کد خبر: 729927
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۹
دبير قرارگاه مركزي راهيان نور عنوان كرد
دبير قرارگاه مركزي راهيان نور كشور با اشاره به افزايش سه برابري زائران راهيان نور غرب در سال گذشته از آمادگي 14 يادمان در مناطق غرب و شمال‌غرب براي ارائه خدمات به زائران خبر داد.
دبير قرارگاه مركزي راهيان نور كشور با اشاره به افزايش سه برابري زائران راهيان نور غرب در سال گذشته از آمادگي 14 يادمان در مناطق غرب و شمال‌غرب براي ارائه خدمات به زائران خبر داد.
به گزارش خبرگزاري دفاع مقدس، سرهنگ نادر اديبي با بيان اينكه در راهيان نور غرب و شمال‌غرب سال گذشته حدود 630 هزار نفر حضور پيدا كردند بيان داشت: در اوج راهيان نور و در كمتر از يك ماه بيش از 100 هزار نفر به مناطق عملياتي سفر كردند كه به نسبت سال قبل آن در دوران اوج اين آمار بيش از سه‌برابر افزايش يافته است.
وي با اشاره به آمار زائران راهيان نور در استان‌هاي مختلف كشور گفت: سال گذشته در استان ايلام و كرمانشاه بيش از يك ميليون نفر و در خوزستان بيش از سه ميليون زائر راهيان نور داشتيم كه با احتساب دانش‌آموزان، دانشجويان و مردم اين آمار نزديك به 5 ميليون نفر مي‌شدند.
وي با بيان اين نكته كه در غرب و شمال‌غرب 14يادمان آمادگي ارائه خدمات عمومي و فرهنگي را داشتند تصريح كرد: حوادثي كه در غرب و شمال‌غرب اتفاق افتاد روايت ايستادگي مردم در داخل شهرها است. راهيان نور غرب را بلافاصله پس از راهيان نور جنوب آغاز كرديم. در ارديبهشت‌ماه سالگرد آزادسازي بازي‌دراز محور شروع راهيان نور غرب قرار گرفت كه به نسبت سال گذشته سه برابر رشد داشت و حدود 20 هزار نفر در يادمان شهيد شيرودي حاضر شدند.
اديبي ادامه داد: امروز (ديروز) در سالروز عمليات مرصاد ويژه برنامه عمليات مرصاد برگزار مي‌شود. 10 مرداد بزرگداشت حاج احمد متوسليان در مريوان و 15 مرداد گراميداشت شهيد موحد دانش و شهداي ديگراين منطقه در يادمان تمرچين و حاج عمران برگزار خواهد شد. 16مرداد در سالگرد نصر7 ويژه برنامه‌اي در خصوص سرلشكر بابايي در منطقه‌اي كه به شهادت رسيد برگزار مي‌شود.
دبير قرارگاه راهيان نور كشور طرح «فصل رويش» مخصوص دانش‌آموزان را از برنامه‌هاي ديگر دانست و افزود: با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر تهيه شناسنامه عمليات‌ها و يادمان‌ها براي آگاهي بيشتر مردم، در استان خوزستان 22 عنوان كتاب رونمايي شد و در اختيار مردم قرار گرفت. 12 عنوان كتاب با موضوع شناسنامه يادمان‌ها به همراه نقشه راهنماي مناطق و نيز كتاب‌هايي با عنوان «زيارت با معنويت» در راستاي فرمايش‌هاي مقام معظم رهبري جهت معرفت افزايي راهيان نور توليد شده و در دسترس زائران قرار مي‌گيرد.
اديبي از ديگر برنامه‌هاي راهيان نور امسال را ديدار با خانواده شهدا عنوان كرد و گفت: در سال 93 هيچ حادثه‌اي در راهيان نور نداشتيم كه اثبات مي‌كند راهيان نور سفري امن و باتدبير است. 70هزار مدير كاروان آموزش ديده هدايت كاروان‌ها را برعهده دارند.
وي به اعزام افراد شخصي از طريق ثبت نام در سامانه قرارگاه شهيد باقري اشاره كرد و ادامه داد: افراد براي اعزام انفرادي مي‌توانند از سامانه شهيد باقري استفاده كنند كه اين امكان براي برخي استان‌ها ايجاد شده. طرح خبرنگاران شهيد رهبر و اعزام خبرنگاران نيز از ديگر اقدامات خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار