتخت» قرار است کارگردانی مشترک قسم را داشته باشد، اما نشد. «غلامرضا تختی» حاصل همکاری تیم موفق «بهرام توکلی» و «سعید ملکان» است که سال گذشته «تنگه ابوقریب» را در جشنواره داشت و عنوان بهترین فیلم جشنواره را به دست آورد. فیلم تختی یکی از شانس‌های کسب بهترین فیلم جشنواره است. «قصر شیرین» ساخته سیدرضا میرکریمی است که حداقل می‌داند چطور فیلم بسازد که در جشنواره دیده شود. این فیلم با استقبال نسبی منتقدان سینما روبه‌رو شده است. «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی که با «ابد و یک روز» به سینما معرفی شد، یکی از بیشترین تعداد سانس‌های فوق العاده را در روز‌های ابتدایی جشنواره به خود اختصاص داده است. این فیلم در روز اول جشنواره اکران نشد که علت آن را دلایل فنی و آماده نبودن فیلم عنوان کرده‌اند. «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی، یکی از معدود آثاری است که از سوی مسعود فراستی منتقد برنامه تلویزیونی هفت، با استقبال روبه‌رو شده است. این فیلم به دلیل مضمون منتقدانی دارد. «ماجرای نیمروز ۲» ادامه همکاری محمدحسین مهدویان و سیدهادی رضوی است. این فیلم در ادامه «ماجرای نیمروز» به حوادث تروریستی بعد از انقلاب و مواجهه با گروهک تروریستی منافقین می‌پردازد.
«بنفشه آفریقایی» ساخته مونا زندی، اگرچه در نقد‌های منتقدان سینما با استقبال مواجه نشده، اما در آرای مردمی حضور دارد و باید دید در فهرست بعدی هم اثری از این فیلم خواهد بود یا خیر! «شبی که ماه کامل شد» ساخته نرگس آبیار و محمدحسین قاسمی در تمامی اظهارنظر‌های پیش از جشنواره، به عنوان پدیده این دوره فیلم فجر معرفی شده است. این فیلم موضوع ملتهبی را دنبال می‌کند. «جان دار» به کارگردانی مشترک حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری، یک نکته تکراری دارد و آن حضور حامد بهداد و باران کوثری است. فاطمه معتمدآریا که در افتتاحیه فجر از وی تقدیر شد و حرف‌های حاشیه‌داری زد، از جمله بازیگران اصلی این فیلم است. «بیست‌و‌سه نفر»، به کارگردانی مهدی جعفری، محصول سازمان سینمایی اوج، داستان مستندی دارد از یک اتفاق مهم در دوران دفاع مقدس، فیلمی که فیلمبرداری‌اش با حضور سردار سلیمانی آغاز شد.
طبق اعلام روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، مخاطبان فیلم‌های جشنواره برای شرکت در رأی‌گیری بهترین اثر از نگاه تماشاگران می‌توانند از دو طریق این کار را انجام دهند. ساده‌ترین روش برای شرکت در رأی‌گیری شماره‌گیری #۷*۷۱۰* و طی کردن مراحل از طریق تلفن همراه است. راه دیگر استفاده از اپلیکیشن رای‌گیری است که مخاطبان باید جهت دسترسی به آن کد کیو آر روی بلیت را اسکن کنند و از طریق اپلیکیشن از میان پنج گزینه موجود، رأی خود را به فیلم بدهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار