کد خبر: 939199
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
«اوضاع در پنتاگون و کنگره امریکا با استعفای ماتیس از سمت وزارت دفاع ایالات متحده خوب نیست و جوی از بی اعتمادی و نگرانی وجود دارد.»
پایگاه خبری هیل در گزارشی به نقل از یکی از مقام‌های پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، نوشت: «اوضاع در وزارت دفاع پس از اعلام استعفای جیمز ماتیس از سمت ریاست این وزارتخانه عجیب و غریب است و با اینکه نزدیک تعطیلات است و کارمندان زیادی در وزارتخانه دیده نمی‌شوند، اما ترس عمومی از بی‌خبری و نامشخص بودن اوضاع وجود دارد.»
یکی از مقام‌های پنتاگون می‌گوید: اینکه یک راهبر یا دوست یا کسی که شما فکر می‌کنید در تمام مدت سفر با شماست و کسی که واقعاً از نظر عقلی برتر است به یکباره صحنه را ترک کند و دیگر نباشد، باعث می‌شود نگرانی همه را فرا گیرد. ماتیس روز پنج شنبه نامه استعفای خود را در پی تصمیم ترامپ برای خروج تمامی ۲ هزار سرباز امریکایی از سوریه و به نصف رساندن نیرو‌های این کشور در افغانستان تقدیم رئیس‌جمهوری کرد. همچنین برت مک‌گورمک، فرستاده ویژه ترامپ برای ائتلاف جهانی مقابله با داعش در عراق و سوریه نیز روز جمعه استعفایش را به دلیل عدم توافق با تصمیم ترامپ در خروج نیرو‌ها از سوریه تقدیم وی کرد. او نیز قرار است فوریه ۲۰۱۹ از سمتش کناره‌گیری کند.
لحن تحقیر آمیز ترامپ
رئیس‌جمهور امریکا تلاش کرد در مقابله با موج انتقادات گسترده لحنی تحقیرآمیز در مقابل عملکرد جیمز ماتیس و مک گورمک اتخاذ کند و آن‌ها را افرادی اخراجی و از عوامل باراک اوباما جلوه دهد. دونالد ترامپ روز شنبه در توئیتر خود نوشت: زمانی که باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق امریکا به صورت شرم‌آوری جیمز ماتیس را اخراج کرد، من به او فرصت دوباره دادم. برخی فکر می‌کنند که من نباید این کار را می‌کردم، اما من انجامش دادم. رابطه‌ای جالب بود-، اما من به او تمامی منابعی را دادم که در واقع آن‌ها را نداشت. متحدان بسیار مهم هستند –، اما نه زمانی که می‌خواهند از امریکا به نفع خود بهره ببرند. ترامپ همچنین در واکنشی توئیتری به استعفای «برت مک‌گورمک» نماینده ویژه‌اش در ائتلاف تحت رهبری واشنگتن برای «مقابله با داعش»، این مسئله را امری بی‌اهمیت جلوه داد و مدعی شد که اصلا مک‌گورمک را نمی‌شناسد. ترامپ نوشت: «برت مگ گورمک، که من او را نمی‌شناسم، در سال ۲۰۱۵ توسط رئیس‌جمهور [باراک]اوباما انتخاب شده بود. قرار بود ماه فوریه از کارش کنار برود، اما زودتر از موعد استعفا داد. آیا او به دنبال جلب توجه است؟ رسانه‌ها از این اتفاق اخبار جعلی دارند که هیچ اهمیتی ندارد، داستان بزرگی می‌سازند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار