کد خبر: 902619
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
طرح عظيم خالق «مختار» براي سريال جديدش
داود ميرباقري نويسنده و كارگردان سريال فاخر سلمان فارسي، از ساخت پايتخت ساساني براي فيلمبرداري بخش هايي از زندگي صحابه بزرگ پيامبر(ص) خبر داد.
محمد صادقي

ميرباقري در حاشيه برگزاري كارگراه فيلمنامه نويسي براي دانشجويان دانشگاه صداوسيما، درباره ساخت آخرين وضعيت توليد سريال «سلمان فارسي»، گفت: پروژه سريال سلمان فارسي يكي از بزرگ‌ترين توليدات تلويزيوني خواهد بود. حجم و گستردگي كار باعث شده تا ساخت سريال را به سه بخش تقسيم كنيم. وي افزود: بخش اول مربوط به زادگاه سلمان در ايران و دوران پيش از اسلام است، براي ضبط اين بخش بايد شهرك‌سازي كنيم. به عبارتي شهرهاي جي و تيسفون را كه پايتخت‌هاي ايران دوره ساساني بودند خواهيم ساخت. این براي نخستين بار است که در يك مجموعه تلويزيوني به آن دوره پرداخته می‌شود و پيش از اين هيچ بازسازي تاريخي از ايران باستان در صداوسيما نداشته‌ايم. بخش دوم به سفر سلمان فارسي به بيزانس و گرايش وي به مسيحيت را روايت خواهد كرد و در نهايت بخش سوم در حجاز و آشنايي سلمان با پيامبر (ص) و اسلام آوردن وي را به تصوير مي‌كشد.
ميرباقري با تأكيد بر اينكه تنها بخش سوم سريال سلمان فارسي كه در حجاز رخ مي‌دهد، سنگين‌تر از سريال مختارنامه است، گفت: آغاز به كار سه بخش ياد شده، امسال و به طور همزمان كليد خواهد خورد. شهرك‌سازي خواهيم داشت. كلنگ ساخت شهرك ايراني جي و تيسفون امسال به زمين زده خواهد شد و اصلاحات و اضافاتي در شهرك سينمايي نور تابان واقع در جاده قم اعمال خواهد شد. اين فيلمساز با بيان اينكه در مرحله انتخاب بازيگر است، تصريح كرد: آغاز پيش‌توليد سريال سلمان با ضبط بخش مياني يعني مهاجرت سلمان به امپراطوري بيزانس خواهد بود. براي اين بخش سه كشور ارمنستان، تركيه و مراكش براي ضبط انتخاب شده‌اند كه اكثر بازيگران اين بخش خارجي و بومي همان كشور خواهند بود. پيش بيني مي‌شود ساخت بخش مياني 5/1سال به طول انجامد. خالق سريال مختار به دانشجويان دانشگاه صداوسيما، گفت: اگرشما هنرجويان جوان مي‌خواهيد صاحب سبك و حرف تازه در فيلمسازي شويد حتماً بايد به مكاشفه سوژه‌هاي نمايشي برسيد، من روي بسياري از شخصيت‌هاي تاريخي مطالعه كرده‌ام اما براي نوشتن درام، شخصيت‌ها را به اجتهاد خودم پرورش مي‌دهم. مالك اشتر، مختار، قطام و بسياري ديگر كه در ذهن مخاطب ماندگار شدند به سبب همين اجتهاد در شخصيت‌سازي است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار