کد خبر: 939049
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۶
گفت‌وگوی «جوان» با محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در آستانه 40 سالگی انقلاب
رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به اینکه تمام موفقیت‌ها و افتخارات تکواندو پس از انقلاب اسلامی به دست آمده این رشته ورزشی را فرزند انقلاب دانست.
سعيد احمديان
بهمن‌ماه امسال در شرایطی انقلاب ۴۰ سالگی‌اش را جشن می‌گیرد که دستاورد‌های ورزشی کشورمان پس از انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست. تکواندو نیز یکی از رشته‌هایی است که پس از انقلاب رونق گرفت و تمامی افتخارات این رشته رزمی در سال‌های پس از انقلاب در رقابت‌های المپیک، جهانی و آسیایی ثبت شده است. در حاشیه نشست شنبه‌های انقلاب که به بررسی دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب در حوزه ورزش اختصاص داشت در گفت‌وگو با پولادگر دستاورد‌های انقلاب در ورزش، به خصوص رشته تکواندو را مرور کرده‌ایم.
۴۰ سالگی یعنی استحکام یک نظام
رئیس فدراسیون تکواندو در ابتدای صحبت‌هایش گذری به ۴۰ سالگی انقلاب می‌اندازد و از آن به عنوان استحکام یک نظام یاد می‌کند: «خدا را شاکریم که به روز‌های جشن ۴۰ سالگی انقلاب نزدیک می‌شویم، می‌دانید که ۴۰ سالگی یک شرایط خاصی در عرف بین‌الملل و دنیا دارد و سن رسیدن به کمال فهم و عقل است. در دین اسلام هم پیامبر اکرم (ص) در سن ۴۰ سالگی به نبوت رسیدند و این مأموریت بزرگ را خداوند متعال برعهده ایشان گذاشت. در عرف بین‌الملل وقتی یک نظام ۴۰ سالگی‌اش را سپری می‌کند به دنیا ثابت می‌شود که دارای استحکام و پایه قدرتمند و یک ریشه قوی و غنی است.»
پولادگر ۴۰ سالگی انقلاب را به‌رغم بحران‌هایی که از روز اول از سوی دشمنان انقلاب پدید آمد از برکت خون شهدا می‌داند: «به‌رغم همه بحران‌هایی که در سال‌های بعد از انقلاب، به خصوص سال‌های آغازین بر ما تحمیل شد و همه دنیا و استکبار جمع شدند تا این نهال تازه متولد شده را بشکنند و از بین ببرند، اما با تمام این توطئه‌ها خدا را شاکریم که این بحران‌ها سپری شد و ما امروز به جشن ۴۰ سالگی، آن هم به برکت خون شهدای بزرگوارمان نزدیک می‌شویم. شهدایی که از جانشان مایه گذاشتند تا ما امروز کشوری به نام ایران داشته باشیم که همه دنیا جمع شوند که مسئله خودشان را با ما حل کنند که این سوای مسائلی که مطرح می‌شود، عظمت، بزرگی و اقتدار نظام اسلامی را نشان می‌دهد.»
جوانان کفران نعمت نکنند
رئیس فدراسیون تکواندو موفقیت‌های ورزش را تنها یکی از دستاورد‌های بزرگ انقلاب عنوان می‌کند: «عرصه ورزش یکی از عرصه‌هاست و با توجه به اینکه افتخار خدمتگزاری در این بخش را داشته‌ام، اطلاعاتم بیشتر است. به جوانان توصیه می‌کنم بروند و راجع به دستاورد‌های انقلاب تحقیق کنند. این نعمتی است که خداوند در اختیار ما گذاشته و کفران نعمت است که به این همه افتخار و دستاورد که یک بخش از آن یک کشور را تکان می‌دهد، بی‌توجه باشیم. اگر به این نعمت‌های خدا بی‌توجه باشیم، کفران نعمت کرده‌ایم و این نعمت را از کف ما بیرون می‌کند.»
وی معتقد است که ورزش یکی از ظرفیت‌هایی است که کشورمان می‌تواند دنیا را وادار به تعظیم به قدرت ایران کند: «با توجه به اینکه به واسطه مسئولیتم در ورزش به خیلی از کشور‌های دنیا سفر کرده‌ام، به جوانان می‌گویم که شرایط کشورمان با خیلی از کشور‌هایی که از نظر شرایط اجتماعی اسم‌شان سر زبان‌هاست، قابل مقایسه نیست. ما ظرفیت زیادی داریم که باید به آن توجه شود و اگر این ظرفیت در مسیر خودش قرار بگیرد، می‌توانیم دنیا را وادار کنیم که به عظمت و بزرگی ایران اعتراف کند و ورزش تنها یکی از این پتانسیل‌هاست.»
اعتراف دنیا به قدرت تکواندوی ایران
پولادگر با اشاره به اینکه همه موفقیت‌های تکواندوی ایران پس از انقلاب به دست آمده، می‌گوید: «تکواندو را می‌توان یکی از فرزندان انقلاب اسلامی قلمداد کرد که می‌تواند به عنوان نمونه و شاخص به دنیا نشان داده شود که شمایی که می‌گویید بعد از انقلاب هیچ اتفاقی نیفتاده و هیچ دستاوردی نبوده است، پس موفقیت‌های تکواندوی ایران از کجا آمده است. اصلاً قصد مقایسه با قبل از انقلاب را ندارم. بسیاری از کشور‌هایی که در تکواندو سرمایه‌گذاری‌های کلان کرده‌اند و قبل از اینکه ما بخواهیم در ایران در این رشته سرمایه‌گذاری کنیم و موفقیتی به دست آوریم، صاحب اسم و رسم بوده‌اند. آن‌ها نیز به قدرت و عظمت تکواندوی ایران معترف هستند. امروز کشورمان به عنوان یکی از سه قدرت بزرگ دنیا شناخته می‌شود و تیم‌های ملی ایران در رده مردان ۱۹ سال است که روی سکو‌های جهانی رفته‌اند.»
رئیس فدراسیون تکواندو تداوم موفقیت‌های این رشته را نشانه اهمیت دادن نظام و دولت به ورزش قهرمانی می‌داند: «تداوم این موفقیت‌ها نشان می‌دهد، برنامه‌ریزی و امکانات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و توجهی که نظام اسلامی به ورزش قهرمانی دارد، چقدر زیاد است. الان خانه تکواندوی ما در جهان بی‌نظیر است و این را با اطلاعات و آمار می‌گویم. حرف من هم نیست و حرف بسیاری از شخصیت‌ها و کارشناسان تکواندوی دنیاست که به مناسبت‌های مختلف به ایران آمده‌اند و کشورمان را دیده‌اند. همه این‌ها نشان می‌دهد ما کشوری با پتانسیل قدرتمند هستیم، کشوری هستیم که اگر نسل فعلی که وارثان انقلاب هستند به عظمت و بزرگی این خاک، نظام، انقلاب و دستاورد‌ها واقف شوند، می‌توانیم قدرت برتر دنیا در همه زمینه‌ها از جمله ورزش باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار