کد خبر: 742269
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
شبکه چهارم سیما با ارسال متنی پاسخ ادعاهای نیما دهقان تهیه کننده برنامه تعطیل شده «مجله تئاتر» را داد. نیما دهقان چند روز پیش با انتشار نامه ای سرگشاده از تعطیلی «مجله تئاتر» انتقاد کرده بود.

برادر گرامی جناب آقای نیما دهقان، به نظر می رسد امری بر شما مشتبه شده و یا قصد وارونه جلوه دادن آن را دارید. شما که خود را از اهالی و دوستاران فرهنگ و هنر می دانید، باید بدانید که ارائه برنامه های هنری و گفتگو پیرامون هنر، شکل و ساختار زیبایی شناسانه خود را می طلبد و این سرمایه ملی که شما از آن سخن می گویید در برنامه ای ضعیف و با کیفیت پایین در ساختار و محتوا هرگز آن طور که باید و شاید محقق نخواهد شد.

برنامه تولید شده «مجله تئاتر» از حداقل های کیفی برخوردار نبود، به همین سبب پخش دو برنامه آخر شما به دلیل سطح کیفی بسیار پایین در تصویر برداری، صدا برداری و ضعف محتوایی به مخاطبان شبکه عرضه نشد. ذکر این نکته ضروری است که در دوره مدیریت جدید شبکه، شما همچنان در سمت تهیه کننده مجله تئاتر فعالیت و تولید برنامه می کردید. این زمان، فرصتی مناسب و درخور توجه بود تا در جهت تولید برنامه ای با سطح کیفی بالا و همسو با ذائقه مخاطبان اهتمام ورزید، اما این امر محقق نشد. لذا تاکید می کنم پخش برنامه مجله تئاتر ابتداء امر متوقف نشد، بلکه مورد نقد قرار گرفت و چون در این فرصت 2 ماهه تغییری حاصل نشد پخش آن را متوقف کردیم.

شما تهیه کننده محترم سوالهایی را مطرح کردید که خود باید جوابگوی آن باشید. باید یادآوری کنم برنامه سازی در رسانه ملی امری کاملأ تخصصی است و شبکه چهار سیما به عنوان شبکه تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر جای آزمون و خطا برای برنامه سازان نیست. مدیر شبکه و یا مدیر گروه مسئول آموزش به برنامه سازان برای تولید برنامه با کیفیت و در شان مخاطبان نیست و اینکه جنابعالی توقع آموزش برنامه سازی از مدیران شبکه را دارید جای بسی تاسف دارد.

پخش این برنامه هرگز متوقف نخواهد شد بلکه قصد داریم شکل، ساختار، فرم و محتوای برنامه را کاملتر و وزین تر کنیم و همچنین مخاطبان بی شمار تئاتر کشور، خود را بیش از پیش در تولید این برنامه سهیم بدانند و در ارائه محتوای غنی و کاربردی اهتمام ورزند. در نتیجه تغییر نام برنامه یا تهیه کننده به معنی توقف پخش آن نیست و نخواهد بود.

همانطور که در نشست خبری اخیر مدیر محترم شبکه چهار سیما اعلان شد، این شبکه با مهندسی و طراحی جدید جدول پخش برنامه های تولیدی، تامینی و زنده، روزهای شنبه یعنی همان روز و ساعتی که برنامه«مجله تئاتر»روی آنتن می رفت، برنامه «نقد 4» که به هنر تئاتر و نقد آن اختصاص دارد را روی آنتن می برد.

پرداختن به هنر تئاتر و به تصویر کشیدن فعالیت جامعه تئاتر کشور از دغدغه ها و افتخارات شبکه فرهیختگان به شمار می رود. لذا اهالی هنر و تئاتر اطمینان داشته باشند در برنامه «نقد 4» گفتمان متناسبی در خور مخاطبان این شبکه شکل خواهد گرفت و یادآوری می کنم «نقد 4» با ساختاری جدید در حوزه اطلاع رسانی و نقد تئاتر کشور و با تاکید به رفع نواقص قبلی و موجود در برنامه مجله تئاتر، به حیات خود ادامه خواهد داد.


در پاسخ به نامه سرگشاده آقای نیما دهقان (تهیه‌کننده برنامه مجله تئاتر) به آقای دکتر غلامی"مدیر شبکه چهار سیما"، گروه ادب و هنر این شبکه برای اطلاع مخاطبان و تنویر افکار عمومی، توضیحاتی را درخصوص انتقادات و ادعاهای ایشان به شرح ذیل ارائه کرده‌اند:

برادر گرامی جناب آقای نیما دهقان، به نظر می‌رسد امری بر شما مشتبه شده و یا قصد وارونه جلوه دادن آن را دارید. شما که خود را از اهالی و دوستداران فرهنگ و هنر می‌دانید، باید بدانید که ارائه برنامه‌های هنری و گفت‌و گو پیرامون هنر، شکل و ساختار زیبایی شناسانه خود را می‌طلبد و این سرمایه ملی که شما از آن سخن می‌گویید در برنامه‌ای ضعیف و با کیفیت پایین در ساختار و محتوا، هرگز آن‌طور که باید و شاید محقق نخواهد شد.

برنامه تولید شده «مجله تئاتر» از حداقل‌های کیفی برخوردار نبود، به همین سبب پخش دو برنامه آخر شما به‌دلیل سطح کیفی بسیار پایین در تصویر‌برداری، صدابرداری و ضعف محتوایی به مخاطبان شبکه عرضه نشد. ذکر این نکته ضروری است که در دوره مدیریت جدید شبکه، شما همچنان در سمت تهیه‌کننده مجله تئاتر فعالیت و تولید برنامه می‌گردید. این زمان، فرصتی مناسب و درخور توجه بود تا در جهت تولید برنامه‌ای با سطح کیفی بالا و همسو با ذائقه مخاطبان اهتمام ورزید، اما این امر محقق نشد. لذا تأکید می‌کنم پخش برنامه مجله تئاتر ابتدای امر متوقف نشد، بلکه مورد نقد قرار گرفت و چون در این فرصت 2 ماهه تغییری حاصل نشد، پخش آن را متوقف کردیم.

شما تهیه‌کننده محترم سوالهایی را مطرح کردید که خود باید جوابگوی آن باشید. باید یادآوری کنم برنامه‌سازی در رسانه ملی، امری کاملاً تخصصی است و شبکه چهار سیما به‌عنوان شبکه تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر، جای آزمون و خطا برای برنامه‌سازان نیست. مدیر شبکه و یا مدیر گروه، مسئول آموزش به برنامه سازان برای تولید برنامه با کیفیت و در شأن مخاطبان نیست و این‌که جناب‌عالی توقع آموزش برنامه‌سازی از مدیران شبکه را دارید، جای تأسف دارد.

پخش این برنامه هرگز متوقف نخواهد شد بلکه قصد داریم شکل، ساختار و فرم و محتوای برنامه را کامل‌تر و وزین‌تر کنیم و همچنین مخاطبان بی‌شمار تئاتر کشور، خود را بیش از پیش در تولید این برنامه سهیم بدانند و در ارائه محتوای غنی و کاربردی اهتمام ورزند. در نتیجه تغییر نام‌ برنامه یا تهیه‌کننده به معنی توقف پخش آن نیست و نخواهد بود.

همان‌طور که در نشست خبری اخیر مدیر شبکه چهار سیما اعلان شد، این شبکه با مهندسی و طراحی جدید جدول پخش برنامه‌های تولیدی، تأمینی و زنده، روزهای شنبه یعنی همان روز و ساعتی که برنامه «مجله تئاتر» روی آنتن می‌رفت، برنامه «نقد 4» را که به هنر تئاتر و نقد آن اختصاص دارد، روی آنتن می‌برد.

پرداختن به هنر تئاتر و به تصویر کشیدن فعالیت جامعه تئاتر کشور از دغدغه‌ها و افتخارات شبکه فرهیختگان به‌شمار می‌رود، لذا اهالی هنر و تئاتر اطمینان داشته باشند در برنامه «نقد 4» گفتمان متناسبی درخور مخاطبان عام و خاص این شبکه شکل خواهد گرفت و یادآوری می‌کنم «نقد 4» با ساختاری جدید در حوزه اطلاع‌رسانی و نقد تئاتر کشور و با تأکید به رفع نواقص قبلی و موجود در برنامه مجله تئاتر، به حیات خود ادامه خواهد داد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار