کد خبر: 752813
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
به همت بنياد شعر و ادبيات داستاني ايرانيان، از دو كتاب منتشر نشده احمد عزيزي، شاعر نام‌آشناي كشورمان كه مدتي طولاني است در بستر بيماري به سر مي‌برد، رونمايي خواهد شد.
در كنگره بزرگداشت احمد عزيزي كه با حضور سيدعباس صالحي، معاون فرهنگي وزير ارشاد، مهدي قزلي و جواد محقق مديرعامل و معاون شعر بنياد و همچنين جمعي از شاعران كشور در كرمانشاه برگزار خواهد شد، از دو كتاب منتشر نشده اين شاعر كرمانشاهي رونمايي به عمل خواهد آمد.
كتاب «قاف غزل، قوس غزل» كه امتياز انتشار آن در زمان سلامت عزيزي به انتشارات «عصر» واگذار شده بود، در دوران بيماري وي به بنياد شعر و ادبيات داستاني ايرانيان منتقل شد و بنياد اين كتاب را با نشان انتشارات علمي فرهنگي، كه ناشر همكار بنياد است، منتشر كرده و كتاب «شطح عزيز» شامل يادداشت‌ها و شطحيات عزيزي است كه پيش از اين(طي سال‌هاي ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰) در روزنامه جمهوري اسلامي به چاپ رسيده بود دو كتابي است كه در اين همايش رونمايي مي‌شود. عوايد انتشار اين كتاب به خانواده احمد عزيزي اختصاص خواهد يافت.  محمد بهشتي، رئيس پژوهشگاه ميراث فرهنگي، دكتر مسعود كوثري، مديرعامل انتشارات علمي فرهنگي، محسن مؤمني‌شريف، رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، و شاعراني چون عليرضا قزوه، محمدحسين جعفريان، فاضل نظري، سعيد بيابانكي، بيژن ارژن، پرويز بيگي حبيب‌آبادي، علي داوودي و رضا اسماعيلي در اين سفر معاون فرهنگي وزير ارشاد و مديرعامل بنياد را همراهي خواهند كرد.
كنگره بزرگداشت احمد عزيزي به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه با همراهي حوزه هنري اين استان، روز چهارشنبه در تالار بزرگ «انتظار» در شهر كرمانشاه برگزار مي‌شود و شركت‌كنندگان در اين كنگره، مقالات علمي و پژوهشي خود را با محوريت زندگي و بوطيقاي شعر عزيزي ارائه خواهند كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار