کد خبر: 869950
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۹
رهبر معظم انقلاب در پيامي به حجاج بيت‌الله‌الحرام:
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به حجاج بيت الله الحرام، با اشاره به سياست‌هاي تفرقه‌افكنانه نظام سلطه در ميان مسلمانان...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي در پيامي به حجاج بيت الله الحرام، با اشاره به سياست‌هاي تفرقه‌افكنانه نظام سلطه در ميان مسلمانان، وظيفه رؤساي كشورهاي اسلامي و همه نخبگان جهان اسلام را ايجاد وحدت، آگاه‌سازي ملت‌ها و متوقف كردن فوري فجايع تلخ در كشورهاي اسلامي خواندند و خاطرنشان كردند: دفاع از فلسطين و همراهي با ملتي كه نزديك به 70 سال است براي كشور غصب‌شده‌ خود مبارزه مي‌كند، مهم‌ترين وظيفه همه ما است.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، متن پيام رهبر انقلاب اسلامي كه صبح پنج‌شنبه از سوي حجت‌الاسلام قاضي‌عسكر، نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در صحراي عرفات قرائت شد، به اين شرح است:
 
بسم‌اﷲ‌الرّحمن‌الرّحيم
و الحمد ﷲ ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام علي سيدنا محمّد خاتم النّبيين و آله الطّاهرين و صحبه المنتجبين.  خداي بزرگ را سپاس مي‌گويم كه امسال نيز سعادت حج‌گزاري را به خيل انبوه مؤمنان از سراسر جهان عطا فرمود تا از اين سرچشمه‌ گوارا و فياض برخوردار شوند و در روزها و شب‌هايي كه ساعات مغتنم و مباركش، همچون اكسيري معجزه‌گر مي‌تواند دل‌ها را منقلب و جان‌ها را پاكيزه و مزين سازد، در مجاورت خانه‌ با عظمت خداوند و مواقيتِ عبادت و خشوع و ذكر و تقرّب باشند.
  
حج داروي شفابخش ابتلائات امت اسلامي
حج، عبادتي پُر راز و رمز، و بيت شريف، جايگاهي سرشار از بركات الهي و مظهر آيات و بينات حضرت حق متعال است. حج مي‌تواند بنده‌ مؤمن و اهل خشوع و تدبّر را به مقامات معنوي نائل سازد و از او انساني والا و نوراني بسازد؛ همچنان‌كه مي‌تواند از او عنصري بابصيرت و شجاع و اهل اقدام و مجاهدت پديد آورد. هر دو سوي معنوي و سياسي و فردي و اجتماعي در اين فريضه‌ بي‌نظير، بسي برجسته و نمايان است و جامعه‌ مسلمان، امروز به هر دو جنبه بسي نيازمند. از سويي، جادوي مادّي‌گرايي، با بهره‌گيري از ابزارهاي پيشرفته، در حال اغواگري و تباه‌سازي است، و از سويي سياست‌هاي نظام سلطه در كارِ فتنه‌انگيزي و آتش‌افروزي ميان مسلمانان و تبديل كشورهاي اسلامي به دوزخ ناامني و اختلاف است. حج مي‌تواند داروي شفابخش اين هر دو ابتلاي عظيم امّت اسلامي باشد؛ هم دل‌ها را از زنگارها پاك و به نور تقوا و معرفت منوّر سازد، و هم چشم‌ها را روي واقعيت‌هاي تلخ دنياي اسلام باز كند و عزم‌ها را براي مقابله با آن راسخ و گام‌ها را استوار و دستها و ذهن‌ها را آماده‌به‌كار نمايد.
  
فتنه‌گري دشمن صهيونيست در قلب جغرافياي اسلام
امروز دنياي اسلام دچار ناامني است؛ ناامني اخلاقي و معنوي و ناامني سياسي. عامل عمده، غفلت ما و هجوم بي‌رحمانه‌ دشمنان است. ما در برابر هجوم دشمن نابه‌كار به وظيفه‌ ديني و عقلي خود عمل نكرديم؛ هم «اَشِّدآءُ عَلَي الكفّار» را از ياد برديم، و هم «رُحَمآءُ بَينَهُم» را. نتيجه آن است كه دشمن صهيونيست در قلب جغرافياي جهان اسلام در حال فتنه‌گري است و ما غافل از وظيفه‌ قطعي نجات فلسطين، به جنگ داخلي در سوريه و عراق و يمن و ليبي و بحرين و مواجهه با تروريسم در افغانستان و پاكستان و غيره سرگرميم.
  
همه مسلمانان بايد براي مقابله با دشمن تجهيز شوند
رؤساي كشورهاي اسلامي و نخبگان سياسي و ديني و فرهنگي در دنياي اسلام، وظايف سنگين بر دوش دارند: وظيفه‌ ايجاد وحدت و برحذر داشتن همگان از ستيزه‌گري‌هاي قومي و مذهبي؛ وظيفه‌ آگاه‌سازي ملت‌ها از شيوه‌هاي دشمني و خيانت استكبار و صهيونيسم؛ وظيفه‌ تجهيز همگان براي مقابله با دشمن در ميدان‌هاي گوناگون جنگ نرم و سخت؛ وظيفه‌ متوقّف‌سازي فوري وقايع فاجعه‌بار در ميان كشورهاي اسلامي كه امروز نمونه‌هاي تلخ آن همچون حوادث يمن، در سراسر جهان مايه‌ اندوه و اعتراض است؛ وظيفه‌ دفاع قاطع از اقلّيت‌هاي تحت ستم مسلمان، همچون مظلومان ميانمار و غيره؛ و از همه مهم‌تر وظيفه‌ دفاع از فلسطين و همكاري و همراهي بي‌چند و چون با ملّتي كه نزديك به 70 سال است براي كشور غصب‌شده‌ خود مبارزه مي‌كند. اينها وظايف مهمّي بر دوش همه ما است.
ملت‌ها بايد آن را از دولت‌هاي خود مطالبه كنند و نخبگان بايد با عزم راسخ و نيت خالص در راه تحقّق آن بكوشند. اين كارها مصداق قطعي نصرت دين خدا است كه بي‌شك بر طبق وعده‌ الهي، نصرت خدا را به همراه خواهد داشت. اينها بخشي از درسهاي حجّ است و اميدوارم آن را فهم و بدان عمل كنيم. حجّ مقبول براي همه شما مسئلت مي‌كنم ياد شهيدان منا و مسجدالحرام را گرامي مي‌دارم و علوّ درجات آنان را از خداوند رحيم و كريم طلب مي‌نمايم.
والسّلام‌عليكم‌ورحمه‌اﷲ - سيدعلي خامنه‌اي- هفتم شهريور۱۳۹۶- هفتم ذي‌الحّجه‌ ۱۴۳۸
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار