کد خبر: 919325
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال در گفتگو با «جوان آنلاین»:
رئیس فدراسیون والیبال معتقد است که قهرمانی تیم جوانان در آسیا بهترین پاسخ به کسانی بود که می گفتند با خداحافظی نسل طلایی، موفقیت های والیبال هم به پایان می رسد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین - سعید احمدیان: رئیس فدراسیون والیبال معتقد است که قهرمانی تیم جوانان در آسیا بهترین پاسخ به کسانی بود که می گفتند با خداحافظی نسل طلایی، موفقیت های والیبال هم به پایان می رسد.

احمد ضیایی رئیس فدراسیون والیبال در گفتگو با "جوان آنلاین" درباره قهرمانی تیم کشورمان در رقابت های والیبال جوانان آسیا گفت: بچه های ایران با محوریت اخلاق و نمایش توانمندی هایشان توانستند در کشور بحرین که فضای خاصی علیه ایران داشت، به مقام قهرمانی برسند.

ضیایی افزود:قهرمانی ملی پوشان جوان در فضایی خیلی مقتدارانه و در حالی که تنها یک ست واگذار کردند، توانستند به دست آمد و آن یک ستی هم که بچه ها واگذار کردند به خاطر بازی تفریحی تیم بود. اوج کار هم فینال و بازی با تیم قوی کره بود که بچه ها خیلی راحت این تیم را که از قدرت های مدعی آسیاست بدون اینکه حرفی برای گفتن داشته باشد، شکست دادند.

رئیس فدراسیون والیبال، قهرمانی جوانان ایران در آسیا را بهترین پاسخ به منتقدانی دانست، اظهار داشت: بعضی دوستان که من می خواهم به عنوان علاقمند خطابشان کنم نه اینکه کسانی که مرض دارند، سعی داشتند وانمود کنند که با رفتن نسل طلایی والیبال، موفقیت های این رشته هم تکرار نمی شود و والیبال پشتوانه ای ندارد اما این قهرمانی تیم جوانان با این اقتدار نشان داد که والیبال ایران پشتوانه قوی برای آینده دارد و می توانم تضمین بدهم که این بچه ها قهرمان جوانان جهان هم می شوند.

وی با بیان اینکه ملی پوشان باتجربه باید دست بازیکنان جوان را بگیرند، تاکید کرد: نمایش بازیکنان جوان نشان داد که با حفظ این مجموعه می توانیم به آینده امیدوار باشیم، فقط باید بازیکنان با تجربه انرژی بگذارند و تجربیات شان را به ملی پوشان جوان که مثل برادرهای کوچک شان هستند، منتقل کنند. این اتفاقی بود که در جریان لیگ ملت ها دیدید و مشاهده کردید که چهره های جوان تیم با حمایت و انگیزه ای که بچه های بزرگتر به آنها می دادند درخشیدند و این نشان می دهد که نباید نگران آینده والیبال باشیم.

ضیایی با اشاره به حضور تیم ملی کشورمان در بازی های آسیایی جاکارتا و قهرمانی جهان، اظهار داشت: قطعا این جوانان مستعد با نمایش خوبی که تا الان داشته اند، در جاکارتا و مسابقات قهرمانی جهان حضور پررنگی تری خواهند داشت و بیشتر از آنها خواهید شنید.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به حضور تیم ملی والیبال در بازی های آسیای جاکارتا، گفت: ابتدا به خاطر فشرده بودن برنامه تیم ملی  و اینکه دو رقابت مهم لیگ ملت ها و قهرمانی جهان را پیش رو داشتیم، تصمیم گرفته شد که تیم ب به این رقابت ها برود و تیم ملی اصلی با استراحت و تمرین بیشتری بعد از لیگ ملت ها، آماده حضور در قهرمانی جهان شود. با این حال در جلسه ای که با حضور سرمربی تیم ملی، مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش برگزار کردیم، در نهایت به این تصمیم رسیدیم که برای اینکه رسیدن به خوش رنگ ترین مدال تضمین شده تر باشد، تیم اصلی به بازی های آسیایی برود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگران خستگی و فرسودگی بازیکنان برای حضور در قهرمانی جهان پس از بازی های آسیایی نیستید، خاطر نشان کرد: چنین شرایطی برای همه تیم ها وجود دارد و یکسان است. به اعتقاد من حضور در بازی های آسیایی و در ادامه رفتن به قهرمانی جهان، سبب می شود بچه ها تحت فشار بیشتری قرار بگیرند و آبدیده تر شوند. آنها محک جدی تری می خورند و برای شرایط سخت آماده تر می شوند.

ضیایی درباره افزایش لژیونرهای والیبال در لیگ های معتبر اروپایی هم تاکید کرد: حضور بازیکنان در لیگ های خارجی هم معایب و هم محاسنی دارد که البته کفه محاسن آن از کفه معایب سنگین تر است. به هر حال ملی پوشان وقتی به لیگ های خارجی می روند با توجه به شرایط سخت و فشرده و نفس گیری که بر آنها حاکم است، با تجربه تر می شود. البته نظر شخصی من این است که خیلی موافق لژیونر شدن بازیکنان زیر 20 سال نیستم و معتقدم که باید این بازیکنان پس از با تجربه تر شدن، به اروپا بروند تا موفق تر شوند.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به مزایای حضور والیبالیست ها در تیم های خارجی، افزود: فضای لیگ های اروپایی متفاوت است و اگر عبادی پور و معنوی نژاد بپرسید خواهند گفت که در این رقابت ها با کسی شوخی ندارند و آنها با توجه به برنامه ای که باشگاه برایشان در نظر می گیرد، فرصت سرخاراندن هم ندارند. در لیگ داخلی هم باید به این سمت برویم، متاسفانه از لیگ داخلی رضایت ندارم و باید محکم تر و منسجم تر مانند لیگ های اروپایی پیش برویم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار