کد خبر: 937094
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسلامشهر:
فخرالدین محمدی گفت:: دوره آموزشی دادرس برای دانش آموزان مقطع متوسطه در مدارس شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

فخرالدین محمدی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسلامشهر در حاشیه برگزاری مانور زلزله درآموزشگاه دخترانه شهید اورکی این شهرستان برگزار شد، در گفتگویی با خبرنگاران، اظهارکرد :درراستای ارتقاءآگاهی و آمادگی دربرابر حوادث غیر مترقبه ، طرح آموزشی دادرس درمدارس شهرستان اسلامشهربه اجرا درآمده است.
محمدی با اشاره  اهداف طرح دادرس، افزود: دراین طرح آموزشی که به معنی، دانش آموزآماده در روزهای سخت است، تلاش می شود با ارائه آموزش‌های لازم برای مقابله با حوادث غیرمترقبه و امداد رسانی، هر دانش آموز بتواند اقدامات  امدادی لازم را  به افراد مصدوم حادثه دیده وگرفتار درحادثه  تا قبل از رسیدن نیروهای امدادی متخصص ارائه دهد.  
وی با تاکید بر ضرورت فراگیری آموزشهای امدادی برای اقشار مختلف جامعه عنوان کرد : درطرح دادرس که  ویژه دانش آموزان پایه هفتم تحصیلی درمقطع متوسطه دوره اول برگزار می شود ، در یک دوره آموزشی ۲۲ ساعته آموزش های امدادی اولیه، کمک و حمل مصدوم ، خروج  اضطراری و پناه گیری مناسب به دانش آموزان ارائه می شود.
محمدی  گفت: دراین دوره های اموزشی علاوه بر دانش آموزان همه افراد حاضر در مدرسه اعم از مدیریت و کادر اجرایی و دبیران و اولیای دانش آموزان هم تحت آموزش قرارگرفته و به صورت تئوری و عملی آموخته‌های  را تمرین می کنند.
وی با بیان اینکه این طرح با همکاری مشترک هلال احمرو آموزش و پرورش اسلامشهر در سطح ۴۰ مدرسه اجرا می شود، افزود: در سایر مقاطع و مدارس منطقه نیز در صورت اعلام نیاز آموزش‌های دادرس را ارائه می‌دهیم.
رئیس جمعیت هلال احمر اسلامشهرتصریح کرد: با توجه به مزایای اجرا ی طرح ، طرح دادرس در تعدادی از مدارس شهر چهاردانگه نیز با حضور کارشناسان و مربیان هلال احمر آغاز شده و به تدریج برای همه گروه های هدف ارائه خواهد شد.
محمدی با اشاره به اهمیت برگزاری مانورهای امدادی، تاکید کرد : این مانور فرصتی به وجود می‌آورد، تا آمادگی نیروهای امدادی در برابر حوادث غیرمترقبه و ارتقای سطح آموزشی دانش آموزان در هنگام مواجهه با بحران و حوادث غیر طبیعی مورد ارزیابی قرارگیرد .
وی خاطر نشان کرد:هرچقدر آموزش های امدادی برای اقشار مختلف برگزار شود و سطح دانش و آگاهی وآمادگی مردم دربرابرحوادث ارتقا و افزایش یابد، فعالیت های نیروهای امدادی درمواقع بحران ونیازکاهش می یابد،علاوه برآن نیز میزان تلفات وخسارات جسمی ومجروحان کاهش می یابد .

مدارس امن ترین مکان  در مواقع بحران هستند

حسینعلبی بنار مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر هم طی سخنانی اظهار کرد: برگزاری این مانور تمهیدی است برای آمادگی بیشتر در مواقع بحران های  طبیعی و غیر طبیعی  ، که با ارائه آموزشهای لازم وتوانمند سازی  افراد کمی توان میزان و شدت آسیبهای  احتمالی ومیزان خسارتهای ناشی از حادثه را تا حدی زیادی کاهش داد.

بنار با تاکید بر افزایش ایمنی  در مدارس سطح اسلامشهر، افزود: خوشبختانه  یکی از مکانهای امن در زمان بروز حوادث  ، ساختمانها و فضاهای آموزشی سطح شهرستان است که  با استاندارهای  بالا وتحت نظارت مهندسان ناظرساخته شده و درکنار آنها چندین سالن ورزشی هم به عنوان  نخستین فضاهای  ایمن در منطقه در نظر گرفته شده است .

 وی خاطر نشان کرد: دربرخی ازمدارس منطقه هم  که نیازبه مقاوم سازی داشتند، درطی سالهای اخیر  با توجه به استاندارهای  احداث بنا ، مقاوم سازی،نوسازی واستاندارسازی شده اند وبه جرات می توانیم اعلام کنیم ، درحال حاضر مدارس این شهرستان امن ترین  مکان برای استقرار شهروندان در زمان وقوع زلزله  و بلایای طبیعی هستند .   

 مانور زلزله  همزمان با سراسرکشور در آموزشگاه دخترانه شهید اورکی شهرستان اسلامشهر که با حضور مسئولین آموزش و پرورش ومدیران ونیروهای دستگاه‌های امدادی، اورژانس، آتش‌نشانی ،هلال احمر، گاز و نیروی انتظامی حضور داشتند ،آموزش های ارائه شده به دانش آموزان و معلم و اولیا دانش آموزان مورد ارزیابی قرار گرفت.
قابل ذکر است که درمانور زلزله که با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان اسلامشهر مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط برگزار شد ،عدم حضورفرماندارویا نماینده فرمانداری وستاد مدیریت بحران بسیار چشمگیر بود، درحالی که باید مسئول مدیریت بحران با حضوردرمحل مسائل وامور را نظارت و ارزیابی قرار می داد ،چراکه عدم حضور مسئولین مدیریت بحران باعث شده بود تا نمایندگان دستگاه‌های دیگر نظیر شهرداری، مخابرات، آب و غیره هم در صحنه حضور نداشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر