کد خبر: 944017
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
برنج ۲۰ درصد گران شد
بررسی قیمت ۲۴ قلم مواد خوراکی در دی ماه سال جاری نشان می‌دهد که قیمت برنج ۲۰ درصد و گوشت ۷۰درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته گران شده و رب گوجه‌فرنگی نیز در صدر گرانی‌ها قرار گرفته است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: بررسی قیمت اقلام خوراکی در دی ماه سال جاری نشان می‌دهد، هر کیلوگرم برنج ایرانی درجه یک در دی ماه، به قیمت ۱۶ هزار و ۹۵ تومان به فروش رفته‌است که نسبت به رقم ۱۳ هزار و ۴۳۰ تومان دی ماه سال گذشته، ۸/ ۱۹ درصد افزایش و نسبت به نرخ ۱۵ هزار و ۹۲۲ تومان آذرماه سال جاری نیز رشد ۱/ ۱ درصدی یافته‌است.
همچنین هر کیلوگرم برنج خارجی درجه یک در دی ماه امسال، ۹ هزار تومان بوده‌است، در حالی‌که نرخ این محصول در دی ماه سال گذشته، ۶ هزار و ۲۳۸ تومان به ثبت رسیده‌است و از این رو، شاهد افزایش ۵/ ۴۴ درصدی قیمت برنج خارجی طی یک سال بوده‌ایم. البته نرخ این محصول در دی ماه نسبت به آذرماه سال جاری، کاهش ۶ /۰ درصدی را تجربه کرده‌است.
هر کیلوگرم گوشت گوسفندی نیز در دی ماه امسال، با نرخ ۶۹ هزار و ۶۷۱ تومان به فروش رسیده‌است که نسبت به ۴۰ هزار و ۶۰۰ تومان در دی ماه سال ۹۷، رشد ۶/ ۷۱ درصدی را تجربه کرده‌است. نرخ این محصول نسبت به آذرماه سال جاری که ۶۳ هزار و ۸۶۸ تومان بود، افزایش ۱/ ۹ درصدی داشته‌است.
هر کیلوگرم گوشت گاو یا گوساله که در آذر ماه امسال ۶۲ هزار و ۹۰۵ تومان بود، در دی ماه به ۶۵ هزار و ۸۴۱ تومان رسیده که رشد ۷/۴ درصدی یافته‌است؛ همچنین این نرخ نسبت به دی ماه سال گذشته که ۳۸ هزار و ۶۸۶ تومان بوده، افزایش ۲/ ۷۰ درصدی داشته‌است.
همچنین هر کیلوگرم مرغ که در آذرماه ۱۱ هزار و ۲۴۹ تومان بود با رشد ۶/ ۱۵ درصدی در دی ماه، به ۱۳ هزار و ۸۸۶ تومان رسید، این در حالی است که نرخ این محصول در دی ماه پارسال نیز، ۷ هزار و ۲۳۲ تومان بود که نشانگر رشد ۹/ ۷۹ درصدی است.
کره پاستوریزه (۱۰۰گرم) ۴ هزار و ۵۴۹ تومان در دی ماه امسال به فروش رسید که افزایش ۲/۳۶ درصدی نسبت به دی پارسال که ۳ هزار و ۳۴۰ تومان داشته و البته نسبت به آذر ماه (۴ هزار و ۵۶۰ تومان) کاهش ۲/ ۰ درصدی یافته‌است.
هر ۹۰۰ گرم روغن مایع نیز در دی ماه امسال ۷ هزار و ۷۰۰ تومان بود که افزایش ۵/ ۰ درصدی نسبت به آذر ماه یافته‌است. نرخ این محصول در دی پارسال ۵ هزار و ۳۸۲ تومان بود که نشانگر افزایش ۲/ ۴۳ درصدی این محصول در دی امسال است.
لوبیا چیتی، عدس، قند و شکر نیز به ترتیب با افزایش ۹/ ۱۶ درصد، ۶/ ۶ درصد، ۳۲۵ درصد و ۶/ ۲۷ درصد با نرخ ۱۴ هزار تومان، ۸ هزار و ۷۸۶ تومان، ۵ هزار و ۳۹۴ تومان و ۴ هزار و ۱۸۵ تومان به فروش رسیده‌است. در بین این چهار محصول تنها عدس نسبت به آذر ماه یک درصد کاهش قیمت داشته‌است. رب گوجه فرنگی و چای خارجی بسته‌ای به ترتیب با افزایش ۲ /۲۳۸ درصد و ۵ /۴۹ درصد با قیمت ۱۸ هزار و ۹۱۴ تومان و ۳۱ هزار و ۲۲۴ تومان فروخته شده‌است. نرخ رب گوجه‌فرنگی نسبت به آذر ماه ۵/۰ درصد کاهش داشته‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار