کد خبر: 863605
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
افتتاح پروژه‌هاي شهري در پسا‌انتخابات ادامه دارد، خبري از افتتاح‌هاي دولتي ايام انتخابات نيست
بیژن یانچشمه 
 
در حالي افتتاح و بهره‌برداري از پروژه‌هاي شهري پايتخت سرعت يافته است كه حالا چندين پروژه شهري در ماه به بهره‌برداري مي‌رسد. در زمان انتخابات دولتي‌ها كه براي جمع‌آوري آرا حتي پروژه‌هاي نيمه‌تمام را نيز چندين‌باره افتتاح مي‌كردند، ظاهراً ديگر هيچ افتتاحي را در دستور كار ندارند، چراكه ايام انتخابات سپري شده و نيازي به حركت‌هاي عوام‌فريبانه نيست، اما مجموعه شهرداري تهران همچنان در حال افتتاح پروژه‌هاي شهري جهت خدمت‌رساني به شهروندان است. در تازه‌ترين افتتاح‌ها از مجموعه پروژه‌هاي شهري، شهردار تهران با بهره‌برداري از 66 واگن مترو گفت: تكميل تمام خطوط مترو تا پايان اين دوره شهرداري صورت خواهد گرفت.
 
محمدباقر قاليباف در حاشيه مراسم بهره‌برداري از 66 دستگاه واگن و لوكوموتيو برقي مترو تهران و حومه و همين طور نوسازي ناوگان اتوبوسراني شهر تهران با ورود اتوبوس‌هاي تك‌كابين جديد اظهار داشت: وعده‌اي كه به مردم داده بوديم به همت مجريان و كاركنان مترو و شركت واگن‌سازي عملي شد.
 
وي افزود: قول داده بوديم در هر فصل تعدادي واگن را وارد شهر كنيم و امروز بر اساس اين قول 66 واگن به مترو و همين‌طور 30 دستگاه اتوبوس نيز به ناوگان اتوبوسراني شهر اضافه شد.
قاليباف بيان داشت: بر همين اساس 200 هزار نفر به ظرفيت روزانه مسافربري حمل‌و‌نقل اضافه مي‌‌شود.
 
وي افزود: در بخش اقتصادي نيز قرارداد 450 ميليون يورويي بانك شهر بسته شده و 200 واگن ديگر تا پايان سال تحويل مترو داده خواهد شد.
شهردار تهران يادآور شد: ‌شركت واگن‌سازي اين ظرفيت را دارد كه روزانه دو واگن بسازد و به عبارتي در سال 600 واگن در اين شركت ساخته مي‌شود، ولي از سوي ديگر با مشكلات نقدينگي و منابع مالي مواجه هستيم و بايد دولت در توسعه واگن‌سازي توجه بيشتري داشته باشد.
 
وي يادآور شد: با توجه به تلاش همكاران تمامي خطوط مترو تا پايان اين دوره شهرداري به بهره‌برداري مي‌رسد.
قاليباف درباره خطوط 6 و 8 مترو اشاره كرد و گفت: خط 6 بيش از 95 درصد پيشرفت داشته است و قطعاً به زودي مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد و تا پايان اين دوره ظرفيت مترو تا 10 ميليون نفر مسافر در روز مي‌رسد.  شهردار تهران خاطرنشان كرد: ادامه بزرگراه حكيم تا هفته آينده آماده و مورد بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.   وي درباره خطوط مترو اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته در حوزه تصميم‌گيري متروی حومه را از تهران جدا كردند كه در اين مدت هيچ اتفاقي نيفتاد و دوباره متروی حومه به تهران سپرده شد كه مترو فرودگاه امام (ره) راه‌اندازي و افتتاح شد. 
 
قاليباف يادآور شد: به دنبال آن هستيم كه ادامه خط 3 به اسلامشهر متصل شود.  شهردار تهران با اشاره به عدم اجراي تعهدات دولت در حوزه حمل‌و‌نقل عمومي گفت: ‌بر اساس قانون بايد  5/82 درصد از پول اتوبوس‌ها را دولت پرداخت كند، ولي از سال 89 تا‌كنون هيچ اتوبوسي واگذار نشده است.  وي بيان داشت: در حال حاضر از هر كجاي شهر كه باشيد با طي كردن 350 متر حتماً به يك ايستگاه حمل‌و‌نقل عمومي اعم از مترو و اتوبوس دسترسي پيدا خواهيد كرد.
  
تهران هيچ شباهتي با دهه‌هاي گذشته ندارد
همچنين در اين مراسم معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران گفت: ما از سال 89 به بعد در زمينه اختصاص اتوبوس از سوي دولت واقعاً دچار مشكل بوديم، اما در طول اين سال‌ها اتوبوس‌هاي مورد نياز شهر تا حد امكان توسط شهرداري تأمين شد.
مازيار حسيني افزود: كارخانه واگن‌سازي شهر تهران نيز با تدابير شهردار تهران گسترش يافت و الان اين شركت تنها كارخانه فعال توليد واگن است كه هر 24 ساعت يك واگن مي‌تواند تحويل دهد و با تلاش كاركنان اين شركت اين قول داده شده است كه روزي دو واگن به متروی تهران تحويل داده شود. استانداردهاي بين‌المللي در رابطه با ساخت واگن‌ها در اين شركت رعايت مي‌شود و مي‌توان سفارش واگن تمام كلانشهرهاي كشور را پذيرفت. حسيني اظهار كرد: شهر تهران هيچ شباهتي با تهران دهه‌هاي پيش ندارد و تلاش‌هاي زيادي در حوزه‌هاي مختلف شهر تهران شده است. هر چند بحث‌هاي سياسي مختلفي در مورد عملكرد مديريت شهري مي‌شود، اما همان منتقدان نيز مي‌دانند در اين دوره كارهاي بزرگي انجام شده است
  
معطل وعده‌هاي دولت ننشستيم
هابيل درويش، مديرعامل متروی تهران گفت: ‌اگر ما معطل وعده‌هاي دولت براي خطوط مترو مي‌شديم، امروز خطوط مترو به بهره‌برداري نرسيده بود.
وي افزود: 22 رام قطار (154 واگن)، 13 رام قطار (90 واگن)، 4 رام قطار (12 واگن) و همين طور 10 رام قطار (70 واگن) از سه سال گذشته قرارداد آن منعقد شده و امروز به بهره‌برداري رسيده است كه ارزش ريالي آن 450 ميليون یورو بوده است. درويش گفت: هزار و 900 ميليارد تومان هزينه سه سال خريد واگن براي متروی شهر تهران بوده است. مديرعامل متروی تهران خاطرنشان كرد: از اين ماه تا پايان سال هر چه واگن‌سازي، واگن بسازد و تحويل بدهد پول آن را پرداخت كرده‌ايم.
 
وي افزود: در حال حاضر 22 رام قطار براي خط 3، 13 رام براي خطوط 6 و 7، 10 رام براي خط 8 و 4 رام نيز براي فرودگاه مهرآباد اختصاص داده‌ايم. همچنين احمدي بافنده، مديرعامل شركت بهره‌برداري مترو از تزريق بخشي از قطارهاي جديد بهره‌برداري شده به خط 3 مترو خبر داد. وي با بيان اينكه بخشي از قطارها براي جايگزيني قطارهايي كه از خطوط مختلف گرفته و به خط 7 تزريق شده، در نظر گرفته شده‌اند، گفت: در هنگام راه‌اندازي خط 7، پنج رام قطار از ساير خطوط به اين خط تزريق شد كه حالا با ورود قطارهاي جديد خطوطي كه از آنها قطار گرفته شده است، بايد تقويت شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار