کد خبر: 900161
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
ناشر تخصصی دفاع مقدس پس از آنكه سال 97 سال «حمایت از كالای ایرانی» نام گرفت، اعلام كرد از این پس در تهیه كتاب‌های خود از كاغذ ایرانی استفاده خواهد كرد.

جانمراد احمدی با اشاره به نامگذاری سال 97 (حمایت از كالای ایرانی) از سوی مقام معظم رهبری اظهار كرد: انتشارات دارخوین از سال 89 فعالیت خود را در حوزه انتشار كتاب دفاع مقدس آغاز و تاكنون بیش از 600 عنوان كتاب تولید كرده است.
وی با بیان اینكه بخشی از فعالیت انتشارات دارخوین شامل سفارش‌هایی است كه به نویسندگان داده می‌شود، افزود: بخشی دیگر از فعالیت ما انجام سفارش سازمان‌ها و اشخاص است كه از این پس در هر دو بخش از كاغذ ایرانی استفاده خواهیم كرد.
ناشر برتر كتاب سال 96 ادامه داد: با وجود اینكه تاكنون اختیار سفارش كتاب با سرمایه‌گذار و یا سفارش‌دهنده بود اما پس از اعلام و ابلاغ سیاست جدید به چاپخانه‌دارانی كه با ما همكاری دارند و در راستای عمل به تأكیدات مقام معظم رهبری، از كاغذ تولید داخل استفاده خواهیم كرد.
احمدی با بیان اینكه اصولاً گرایش به استفاده از كاغذ ایرانی وجود ندارد، اضافه كرد: به نظر می‌رسد این نوع كاغذ فاقد كیفیت است در حالی‌كه اكنون درصد زیادی از كتاب‌های درسی و آموزشی كه حساسیت هم روی آنها وجود دارد با كاغذ ایرانی چاپ می‌شود. مدیر مسئول انتشارات دارخوین تصریح كرد: تلاش می‌كنیم به سهم خود در تحقق شعار و نامگذاری سال 97 گام برداریم و امیدوار هستیم دیگر ناشران كشور هم برای تقویت بنیه اقتصادی كشور در این مسیر حركت كنند.
به گفته احمدی، در صورت استفاده از كاغذ تولید داخل، كارخانه‌های كاغذ تولید بیشتر داشته و به تبع آن كارگران بیشتری را به‌كار خواهند گرفت كه ادامه كار منجر به افزایش كیفیت هم خواهد شد هرچند با جلوگیری از خروج ارز از كشور به اقتصاد كشور نیز كمك می‌شود. وی با بیان اینكه عمر بسیاری از كارخانه‌ها و كارگاه‌ها به دلیل برخی مشكلات و موانع زیاد دوام پیدا نمی‌كند تا بتوانند شرایط خود را بهبود بخشند، گفت: برای جلوگیری از تعطیلی این كارخانه‌ها باید پیشقدم شد.
ناشر برتر كشور در سال 93 با بیان اینكه كیفیت و قیمت كاغذ ایرانی با مشابه خارجی تفاوت چندانی ندارد، اضافه كرد: در حال حاضر موضوع مهم، كمبود كاغذ ایرانی است كه در صورت رفع این مشكل، بی‌شك همه ناشران و فعالان این عرصه از این كالا استقبال خواهند كرد. به گفته وی، استفاده از كاغذ ایرانی برای انتشار كتاب، قیمت آن را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد، می‌توان موجب ترغیب مردم به مطالعه كتاب شد و بهانه‌هایی چون گران بودن كاغذ و قیمت كتاب را از آنها گرفت هرچند این موضوع، عاملی برای رقابت كارخانه‌های داخلی و افزایش كیفیت خواهد شد.
احمدی افزود: برای نیل به این مهم، علاوه بر حمایت دولت، همراهی مردم و توجه تولیدكنندگان، به كار ‌رسانه‌ای نیز نیاز است، زیرا اهالی رسانه نقش بسیار مؤثری در ترغیب و تشویق به خریداری اجناس و تولیدات داخلی دارند. مدير انتشارات دارخوین كه بیش از 200 عنوان كتاب را برای سال 97 در دست تهیه دارد گفت حتی‌الامكان از اجناس تولید داخل استفاده می‌كند تا جایی كه بسیاری از لوازم و تجهیزات منزل و دفتر كار او تولید داخل است.
احمدی گفت: در صورتی كه همواره فكر كنیم جنس ایرانی بدون كیفیت است هرگز پیشرفت نكرده و به كیفیت مطلوب نخواهیم رسید پس باید نگاه خود را در این باره كه كالای ایرانی فاقد كیفیت است، تغییر دهیم.
به گفته وی، باید نظارت بر كیفیت كاغذ ایرانی وجود داشته باشد تا كارخانه‌دار هم به تولید كار باكیفیت عادت كرده و موجب رضایت مشتری شود؛ امری كه به‌روز شدن دستگاه‌ها را هم در پی دارد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
سلام
شما که برای دیگران کف می زنید، خودتون هم عمل کنید، کاغذ روزنامه تان کاغذ کاهی روسی است، در حالیکه ما کاغذ ایرانی داریم یک یمال مازندرانه و دیگری مال پارس خوزستان
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار