کد خبر: 780552
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح روز دوشنبه 6 اردیبهشت ماه وارد بیروت شد و ضمن ادای احترام به شهدای لبنان و عماد مغنیه با رییس مجلس و نخست‌وزیر لبنان دیدار کرد.
به گزارش «ایثار»، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز دوشنبه 6 اردیبهشت در «عين التينه» با «نبيه بري» ریيس مجلس لبنان و ریيس اتحاديه پارلمان‌های كشورهاي عربي دیدار و درباره آخرین تحولات و رویدادهای منطقه و مناسبات دو جانبه تهران و بیروت گفت‌وگو کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین شهیدی پس از این دیدار در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: هدف اساسي از اين سفر رسمي به كشور برادر لبنان، مشورت و تبادل نظر با مقامات لبناني درباره تحولات جاري در منطقه و لبنان است.
حجت الاسلام والمسلمین شهيدي با بيان اينكه «ما به تبادل هیئت‌های دو جانبه و رسمي بين دو كشور برادر ايران و لبنان معتقديم و اصرار داريم»، تصريح كرد: تحولات سياسي مهمي كه در منطقه جريان دارد، بيش از گذشته اين سفرها و مشورت‌های بين مقامات ايراني و لبناني را براي نزديك كردن دیدگاه‌ها ضروري ساخته است.
وي ديدارش با ریيس مجلس لبنان را «بسيار ارزشمند و سازنده» ارزيابي و خاطرنشان كرد: فرصت بسيار خوبي بود تا با آقاي نبيه بري درباره دیدگاه‌های خود تبادل‌نظر كنيم و دیدگاه‌های دو کشور در مورد موضوعات طرح شده بسيار نزديك بود.
معاون رییس جمهور افزود: از مهم‌ترین موضوعاتی كه درباره آن گفت وگو شد، حق لبنان در تمسك به مقاومت مشروع در مقابل دشمن اشغالگر صهيونيستي بود و ما نسبت به فراموش شدن موضوع فلسطين ابراز نگراني کردیم و تأکید كرديم كه به هيچ شكلي نبايد اجازه دهيم موضوع اشغال فلسطين و راه حل عادلانه و مقدس پایان این اشغال به دست فراموشي سپرده شود.
ریيس بنياد شهيد و امور ایثارگران خاطرنشان كرد: جمهوري اسلامي ايران اعتقاد دارد قضيه محوري و مركزي دو جهان اسلام و عرب، فلسطین و مقابله با رژيم اشغالگر صهيونيستي است و ايستادگي در مقابل جنايات اين رژيم حق ملت فلسطين است.
معاون ریيس جمهور تأکید كرد: معتقدیم براي آزادی فلسطين، همه كشورهاي برادر بايد در اين زمينه با يكديگر همكاري و هماهنگي كنند و ما اطمينان كامل داريم كه روزي ملت قهرمان فلسطين در مقابل رژيم صهيونيستي پيروز خواهد شد و ما براي رسيدن به اين لحظه مبارك اميدوار هستيم.
 
دیدار حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دیدار با «تمام سلام» نخست‌وزیر لبنان ضمن ابلاغ سلام رییس جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط دوجانبه و وضعیت منطقه با وی گفت‌وگو کرد.
حجت الاسلام والمسلمین شهيدي بعد از ديدار با نخست وزير لبنان در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان كرد: معتقديم بر همه ما اعم از دولت‌ها، حکومت‌ها و ملت‌های اسلامي واجب است، باور كنيم و بپذيريم كه رژيم صهيونيستي خطر اصلي است و همه ما را هدف گرفته و اين رويكرد و موضع بين ما و آقاي تمام سلام نخست‌وزیر لبنان مشترك بود.
وی با ابراز خرسندي از اينكه ميهمان ملت عزيز، شجاع و مقاوم لبنان است، اظهار داشت: ما در جمهوري اسلامي ايران و در سياست خارجي خود احترام خاصي براي لبنان قائل هستيم و لبنان را از خود و خود را از لبنان می‌دانیم.
معاون رییس جمهور تصريح كرد: معتقديم با توجه به تحولات سياسي جاري در منطقه، لازم است در اين برهه بيش از گذشته مناسبات و روابط سياسي و ديپلماتيك بين دو كشور برادر گسترش يابد و رفت وآمدهاي متقابل و بررسي دیدگاه‌ها در خصوص همه مشكلاتي كه از آنها رنج می‌بریم، افزايش يابد تا سرانجام منافع لبنان و ايران تأمین شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره دیدار با نخست وزیر لبنان گفت: ديدار بسيار ارزشمند و سازنده‌ای با آقاي «تمام سلام» داشتيم و می‌توانم بگويم كه دیدگاه‌های ما در خصوص بيشتر موضوعات تقريباً منطبق و نزديك بود و می‌توانم بگويم كه ديدگاه ما در خصوص اينكه رژيم صهيونيستي دشمن درنده خو واصلي امت اسلامي است، منطبق بود.
وي درباره خلأ رياست جمهوري در لبنان، اظهار داشت: ديدگاه خود را در اين زمينه به اطلاع آقاي نخست وزير رسانديم و تأکید كرديم كه ملت عزيز و نخبگان سياسي لبنان خود می‌توانند از طريق گفت‌وگو، تماس‌ها و نشست‌ها براي اين بحران سياسي راه حلي بيابند و ریيس جمهوري لبنان را بر اساس يك اراده ملي، آزاد و مستقل لبناني و بدون دخالت خارجي انتخاب كنند.
معاون ریيس جمهور خاطرنشان كرد: معتقديم لبنان كشوري عزيز، آزاد، مستقل و داراي حاكميت ملی است و ملت لبنان نیز از سطحي بالا از هوشياري، ادراك، حكمت، شجاعت، درايت و قدرت برخوردار است.
ریيس بنياد شهيد و امور ايثارگران تصريح كرد: بهترين تجربه و الگو براي اين ارزيابي از لبنان و ملت آن اين است كه ملت لبنان توانست از طريق مقاومت قهرمان، پاك و آزاد منش خود در سال 2000 ميلادي با اخراج نيروهاي رژيم اشغالگر صهيونيستي از خاك لبنان يك پيروزي بزرگ و تاريخي در مقابل اين رژيم رقم بزند.
حجت الاسلام والمسلمین شهيدي با بيان اينكه «شكي وجود ندارد كه وحدت و همگرایي و همراهي ملت لبنان تنها راه خلق اين پيروزي بود»، تأکید كرد: اطمينان كامل داريم كه لبنان عزيز از طريق وحدت و گفت وگوهاي سازنده ملي كنوني در آينده نزديك می‌تواند همه پرونده‌های سياسي پيچيده خود را حل وفصل كند تا بار دیگر به عنوان الگویی براي كشورها در جهان عرب و جهان اسلام تبديل شود و ما آرزو داريم تا لبنان به اين هدف دست يابد.
 
ادای احترام حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به شهدای لبنان و عماد مغنیه
معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور در گلزار شهدای مقاومت اسلامی (روضة شهداء المقاومة الاسلامية) در جنوب بيروت به مقام شهدای لبنان ادای احترام کرد.
 به گزارش «ایثار» حجت الاسلام والمسلمین شهیدی که به لبنان سفر کرده است با حضور در گلزار شهدای مقاومت اسلامی و مقبره شهید عماد مغنیه از فرماندهان حزب الله لبنان به مقام والای شهدای لبنان ادای احترام کرد.
در این مراسم گروهی از مسئولان حزب الله معاون رییس جمهور را همراهی كردند  و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با قرار دادن گل بر مزار شهدا و قرائت فاتحه ياد شهدای مقاومت اسلامی لبنان را گرامی داشت.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی همچنین خانواده شهدای لبنانی حاضر در گلزار شهدا را مورد تفقد قرار داد و در گفت و گو با آنان برای جبهه مقاومت اسلامی آرزوی پیروزی کرد.
وی در ادامه سفر به لبنان با حضور در منزل شهید عماد مغنیه با خانواده این شهید حزب الله لبنان دیدار و گفت و گو کرد.
معاون رییس جمهور در این دیدار رژیم صهیونیستی را دشمن مشترک همه مسلمانان خواند و یاد و نام شهدای جبهه مقاومت اسلامی به خصوص فرمانده شهید عماد مغنیه را گرامی داشت و بر ضرورت ادامه راه شهیدان مقاومت اسلامی تأکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار