کد خبر: 730077
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
بعد از آنكه پخش ترانه‌هاي سامي يوسف از صداوسيما ممنوع اعلام شد، اين خواننده ايراني‌الاصل مسلمان در صدد توجيه برگزاري كنسرت خود در سرزمين‌هاي اشغالي برآمده ...
الناز خمامي‌زاده
تلاش سامي يوسف براي توجيه برگزاري كنسرت در اسرائيل!بعد از آنكه پخش ترانه‌هاي سامي يوسف از صداوسيما ممنوع اعلام شد، اين خواننده ايراني‌الاصل مسلمان در صدد توجيه برگزاري كنسرت خود در سرزمين‌هاي اشغالي برآمده و گفته است كه مخاطبان كنسرتش فلسطيني بوده‌اند و او هرگز به‌خاطر اجرا در فلسطين عذرخواهي نخواهد كرد!
روزنامه گاردين انگليس كه تمامي اخبار مرتبط با ايران را به صورت جزئي و دقيق بررسي مي‌كند با انتشار گزارشي به سراغ ممنوع‌ شدن ترانه‌هاي سامي يوسف از تلويزيون ايران و واكنش او به اين اقدام رفته است. سامي يوسف در حالي به بهانه اجراي اولين ترانه بين اديان به سرزمين‌هاي اشغالي رفته كه خواننده‌ها، هنرمندان و شخصيت‌ها و چهره‌هاي غيراسلامي به مراتب برجسته‌تر از او با پيوستن به كمپين جهاني بايكوت اسرائيل (BSD) از شركت در همايش‌ها يا برگزاري كنسرت در سرزمين‌هاي اشغالي خودداري مي‌كنند؛ اين خواننده اشعار مذهبي اما درست در ماه رمضان به دعوت شهرداري شهر ناصره فلسطين اشغالي، كنسرتي را در اين شهر برگزار كرده است. وي كه از خوانندگان محبوب صداوسيما به شمار مي‌رفت و ترانه‌هاي مذهبي را به زبان فارسي خواند، بلافاصله با بايكوت صداوسيماي ايران مواجه شد؛ آنجا كه رسانه ملي اعلام كرد ديگر ترانه‌هاي سامي يوسف را پخش نخواهد كرد. يوسف 35 ساله نيز كه مجله تايم امريكا لقب بزرگ‌ترين ستاره راك جهان اسلام را به او داده است با انتشار بيانيه‌اي در وب‌سايت رسمي‌اش به اين تصميم رسانه ملي واكنش نشان داد. روزنامه گاردين انگليس به نقل از او نوشته است: «‌از اينكه شنيدم راديو و تلويزيون رسمي ايران به‌خاطر اجرايم در ناصره پخش موسيقي من را ممنوع اعلام كرده، خيلي متعجب شدم. نمي‌دانستم كه ‌آوردن لبخند به چهره برادران و خواهران دوست‌داشتني فلسطيني‌ام موجب رنجش خاطر دولت ايران خواهد شد. از اينكه تا مدتي شنونده‌هاي ارزشمند موسيقي من در ايران از شنيدن آهنگ‌هايم محروم مي‌شوند، متأسفم اما هرگز به‌خاطر اجرا در فلسطين عذرخواهي نخواهم كرد!»
به‌رغم گفته‌هاي سامي يوسف اما مردم شهر ناصره سرزمين‌هاي اشغالي كه بيش از 60 درصد جمعيت‌شان عرب هستند به متحدان عربي رژيم اشغالگر قدس شهرت دارند؛ در ماه‌ها و سال‌هاي اخير بسياري از چهره‌هاي شناخته شده جهان كه تا پيش از آن موضع قابل‌توجهي در قبال اقدامات جنايتكارانه اسرائيل نداشتند با شدت گرفتن عمليات ضدانساني اسرائيلي‌ها در خاك فلسطين، به كمپين بايكوت(BSD) عليه اسرائيل پيوسته‌اند و از شركت كردن در تمامي رويدادهايي كه در خاك رژيم صهيونيستي برگزار مي‌شود، خودداري مي‌كنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار