کد خبر: 774375
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج خبرداد:
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج از اجرای طرح جهادی کاشت 15 هزار نهال زیتون در این کلانشهر خبر داد و گفت: شهر تا پایان اسفندماه روح و جانی دوباره می گیرد و سبزتر می شود.

محمدرضا زین العابدینی با اعلام این مطلب اظهار داشت: در راستای افزایش سرانه فضای سبز شهری در کلانشهر کرج، امسال طبق برنامه ریزی های به عمل آمده از سوی این سازمان، مقرر شد که 15 هزار درخت زیتون در مناطق 12 گانه کاشته شود.

وی افزود: این طرح از چند روز گذشته آغاز شده و طبق برنامه ریزی قرار است که تا پایان اسفندماه جاری تمامی 15 هزار نهال زیتون در فضاهای شهری غرس شود.

این مسئول عنوان کرد: کارگران تلاشگر این سازمان طی یک ماه گذشته اقدامات لازم برای چاله کنی درختان را آغاز کرده اند و هم اکنون نهالهای زیتون در معابر، بلوارها و نقاط مختلف شهر در حال کاشت است.

زین العابدینی با اشاره به سازگاری گونه زیتون با آب و هوای کرج ادامه داد: در جلسات مختلفی که با اساتید و صاحب نظران حوزه فضای سبز و کشاورزی در محل سازمان برگزار شد، تمامی اعضا به جمع بندی برای کاشت گسترده گونه زیتون در کرج رسیدند.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج یادآور شد: نهال زیتون دارای ویژگیهایی نظیر مقاوم بودن، کم آفت بودن، زیبایی خاص و .. است که قبل از اجرای طرح به صورت آزمایشی در نقاط مختلف شهر چند اصله نهال زیتون کاشته و مشاهده شد که با آب و هوای کرج سازگاری دارد.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج اظهار داشت: این سازمان امسال در اقدامی نو و جدید، به جای یک هفته، دو هفته را به درختکاری اختصاص داده است تا میزان اهمیت این مقوله را یادآور شود.

وی افزود: طی این دو هفته که امسال برای اولین بار در کرج اتفاق می افتد، برنامه های مختلفی در حوزه درختکاری، آموزش و فرهنگسازی برگزار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار