کد خبر: 901681
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
فرزين ماندگار

زندگي و زمانه شهيد لاجوردي در يك كتاب

در كتاب «زندگي و مبارزات شهيد اسدالله لاجوردي» كه توسط مركز اسناد انقلاب اسلامي منتشر شده، به نقل از مظفر الوندي، يكي از همكاران شهيد لاجوردي درباره ساده‌زيستي وي آمده است: شهيد لاجوردي راحت‌ترين مرد روي زمين بود. او هيچ وابستگي‌ای به محيط و اطرافيانش نداشت.
در اين كتاب درباره شهيد لاجوردي مي‌خوانيم: پوشيدن او در اختيار خودش بود، نه در اختيار مد و عرف زمانه. پيراهن دو جيب و شلوار پارچه‌اي و كفش گيوه‌اي و زمستان‌ها كت طوسي رنگ مدل بيروتي‌اش، تنها البسه مهم لاجوردي در همه جا بود. سمينار و ديدار بزرگان، سفر داخلي و خارجي، هيچ‌گاه نمي‌توانست منش ساده‌پوش او را تغيير دهد. يادم هست روزي براي مصاحبه آمده بودند. مصاحبه‌گر گفت: آقا اين لباس در تصوير بد است و كار ما را خراب مي‌كند. شهيد با لبخند معناداري به او گفت: چرا واقعيت را روتوش مي‌كنيد. بگذاريد هر آنچه هست مردم ببينند. نور و رنگ را براي فريب مردم به كار نبريد.
او در مسافرت‌ها، آرام‌ترين و راحت‌ترين مسافرها بود. ساك كوچك چرمي او تنها كيف همراهش بود. هميشه به مديرانش متلك مي‌گفت كه چرا شانه و كتف خود را با برداشتن كيف‌هاي سنگين سامسونت، مستهلك مي‌كنيد.

«دايان» جديدترين محصول سينمايي حوزه هنري رونمايي شد

فيلم سينمايي «دايان» ساخته بهروز نوراني‌پور جديدترين محصول سازمان سينمايي حوزه هنري، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامي طي مراسمي با تجليل و تقدير از كارگردان و عوامل اثر، رونمايي شد و به نمايش درآمد.
در ابتداي اين مراسم، محمدرضا شفاه مديرعامل باشگاه فيلم سوره بيان كرد: فيلم «دايان» گامي جديد در كارنامه فيلمسازي بهروز نوراني پور است، زيرا تمام ساخته‌هاي وي تا به حال در ژانر مستند بوده‌اند. همچنين اين فيلم را بايد يكي از سخت‌ترين پروژه‌هاي سينمايي ايران دانست، سپس نوراني پور ضمن خوشامدگويي به حاضران در سالن گفت: «دايان» با تمام سختي‌هايش به پايان رسيد و اميدوارم مورد توجه قرار بگيرد. همچنين بايد از كساني كه من را در اين پروژه همراهي كردند، تشكر كنم. وي ضمن تعريف خاطره‌اي از زمان فيلمبرداري اين فيلم گفت: زمان فيلمبرداري در دماي منفي20 درجه كار مي‌كرديم و يكي از بازيگران بيهوش شد ولي باز هم گلايه‌اي نكرد. در طول عمرم هرگز تا اين حد استرس نداشتم و در اين شرايط، بازيگران كار در همه حال كنار من بودند. چهارمين هفته هنر انقلاب حوزه هنري در بخش سينمايي ميزبان پنج اثر خواهد بود. رونمايي از فيلم سينمايي «دايان» تازه‌ترين محصول سينمايي حوزه هنري اولين نمايش فيلم اين هفته بود. چهارمين هفته هنر انقلاب تا 26 فروردين در حوزه هنري ادامه دارد.

برگزاری نمايشگاه «نشان زندگي» درباره موفقيت زنان محجبه

مهديه كرماني كه در نمايشگاه عكس «نشان زندگي» عكس‌هايي از زندگي و فعاليت‌هاي اجتماعي يك بانوي پزشك موفق و معتقد ايراني را به‌تصوير كشيده است، معتقد است زنان ايراني مي‌توانند با حفظ حجاب و اعتقادات خود به موفقيت دست پيدا كنند.
نمايشگاه عكس «نشان زندگي» با عكس‌هايي از مهديه كرماني و سارا رجايي همزمان با آغاز هفته هنر انقلاب در گالري شماره يك خانه عكاسان برپا شده است. مهديه كرماني كه فعاليت‌هاي يك بانوي پزشك، «دكتر لعبت گرانپايه» را سوژه عكاسي خود قرار داده است در گفت‌وگويي با اشاره به اقدامات انسان‌دوستانه اين بانو، گفت: ايشان 54 هزار ويزيت رايگان و هزارو500 عمل جراحي رايگان در مناطق محروم انجام داده‌اند، ايشان در روستاها و مناطق دورافتاده‌اي حضور داشته‌اند كه بسياري از ما حتي نام آن را هم نشنيده‌ايم. ايشان يك تيم پزشكي تشكيل داده‌اند كه ضرورت رسيدگي پزشكي به مناطق محروم را بررسي مي‌كنند تا متوجه شوند كه آن روستا نياز به چه تخصص‌هايي دارد و در نهايت پزشكاني با تخصص زنان، پوست و... به اين مناطق اعزام مي‌شوند. وي خاطرنشان كرد: از زماني كه وارد عرصه عكاسي خبري شدم علاقه خاصي به عكاسي مستند داشتم، به‌خصوص عكاسي از زندگي و فعاليت‌هاي زنان موفق ايراني تا نشان دهم با حفظ حجاب مي‌توانند به موفقيت و پيشرفت‌هاي خوبي برسند. از سال 95 تا كنون درباره زندگي سركار خانم دكتر گرانپايه به عكاسي پرداخته‌ام، ايشان زن بسيار موفقي هستند كه به تمامي ابعاد زندگي خصوصي و فعاليت‌هاي اجتماعي خود رسيدگي كرده‌اند.
نمايشگاه عكس «نشان زندگي» تا روز يك‌شنبه 26 فروردين‌ماه در گالري شماره يك خانه عكاسان ايران به‌ نشاني خيابان سميه، نبش خيابان حافظ، حوزه هنري برپاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار