کد خبر: 928807
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
گزارش «جوان آنلاین» از حمایت هشتگ ازدواج_بدون_طلا در فضای مجازی
به طور حتم ازدواج بدون طلا ممکن است، اما عزم جوانان و خانواده‌هایشان را می‌طلبد. اگر دختران و پسران جوان همت ساختن یک زندگی مشترک از صفر را داشته باشند حاضرند که با حداقل‌ها زندگی‌شان را شروع کنند و هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند مانع ازدواج آن‌ها باشد. در همین زمینه بسیاری از کاربران فضای مجازی با به راه انداختن هشتگ #ازدواج_بدون_طلا از ازدواج آسان و بدون تجملات حمایت کرده‌اند و جوانان را به برگزاری جشن‌های ساده دعوت کرده‌اند.
سرویس اجتماعی جوان آنلاین: در ماه‌های اخیر با گرانی غیرمنطقی طلا و دیگر کالاها، ازدواج جوانان سخت شده و برخی زوج‌ها که تصمیم به برگزاری جشن عروسی و رفتن به خانه بخت داشتند برای فراهم کردن هزینه‌های مازاد جشن عروسی‌شان را به تاخیر انداخته‌اند. این در حالی است که بسیاری از کاربران فضای مجازی با به راه انداختن هشتگ #ازدواج_بدون_طلا از ازدواج آسان و بدون تجملات حمایت کرده‌اند و جوانان را به برگزاری جشن‌های ساده دعوت کرده‌اند. این هشتگ با استقبال شدید کاربران فضای مجازی رو به رو شده و همچنان متن‌های کوتاهی در این باره منتشر می‌شود.

مهدی عظیمی در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: «خدایی مسئله تون #ازدواج_بدون_طلا ست من که اصلا معتقدم تلویزیون و مبل و فلان و این چیزارم نمیخواد دوتا بشقاب و قاشق ببرید زندگی و بسازید باهم زندگی و سخت نگیریم که اونم به ما سخت نگیره.»

پوریا خزرایی نیز توئیت زد: «خانومم موقع ازدواج قبول کرد، طلای نیم‌سِت برایش بخریم و خداروشکر با این صبر و گذشت، زندگی مشترک زیر یک سقف آغاز شد. منظورم اینه که یِکَم کوتاه بیاییم، خیلی از مشکلات به مرور حل میشه.»

کاربر دیگری به نام جونیور در صفحه توئیتر خود نوشت: «به‌نظرتون در این دوره و زمونه اگه تو خواستگاری بحث #ازدواج_بدون_طلا مطرح شه دختر و خانوادش چه واکنشی نشون میدن؟ گفتنش راحته، ولی عمل بهش سخت.»

فاطمه محبی نیز با انتقاد به سخت‌گیری خانواده‌ها در این باره نوشت: «تو این گرونیا، اون کسی که قربانی میشه جوون مجردیه که میخواد ازدواج کنه، ولی به خاطر رسم و رسوم دست و پاگیر، حتی جرأت نمیکنه بره خواستگاری! آیا پدر و مادر‌ها مقصر نیستن که از افکار سنتی، کوتاه نمیان و ازدواج رو با معامله‌ی اقتصادی اشتباه گرفتن؟ کاش به گوششون برسه.»

کاربری با اسم راضی نیز توئیت زد: «همسایمون میگفت موقع خرید براى عروسیمون پدرم گفته فقط یک حلقه ساده کم وزن بردار بقیه پول‌ها بمونه براى موارد ضرورى! چقدر درک بعضى پدر و مادر‌ها شیرین ((:»

یکی دیگر از کاربران توئیتر با نام خادم ۱۹۹۲ در صفحه خود نوشت: «سیده خاتون من انقد فهمیدس و سطح خواسته هاش غیر مادی که از خیلی وقت پیش قید طلا و تجملاته ازدواج و عروسی رو زده، اما امون از خانواده‌ها همیشه بهش میگم کاش خدا به همه پسرا یکی مثه تو بده»

کاربری با نام ساآرآی، جهیزیه را نیز از مشکلات و موانع ازدواج می‌داند و در این باره نوشت: «همونجور که دارین رو هشتگ #ازدواج_بدون_طلا کار می‌کنین، بی‌زحمت تا دستتون رو کیبورده، رو هشتگ #ازدواج‌_کم‌_جهیزیه هم کار کنین! اگه واسه پسر سخت شده که طلا بخره، واسه دخترم سخت شده که جهیزیه کامل تهیه کنه!»

سید جواد که به نظر می‌رسد یکی از همین جوانان است که ازدواجش را بخاطر گرانی طلا به تاخیر انداخته در صفحه توئیتر خود نوشت: «اگر دخترا به خصوص خانواده دختر، به #ازدواج_بدون_طلا رضایت بدن، هیمن فردا موضوع ازدواج ر. با خانواده مطرح میکنم»
 
مهدی قاسمی نیز در این رابطه توئیت زد: «بدون طلاهم میشه زندگی شروع کرد...»

به طور حتم ازدواج بدون طلا ممکن است، اما عزم جوانان و خانواده‌هایشان را می‌طلبد. اگر دختران و پسران جوان همت ساختن یک زندگی مشترک از صفر را داشته باشند حاضرند که با حداقل‌ها زندگی‌شان را شروع کنند و هیچ چیز و هیچ کس نمی‌تواند مانع ازدواج آن‌ها باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار