کد خبر: 944112
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کاندیدای حضور در انتخابات هیأت کشتی کردستان گفت: نمی‌دانم دلیل این همه هجمه و هیاهو به من پیش از برگزاری انتخابات چیست.
جوان آنلاین: جمشید خیرآبادی درباره انتقاداتی که به عملکرد وی در تبلیغات انتخاباتی هیأت کشتی کردستان می‌شود، گفت: مسائلی که مطرح می‌شود باید مستند و مستدل باشد. بهتر است دوستان ابتدا اساسنامه و قوانین انتخابات فدراسیون‌ها و هیأت‌های ورزشی را به درستی مطالعه کنند و سپس به اظهارنظر بپردازند. نه اداره کل ورزش و نه فدراسیون کشتی در این مسئله خود را زیر سؤال نمی‌برند.
وی ادامه داد: ۴ مورد توسط منتقدان مطرح شده است که در خصوص آن صحبت خواهم کرد، اول اینکه رئیس هیأت کشتی سقز گفته است چرا این هیأت در مجمع انتخاباتی حق رأی ندارد. ۲۳ آذر ماه انتخابات هیأت‌های استان کردستان برای حضور در مجمع برگزار شد که از ۱۰ هیأت ۸ هیأت حضور داشتند که بنا به دلایلی که از آن بی‌اطلاع هستم چمن‌گلی تنها ۲ رأی آورد یکی خودش بود و یکی هم هیأت بانه. بانه هم ۲ رأی داشت که خودش و چمن‌گلی بودند؛ بقیه هم بالای ۵ رأی داشتند که هیأت‌های دهگلان، دیوان‌دره، قروه، مریوان و سنندج صاحب بیشتری آراء شدند و مجوز حضور در مجمع را به دست آوردند، اما چمن‌گلی رأی و اعتماد لازم را نداشت. تقصیر من چیست؟ این موضوع به مدیرکل ورزش استان و فدراسیون کشتی هم ربطی ندارد.

کاندیدای حضور در انتخابات هیأت کشتی کردستان تصریح کرد: مورد بعدی حضور من به عنوان نماینده مربیان است، بحث حضور مربیان در تمام رشته‌های ورزشی به روشنی در آئین‌نامه تعیین تکلیف شده است. بالاترین درجه مربیگری استان را دارم، کلاس‌های بین‌المللی که من رفته‌ام تعداد انگشت‌شماری در ایران رفته‌اند؛ در دوره‌های مربیگری ارمنستان، روم و توکیو حضور داشته‌ام و مدرک مربیگری A. را دارم. سرمربی تیم ملی هستم و چندین مسابقه جهانی و المپیک را دیده‌ام، اما هیچ ادعایی ندارم و هنوز خودم را شاگرد می‌دانم؛ هر چند بالاترین جایگاه مربیگری را در استان کردستان دارم؛ پس حضورم به عنوان نماینده مربیان گزاف نیست.

خیرآبادی افزود: مورد سوم درباره حضور نماینده ورزشکاران بود و اینکه چرا هیچ کشتی‌گیر آزادکاری حضور ندارد، اساسنامه در این خصوص نیز شفاف اعلام کره است ورزشکارانی که در سال جاری بالاترین عناوین را به دست آورده‌اند حق رأی خواهند داشت. ادریس ابراهیمی و سامان عزیزی در گروه الف. کشتی فرنگی کشور به ترتیب عناوین اول و دوم را به دست آوردند و دو هفته بعد هم در انتخابی تیم ملی صاحب عنوان شدند و در جام باشگاه‌های جهان نیز روی سکوی سوم قرار گرفتند در حالی که در کشتی آزاد در سال جاری هیچ کشتی‌گیر شاخصی را نداشتیم که در این سطح صاحب عنوان شده بودند البته یک کشتی‌گیر در رده سنی پایه بود که اولویت با بزرگسالان است.

وی درباره انتقاداتی که به حضور مربی بانوان در مجمع می‌شود، گفت: اساسنامه می‌گوید اگر مربی در بخش بانوان دارای دفترچه معتبر و به روز باشد باید در انتخابات شرکت کند. این خانم قهرمان کشتی کلاسیک ایران است و دفترچه به روز دارد و چندی قبل هم در کلاس بازآموزی مربیگری که در تهران برگزار شد حضور داشته است. از چند ماه قبل هم کلاس‌های آموزش کشتی خود را در سالن استقلال سنندج با تأیید مدیرکل و رئیس هیأت تشکیل داده است که مورد تأیید و قانونی است حتی اگر بخواهند او را خط بزنند نمی‌توانند فرد دیگری را جایگزین کنند، چون در اساسنامه آمده است یک مرد و یک زن که دارای بالاترین درجه مربیگری است.

کاندیدای حضور در انتخابات هیأت کشتی کردستان تصریح کرد: مورد نهایی انتقاداتی است که به انتخاب نماینده داوران شده است طبق اساسنامه بالاترین درجه داوری استان حق شرکت در انتخابات را دارد یک زن و یک مرد و اگر زن نباشد می‌توانند یک مرد را جایگزین کنند. کردستان سه داور بین‌المللی مطرح به نام‌های رحیم‌پور، خدامرادی و مرادی دارد که دو نفر معرفی شدند، چون داور درجه بین‌المللی خانم نداشته بالاترین مدرک مربیگری مردان به رحیم‌پور به عنوان عضو کمیته داوران فدراسیون و رئیس کمیته داوران کردستان تعلق گرفته است. پس هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

خیرآبادی خاطرنشان کرد: نمی‌دانم دلایل این همه هجمه و هیاهو از طرف این چند نفر چیست؟ به نظر می‌رسد مسائل پشت پرده انتخابات فدراسیون کشتی است و می‌خواهند کشتی کردستان را وارد حاشیه کنند. کشتی کردستان به اندازه کافی از این حواشی لطمه خورده است و نیازی نیست از بیرون برای آن تصمیم‌گیری شود. فردی که قرار است به عنوان رقیب من در انتخابات شرکت کند انسان محترمی است، اما فکر می‌کنم به اندازه کافی مشغله فکری و کاری دارد که حتی شاید فرصت نکند یک ساعت در روز ورزش کند.

وی ادامه داد: متأسفانه دلایلی پشت پرده وجود دارد که این اتهامات را وارد می‌کنند. این موضوع را پیگیری می‌کنم و باید ثابت کنند دنبال چه اهدافی هستند. طبق قانون هیچگونه ایرادی به انتخابات وارد نیست و از طرفی کسانی که مسئول برگزاری انتخابات هستند تمام موارد را بر اساس آئین‌نامه رعایت کرده‌اند، چون شأن و شخصیت خودشان را بیشتر از هر چیزی دوست دارند. من مدیون کشتی هستم و هر چه دارم از کشتی به دست آورده‌ام و باید دینم را به زادگاهم ادا کنم
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار