کد خبر: 876381
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
هوشنگ مرادی‌کرمانی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نویسنده و کتاب‌خانه‌های سیار روستایی کانون در بخش ترویج کتاب‌خوانی به‌عنوان نامزد جایزه آسترید لیندگرن ۲۰۱۸ معرفی شد.
انتخاب نویسنده نام آشنای کتاب کودک و نوجوان و کتاب‌خانه‌های سیار روستایی با سابقه و تاثیرگذار کانون هم‌زمان با برگزاری جلسه‌ی جایزه آستریدلیندگرن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت، اعلام شد.

هیئت‌های معرفی نامزدهای این جایزه در ایران برای جایزه سال 2018، متشکل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک و انجمن نویسندگان ایران است.

بر همین اساس، در دومین روز از نمایشگاه کتاب فرانکفورت جلسه‌ای با حضور رییس هیات داوران جایزه لیندگرن برگزار شد. مقام‌های مسوول اعلام کردند که حدود 200 کاندیدا برای دریافت جایزه 2018 معرفی و برای اطمینان از حضور هنرمندانی از سراسر دنیا 14 نفر به هیات انتخاب این جایزه اضافه شده‌اند.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک پس از جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن است.

آسترید لیندگرن، نویسنده به‌نام سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت بام» است. وی در سال 2002 در سن 94 سالگی دیده از جهان فرو بست. دولت سوئد برای گرامی‌داشت یاد وی مسابقه‌ای جهانی با نام او پایه‌گذاری کرد، که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود.

هدف از اهدای این جایزه تقویت و بالا بردن کیفیت ادبیات کودک و نوجوان و ارتقای حقوق کودکان در جهان است.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار