کد خبر: 796220
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
وزير دفاع در يادداشتي توليد فيلم «ايستاده در غبار» را ستود
وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران در پرديس كورش به تماشاي «ايستاده در غبار» نشست و در يادداشتي، توليد اين فيلم سينمايي را ستود.
سردار سرتيپ پاسدار دكتر حسين دهقان هفته گذشته و همزمان با سي و چهارمين سالگرد ربايش چهار ديپلمات ايراني (احمد متوسليان، سيدمحسن موسوي، تقي رستگار مقدم و كاظم اخوان) به تماشاي «ايستاده در غبار» به كارگرداني محمدحسين مهدويان نشست. وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران پس از تماشاي اين فيلم در يكي از سانس‌هاي مردمي پرديس كورش، در يادداشت مفصلي درباره «ايستاده در غبار» و حاج‌احمد متوسليان نوشت: «امروز چهاردهم تيرماه موفق شدم فيلم «ايستاده در غبار» را ببينم. بدواً بايستي با خضوع تمام و با تمام وجود از عزيزاني كه اقدام به اين مهم نمودند تشكر و براي تمامي آنها از درگاه حضرت احديت آرزوي توفيق نمايم.

روايت فيلم متكي بر واقعيتي از حضور جوانان اين مرز و بوم در دفاع از اسلام و نظام اسلامي‌مان است كه «احمد» يكي از نمادها، الگوها و اسوه‌هاي آنهاست. نقشي كه «احمد متوسليان» در كردستان، خوزستان، لبنان و به عبارتي هر مكاني و در هر زماني كه اقتضاي حضور و نقش‌آفريني در جهت انجام تكليف در دفاع از توباي جمهوري اسلامي ايران ايفا نمود ماندگار و درس‌آموز براي تمامي جوانان عزيز اين مرز و بوم و حتي جوانان جهان اسلام است. گرچه هنوز و بعد از سه دهه ملت ما و همرزمان ايشان در انتظار استقبال از آن عزيز و همراهان ايشان به سر مي‌برند لكن او هرجا كه باشد و در هر وضعيتي كه باشد، با امام، رهبري، رزمندگان و همه دوستداران عزت و عظمت اسلام و نظام اسلامي همراه است و ياد و خاطره او، فداكاري‌ها، مهرباني‌ها، برخوردهاي قاطعانه‌اش در اجراي درست مأموريت و وظيفه درس آموز و زنده است و خواهد بود. به اميد بازگشت عزتمندانه ايشان به دامان ملت عزيزمان، ان‌شاءالله عزيزاني كه اين اثر فاخر را خلق كرده‌اند در تداوم حركت‌شان در همين مسير، ساير همرزمان «احمد» را هم به روايت (با زبان هنر سينما) بكشند تا تاريخ آنها را در دل خود زنده نگه‌دارد و معلوم باشد كه قهرمانان واقعي كيانند».

بر اساس اين گزارش، فيلم سينمايي «ايستاده در غبار» روايتي را از زندگي احمد متوسليان از كودكي تا زمان ربايش در لبنان روايت مي‌كند كه اكنون زمزمه‌هايي مبني بر سلامتي ايشان به گوش مي‌رسد. اين فيلم با حضور در سي و چهارمين جشنواره فجر علاوه بر تحسين منتقدان و مخاطبان، چندين سيمرغ از جمله سيمرغ بهترين فيلم جشنواره را دريافت كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار