کد خبر: 916997
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۰
فیلمنامه «پروین اعتصامی» در دستان ثمینی
فیلم سینمایی با عنوان موقت «پروین» درباره زندگی پروین اعتصامی تا پایان امسال تولید خواهد شد که فیلمنامه آن را نغمه ثمینی می‌نویسد. اینکه پروین به روایت نغمه ثمینی چگونه از کار دربیاید، سؤال مهمی است.
نغمه ثمینی نمایشنامه‌نویس و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران در حال نگارش فیلمنامه فیلم «پروین» است و قرار است در این فیلم روایتی جدید از زندگی این شاعره بی‌بدیل ساحت ادب فارسی به نمایش گذاشته شود. بر اساس گفته نغمه ثمینی نویسنده این فیلمنامه، پروین اعتصامی شاعری است که در زیر سایه خوانش‌های رسمی گم شده و شاید آنچه بیش از اشعار پروین اهمیت داشته باشد، نحوه زندگی وی است؛ زنی که با جسارت پای شعر ایستاد و راه را برای آیندگان گشود.
سفارش‌دهنده و مدیر این پروژه شهنام شهباززاده است که به تازگی با یکی از کارگردانان سینمای ایران برای تولید این اثر وارد مذاکره شده و به توافق اولیه رسیده‌اند. سایت سینما انقلاب در این باره اینگونه واکنش نشان داد: «نغمه ثمینی مشغول نگارش فیلمنامه زندگی پروین اعتصامی است. او در شهرزاد نیز تلاش داشت سیاهی‌های تاریخ معاصر را علیه زنان ایران ترسیم کند و از زندگی آنان وضعیتی بدون اختیار و اراده را به تصویر بکشد. به نظر می‌رسد با توصیفاتی که خود او از زندگانی پروین گفته است همان نگرش نیز بر این کار سایه افکنده باشد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار