کد خبر: 816017
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
پروفسور گندمكار تنها نماينده ايران در سمينارهاي بين‌المللي گفت‌وگوي اديان در در گفت‌و‌گویی که با وی داشتیم به نكته جالبي اشاره كرد و گفت...
معصومه طاهري
پروفسور گندمكار تنها نماينده ايران در سمينارهاي بين‌المللي گفت‌وگوي اديان در در گفت‌و‌گویی که با وی داشتیم به نكته جالبي اشاره كرد و گفت:«ما در دين اسلام جواهري داريم كه غربي‌ها و هيچ كدام از صاحبان اديان ندارند. ما امامان معصوم را داريم. پدر باربارا از رهبران مشهور مسيحيت در جهان است كه مي‌گويد اگر ما امام حسين داشتيم در هر جايي مي‌خواستيم تسلط پيدا مي‌كرديم.»
دكترسهيل اسعد مبلغ و رهيافته مشهور آرژانتيني كه اغلب او را با سري مستندهاي جهان شهري‌ها مي‌شناسند هم مي‌گفت:«خيلي‌ها در امريكاي جنوبي وقتي با اسلام آشنا شدند گفتند ما فكر مي‌كرديم در آزاديخواهي شخصيت‌هايي بالاتر از چه‌گوارا و فيدل كاسترو نيست، اما زماني كه با اسلام شيعي و امام حسين(ع) آشنا شديم فهميديم اين اشخاص در مقابل امام حسين هيچ به حساب مي‌آيند.» آري اگر بخواهيم از قدرت امام حسين(ع) و قيام كربلا حرف بزنيم بايد كتاب‌ها بنويسيم از شخصيت‌ها و افرادي كه متاثر از ايشان بودند؛ از سربداران گرفته تا ميرزا كوچك‌خان‌جنگلي حتي انقلاب اسلامي ما نيز تحت‌ تأثير از امام حسين(ع) و قيام كربلاست. جلوتر بياييم اگر كربلا و امام حسين(ع) نبود شايد سرنوشت جنگ به گونه‌اي ديگر رقم مي‌خورد؛ چه آنكه بسيجيان امام خميني با تأسي از كربلاي امام حسين(ع) حماسه آفريدند و صدام را با 44 كشور حامي كه داشت سرجاي خود نشاندند. اگر قيام امام حسين(ع) نبود امروز حزب‌الله لبنان نيز وجود نداشت كه تا استشهاديون آن لرزه بر تن سنگدلان غاصب اسرائيلي بيندازند، اگر امام حسين(ع) نبود كار سوريه و عراق با جنايتكاران پليدي همچون داعش به يكباره تمام بود چه آنكه شور دفاع از حرم، شيعيان را به سوريه كشانده است.
همين نقطه قوت به اشكال مختلف از سوي دشمن (توسط سرعت‌دهنده رسانه‌هاي مجازي) مورد هدف قرار مي‌گيرد؛ از تحريف در عزاداري‌ها و تلاش براي نفوذ در ميان مداحان و شعراي اهل بيت يا ايجاد بدعت‌هاي جديد به اسم عزاداري گرفته تا وارونه نشان دادن چهره اسلام و تشيع توسط گروهكي متمول كه به نام فرقه شيرازي‌ها مشهورند؛ گروهكي كه از همه اسلام و همه آموزه‌هاي شيعه موارد عجيب و غريب كه نه در اسلام وجود داشته‌اند و نه مورد تأييد شيعه و نخبگان آن است را به عنوان اصول با رسانه‌هاي مختلف‌شان به تصوير مي‌كشند. گروهكي كه نه‌تنها در ايران، بلكه در شهرهاي مختلف دنيا اقدام به عمل موهن قمه‌زني مي‌كنند؛ عملي كه نه در سيره و سبك زندگي اهل بيت جاي داشت و نه سندي براي انجام آن هست. عملي كه تنها براي عمليات رواني اسلام هراسان و وهابيون ضد شيعه و قيام كربلا خوراك درست مي‌كند.
البته يك مسئله مهم اينجا هست. جبهه‌اي كه ما خالي كرده‌ايم، آنها ميدانداري مي‌كنند. وقتي ما سنگرهاي عقيدتي شيعيان در كشورهاي مختلف را به حال خود رها كرده‌ايم اين گروهك انگليسي با بودجه‌هاي كلان و پشتوانه سياستمداران ضداسلامي، خود را نماينده اسلام و تشيع معرفي مي‌كنند. درست است در اين ميدان دشمنان اسلام حامي اين گروهك هستند اما كم‌كاري‌ها و ناكارآمدي‌هاي خودمان را هم بايد به حساب بياوريم. مقام معظم رهبري درباره اين نوع شيعه انگليسي فرمودند:«به اين هم شيعه توجه كند هم سني. بازي دشمن را نخورند. آن تسنني كه امريكا از آن حمايت كند و آن تشيعي كه از مركز لندن صادر شود به دنيا، اينها مثل هم هستند. هر دو برادران شيطان هستند و هر دو عوامل امريكا، غرب و استكبار هستند.» مسئله ديگري كه درباره اين گروهك و مقابله با آن وجود دارد آن است كه متأسفانه فعاليت علمي و تخصصي و بجايي در اين زمينه صورت نگرفته است. عمدتاً مسئولان به شعار و سخنراني بسنده كرده‌اند و حالا كه رهبري براي مقابله با اين گروهك معاند با اسلام شيعي تأكيد كرده‌اند مسائل براي مسئولان تنها به سخنراني‌هايي كه حرف‌هاي ايشان را تكرار كنند خلاصه مي‌شود و اگر حركتي هم هست حركت‌هاي خودجوش و مردمي است كه به دليل عدم حمايت مسئولان اين امر همچون شهابي گذرا مي‌درخشد و زودگذر است. براي مثال سايت فتن شايد مهم‌ترين پايگاهي بود كه براي روشنگري در مقابل اين گروهك منحرف از سوي يك طلبه جوان با هزينه‌هاي شخصي خود در اصفهان شروع به فعاليت كرد؛ سايتي كه به‌دليل نبود هيچ مرجع فكري و عملي در مقابل اين انحرافات خيلي زود توانست به عنوان سايت مرجع معرفي و شناسايي شود اما نبود حمايت مسئولان از آن باعث شد تا اطلاعاتي كه طي چند سال با زحمت اين جوان مجاهد جمع‌آوري شده بود به ناگاه از دست برود. پس از آن سايت با مديريتي جديد از سوي يكي ديگر از دوستان آن طلبه و با رويكردي ديگر كه البته سياسي بود ادامه يافت.
 متأسفانه در اين نوع مبارزات اغلب مسئولان سخنور ما همكاري و جديتي ندارند، حتي جواناني كه خود و با توان خود به ميدان آمده‌اند را هم حمايت نمي‌كنند. مسئولان اين را بدانند كه ياري امام حسين(ع) تنها با سخنراني و موعظه امكانپذير نيست. اگر واقعاً دغدغه اسلام و لبيك به هل من ناصر ينصرني امام حسين را دارند بايد به ميدان عمل بيايند و از جوانان مخلصي كه بدون هيچ ادعايي در اين ميدان قدم گذاشته‌اند حداقل حمايت لجستيك كنند؛ شايد اگر سايت فتن تنها يك سرور قوي در زمان خود داشت توان مقابله با شيعه انگليسي بيش از اينها بود اما ناراحت‌كننده آنجاست كه اغلب مسئولان ما اگر قدم برمي‌دارند حكم نوشداروي پس از مرگ سهراب است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار