کد خبر: 930732
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
هشدار ترامپ به عربستان سعودی
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، عربستان سعودی را در صورت دست داشتن در ناپدید شدن جمال خاشقچی به مجازات سخت تهدید کرد.

جوان آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در یک مصاحبه کوتاه با خبرنگاران در محوطه کاخ سفید، به عربستان سعودی در صورت دست داشتن در ناپدید شدن جمال خاشقچی هشدار داد.

وی تاکید کرد، «عربستان سعودی ممکن است پشت ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی باشد. وی تهدید کرد که اگر سعودیها پشت این قضیه باشند در صورت اثبات مجازات سختی در نظر خواهیم گرفت».

ترامپ در ادامه افزود: اگر سعودیها این روزنامه نگار را کشته باشند، آمریکا بسیار ناراحت خواهد شد اگرچه ریاض تا کنون این ادعاها را رد کرده است. 

وی که در جمع خبرنگاران در کاخ سفید صحبت می‌کرد گفت: من درباره این موضوع نگران هستم. داستانهای بدی درباره آن وجود دار دوست ندارم درباره آن بشنوم، امیدوارم به زودی(سرنوشتش) مشخص شود. در حال حاضر کسی چیزی درباره آن نمی‌داند. 

روز چهارشنبه هفته گذشته نامزد جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی اعلام کرد که او برای یک کار اداری به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرده، اما دیگر از ساختمان خارج نشده است. در حالی که مقام‌های ترکیه‌ای این گزارش را تایید کرده‌اند، ریاض این اتهام را رد کرده و مدعی شده از سرنوشت خاشقچی بی‌اطلاع است.

در حالی که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی روز جمعه در مصاحبه با شبکه «بلومبرگ» از وضعیت خاشقچی ابراز بی‌اطلاعی کرده و گفته بود عربستان حاضر است به مقام‌های ترکیه‌ای اجازه دهد کنسولگری عربستان را تفتیش کنند، اما «مجتهد» افشاگر سعودی یکشنبه شب در توییتر نوشت که بن سلمان به طور کامل از وضعیت خاشقچی مطلع است و فیلم جنازه او را هم دیده است.

خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه در گزارشی با این موضوع، به نقل از چند کارشناس نوشته مفقود شدن خاشقچی و احتمال قتل او، می‌تواند به بروز تنش در روابط ریاض و آنکارا منجر شود. این خبرگزاری همچنین نوشته است که این رخداد تلاش‌های صورت گرفته برای ترسیم چهره‌ای «اصلاح‌گر» از «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی را به باد می‌دهد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
said
|
Switzerland
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
چه کسی حرفهای ترامپ را باور می کند
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
0
0
سخنان ترامپ دروغگو ودغل باز را باور نکنید
عبدالحمید هادیان جزی
|
United States
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
خیلی عذر میخواهم . از بسکه این چند مدت آقای ترامپ دروغ گفته که بعید می بینم این بار هم راست و درست گفته باشه .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار